Gå til innhold

Fredagsbønn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har kommet fram i media denne uken at folk har mistet flyet, det er vanskelig å få taxi til og fra sykehus/behandling, noen hilser ikke på kvinner, tar ikke med blinde med blindehund i drosja. Hva syns dere om dette?

Anonym poster: 8b43253acc09ae9a0aa999ad1b437789

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at han som mistet flyet var en IDIOT! Skal du rekke et fly så må du ta taxi med mer enn 10 minutts margin. Hva om det er kø, trafikkarbeid el. på veien. Rekker du flyet da? For en klovn!

Nå det er sagt så er bønn og andre private ting i arbeidstiden en uting, men å klage i media på at han mistet innskjekk med 2 minutt er bare flaut.

Anonym poster: 0fae8f66937e3528c4d7e2419b63cac9

Skrevet

Hva har det med fredagsbønnen å gjøre?

Langt de fleste muslimer her til lands er normale, oppegående mennesker.

Skrevet

Jeg synes det er forkastelig å be i arbeidstiden, spesielt for f.eks. en taxisjåfør, da må man jo heller vente med å ta på nye passasjerer til etter bønnen. Hadde blitt aldeles rasende om taxisjåføren stoppetfor å be på veien. Ser for meg en ambulansesjåfør gjøre det samme :/

Men tviler på dette er et utbredt problem, jeg har i hvert fall aldri opplevd noe sånt.

Anonym poster: be1076ee5d862b7588d3f3216e766a45

Skrevet

Hva er det egentlig du prøver å si i innlegget ditt? I Norge er vi så heldige at vi har trosfirhet. Mener du at dette skal gjelde alle, BORTSET fra muslimene fordi det kan bli litt vrient å få tak i en taxi på fredagene?

Jeg har tatt taxi i Oslo i gudene vet hvor mange år og har truffet hyggelige sjåfører, gretne sjåfører, sjåfører som ikke vet hva godt de kan gjøre for deg og sjåfører som er helt ubrukelige - har ingenting med relligion å gjøre.

Nå skal jeg ikke begynne å se spøkelser ved høylys dag, men jeg synes at jeg aner en eim av FrP, uvitenhet, frykt og fordommer her.

Anonym poster: d985e14d6e0eb6b6c55061394fea83f3

Skrevet

Ja dra fordomskortet med en gang! Men hva med de med andre religioner som behandler kvinner som dritt. Skal vi bare godta det fordi vi har religionsfrihet i Norge? Hva med min jobb? Skal jeg snu ryggen til pasienten min i narkose, finne fram bønneteppet mitt og be? Hadde du syns det var greit hvis det var ditt barn som lå i narkose? Fordi vi har religionsfrihet i Norge? Sier ikke at jeg ikke syns passasjeren var en dust som var alt for sent ute... Så det er greit å ikke ta med blinde med hund i taxien sin fordi det er religionsfrihet i Norge, så da må vi bare godta at noen syns hunder er skitne. Nei ærlig talt, det må da kunne gå an å kreve normal folkeskikk/oppførsel av alle som bor i Norge. Uavhengig av religion.

Anonym poster: 8b43253acc09ae9a0aa999ad1b437789

Skrevet

Jeg hadde blitt GAL om jeg kom for sent pga en bønn! Og jeg nekter å tro at arbeidsgiveren hans syntes dette var en god idé. Jobber du i norge, kan du ikke stoppe å be når "det passer deg". Man skal vaære hyggelig mot kundene sine, uansett. Og det er de mange som IKKE er. Men desverre er det noen muslimske menn som ikke snakker med kvinner (jeg jobber på en spesialskole hvor elevene kommer til og fra i drosje) og opplever daglig at enkelte som kjører ikke svarer, ser på oss når vi snakker til de, smiler ikke osv... Dette er de samme hver eneste gang. Noen er suuuuper hyggelige, andre svarer kun om det er menn som snakker til dem...

Jeg mener at altfor mange i norge er redd for å fremstå som rasister, derfor kan man ikke reagere når slikt skjer. Kan ikke si i fra høyt at man syntes det er feil å be i arbeidstiden, for da er man rasist... Dumt, spør du meg!

Anonym poster: 2fbd184b0bdafc14128e9e572bb45112

Skrevet

Selvsagt er det ikke greit å stoppe midt i en taxitur for å be. Det skulle da ikke være nødvendig å forklare det for noen. Å være sur og gretten og ikke ha folkeskikk er muligens kulturelt betinget i mange tilfeller, men religion er det ikke. Selv om det forkles som det..

Jeg tror nok at brorparten av norske muslimer rister like mye på hodet av taxibønneepisoden som resten av oss, men jeg forstår stadig ikke hva dette har med fredagsbønnen å gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...