Gå til innhold

<3 Elmira <3 Syntes navnet er utrolig fint! Hva syntes dere?


navnvalgervanskelig

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Min datter heter Elmira, synes det er kjempe fint!

Jeg er litt opptatt av betydning av navn.

 

Elmira stammer fra spania og betyr prinsesse <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har nok allerede bestemt oss, det blir nok ei lita Elmira;) Hyggelig å høre at andre også oppfatter det som et fint navn! Takk for innspill:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 6 år senere...
På 16.2.2013 den 20.11, navnvalgervanskelig skrev:

Vi har nok allerede bestemt oss, det blir nok ei lita Elmira;) Hyggelig å høre at andre også oppfatter det som et fint navn! Takk for innspill:)

 

Det antas ofte at Elmira, som Elnaz, er tyrkisk, har en tyrkisk rot, og siden de fleste tyrker bruker dette vakre navnet, antas det at Elmira er tyrkisk. Men våre landsmenn vet ikke betydningen av dette begrepet, og noen sier: Dette ordet kommer fra Republikken Aserbajdsjan til Iran og er et russisk ord som betyr "bud".

Men jeg tror det er en blanding av (il + Mira), en kobling fra to persiske ord (il + Mira).

El betyr stammen, og miraen eller attributtet er en dødsagent. Det er hun  som sår i veien for sitt folk. Fadai Il, Peshmerga (viet)

Eller er Mira den samme miraen som betyr Amir, Sovereign + A er vakker. Det er herskeren til Il.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig navn. Kommer nok på min liste også. Minner litt om en forbedret versjon av Miriam:)

Anonymkode: d3b1b...405

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...