Anonym bruker Skrevet 16. februar 2013 #1 Skrevet 16. februar 2013 Jeg skal ned 5 pyntekilo. Jeg tenker å gjøre følgende: - bytte ut brød med knekkebrød - spise chips og sjokolade en gang i uka - kutte ned på pasta, ris o.l og spise mer grønnsaker Har dere flere tips? Anonym poster: ac07ec1624e5eca83e0763d6ed579003
håpefull<3 Skrevet 16. februar 2013 #2 Skrevet 16. februar 2013 Vann som tørstedrikk. Mange kalorier i juice, saft, sjokolademelk, kaffe latte osv osv... Spis regelmessige små måltider, bedre for blodsukkeret og forbrenninga. Ikke lev på kaloriunderskudd bare fordi du vil litt ned i vekt. Tren Spis sunnere varianter av snacks hvis du først sprekker i ukedagene.
Følelsesvims Skrevet 16. februar 2013 #3 Skrevet 16. februar 2013 Spise mindre porsjoner/tenke over når man FAKTISK er mett. Før kunne jeg lett spise to porsjoner, fordi jeg ikke kjente at jeg var mett (jeg spiser fort), og fordi jeg hadde vent meg til at så mye mat skulle jeg ha. Nå spiser jeg kun en, og den er gjerne mindre enn det jeg spiste før. Går supert Knekkebrød - bare pass på at du ikke ender opp med mer kalorier totalt sett! Jeg blir ikke mett av knekkebrød, og ender opp med å spise mange med et stort lass av pålegg Velg smakssterke ting som godteri (oliven, kraftig ost, mørk sjokolade), så spiser du mindre. Kutt ut fete sauser, eventuelt bruk de sjeldnere. Det kan være lurt å registrere seg på feks vektklubb eller greteroede i begynnelsen. Ikke at du skal bruke det slavisk, men registrer sånn ca det du spiser i ei uke eller to. Kanskje får du deg en overraskelse? Jeg ble overrasket over hvor mye kalorier det er i mat totalt sett Har blitt flinkere til å lese på pakninger, for å si det sånn! Ellers, bruk et målebånd i tillegg til vekta. Jeg har slanket meg en stund, og selv om vekta står på stedet hvil (jeg er som deg, skulle også ned 5 pyntekilo), har jeg gått ned 6 cm rundt hoftene og 9 rundt midjen Hvis jeg ikke hadde målt meg hadde jeg mistet all motivasjon
håpefull<3 Skrevet 16. februar 2013 #4 Skrevet 16. februar 2013 Spise mindre porsjoner/tenke over når man FAKTISK er mett. Før kunne jeg lett spise to porsjoner, fordi jeg ikke kjente at jeg var mett (jeg spiser fort), og fordi jeg hadde vent meg til at så mye mat skulle jeg ha. Nå spiser jeg kun en, og den er gjerne mindre enn det jeg spiste før. Går supert Knekkebrød - bare pass på at du ikke ender opp med mer kalorier totalt sett! Jeg blir ikke mett av knekkebrød, og ender opp med å spise mange med et stort lass av pålegg Velg smakssterke ting som godteri (oliven, kraftig ost, mørk sjokolade), så spiser du mindre. Kutt ut fete sauser, eventuelt bruk de sjeldnere. Det kan være lurt å registrere seg på feks vektklubb eller greteroede i begynnelsen. Ikke at du skal bruke det slavisk, men registrer sånn ca det du spiser i ei uke eller to. Kanskje får du deg en overraskelse? Jeg ble overrasket over hvor mye kalorier det er i mat totalt sett Har blitt flinkere til å lese på pakninger, for å si det sånn! Ellers, bruk et målebånd i tillegg til vekta. Jeg har slanket meg en stund, og selv om vekta står på stedet hvil (jeg er som deg, skulle også ned 5 pyntekilo), har jeg gått ned 6 cm rundt hoftene og 9 rundt midjen Hvis jeg ikke hadde målt meg hadde jeg mistet all motivasjon Wow, imponert Men så mange cm synes vel godt? Da hadde jeg også gitt f*** i om vekta ikke gikk ned
Følelsesvims Skrevet 16. februar 2013 #5 Skrevet 16. februar 2013 Spise mindre porsjoner/tenke over når man FAKTISK er mett. Før kunne jeg lett spise to porsjoner, fordi jeg ikke kjente at jeg var mett (jeg spiser fort), og fordi jeg hadde vent meg til at så mye mat skulle jeg ha. Nå spiser jeg kun en, og den er gjerne mindre enn det jeg spiste før. Går supert Knekkebrød - bare pass på at du ikke ender opp med mer kalorier totalt sett! Jeg blir ikke mett av knekkebrød, og ender opp med å spise mange med et stort lass av pålegg Velg smakssterke ting som godteri (oliven, kraftig ost, mørk sjokolade), så spiser du mindre. Kutt ut fete sauser, eventuelt bruk de sjeldnere. Det kan være lurt å registrere seg på feks vektklubb eller greteroede i begynnelsen. Ikke at du skal bruke det slavisk, men registrer sånn ca det du spiser i ei uke eller to. Kanskje får du deg en overraskelse? Jeg ble overrasket over hvor mye kalorier det er i mat totalt sett Har blitt flinkere til å lese på pakninger, for å si det sånn! Ellers, bruk et målebånd i tillegg til vekta. Jeg har slanket meg en stund, og selv om vekta står på stedet hvil (jeg er som deg, skulle også ned 5 pyntekilo), har jeg gått ned 6 cm rundt hoftene og 9 rundt midjen Hvis jeg ikke hadde målt meg hadde jeg mistet all motivasjon Wow, imponert Men så mange cm synes vel godt? Da hadde jeg også gitt f*** i om vekta ikke gikk ned Det er måla på mine "beste" dager da, midjen hopper jo litt opp og ned avhengig av hvor oppblåst jeg er den dagen Innbiller meg selv at det synes ja, og får jo komplimenter på at jeg ser bra ut - og at buksene mine passer igjen Men nå har jeg aldri vært veldig "stor" heller, tror mest det er i mitt hode... Men føler meg iallefall mye bedre, og liker speilbildet mitt bedre! Kunne godt ha tenkt meg noen cm til bort fra midjen, så kommer til å fortsette slik jeg har gjort, prøve å komme meg på trening igjen (lat...), og se hvordan det blir til bikinisesongen Lykke til!
håpefull<3 Skrevet 16. februar 2013 #6 Skrevet 16. februar 2013 Om buksene passer bedre og speilbildet ditt er flottere så klart det synes Tror det er viktigere å fokusere på cm enn å følge for nøye med på vekta. De som trener i tillegg opplever jo ofte at vekta øker pga mer muskelmasse, så skjønner at man kan miste motivasjonen. Selv mister jeg en del cm når babyen kommer om 4 uker Så trening og slanking er langt fram i tid for min del. Bortsett fra trilleturer da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå