Gå til innhold

Er dette stygt å si til barnet sitt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis ikke du hører på mamma og kommer hit med en gang, så gidder jeg ikke å ta deg med til badeland. (Treåring)

Anonym poster: b7df10131e5daddb54666dcb98aa4c67

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei men da må du stå for det du sier også

Anonym poster: b8bc6400bb0c8cd8288bd828fa372369

Skrevet

Ikke så lenge du står for det du sier. Tomme trusler hjelper ingen.

Skrevet

Ville aldri truet med noe sånt. For da må du følge det opp og det er det få foreldre som gjør så blir bare tomme trusler i de fleste situasjoner.

Anonym poster: c3d057201898d948cdaa833aa42701d5

Skrevet

Ville ikke brukt ordet gidder. Da virker det som det er et ork for deg å ta med barnet noe sted.

Hvis du vil i badeland må du høre på mamma og komme nå.

Skrevet

Jeg er ikke så stor fan av sånne type trusler. Det er siste utvei og når barnet er eldre.

Skrevet

Jeg mener man ikke tar tilbake ting man allerede har lovt ;) men finner andre konsekvenser..

Skrevet

Likte den heltlykkelig og den skal jeg ta lærdom av!

Når det er sagt kan jeg også si noe slikt.

"Hvis du skal sitte å gråte å sutre så blir det ikke bassenget i dag", men jeg står for det jeg sier. Da blir det slik.

Skrevet

Stygt er det vel ikke. Men jeg synes det ødelegger relasjonen til barnet. Det er jo tydelig at dere er midt i en konflikt og du spiller ut maktkortet ditt. Jeg personlig liker ikke å løse konflikter med å bruke min makt.

Jeg ville kanskje sagt: vi kan ikke dra før du har kledd på deg

Eller: nå drar vi, synd du ikke vil kle på deg mer for det kommer til å bli kaldt (og så dratt)

Anonym poster: 46d56b5825d6daee100cde5d8f59ddd2

Skrevet

Her minner jeg ham på at lørdagssnopet henger i en tynn, tynn tråd om han ikke vet å oppføre seg.. Hvis jeg får prentet inn at lørdagsgodtet er en gode som han har fortjent etter en uke (+/- ..han er da bare 3, så noen raptuser må det være lov å ha..), så kan jeg fint minne ham på dette..

Ikke at jeg direkte 'truer' med tap av gode, men at jeg heller minner ham på hvorfor han får snop.

Han tar seg FORT inn igjen, for å si det sånn.. ;)

Anonym poster: 691f61cb81c2afdcb932b6cbc8542959

Skrevet

Jeg syns barn skal få 2 advarsler før man gir konsekvens.

Spesielt til yngre barn.

Og å ikke få gå i bassenget er en streng straff for en 3 åring som ikke er stor nok til å se betydningen av en straff som er litt frem i tid.

Når de er 3 så må det være en straff som er akkurat her og nå

Skrevet

Jeg mener man ikke tar tilbake ting man allerede har lovt ;) men finner andre konsekvenser..

Om barnet har lovt å være snill, og ikke er det, da er det ok for meg å også ta tilbake noe jeg har lovt. Skal ikke belønne unger for å være ulydige.

Anonym poster: 92a06ee00f1c328ae981d9de4f739329

Skrevet

Likte den heltlykkelig og den skal jeg ta lærdom av!

Når det er sagt kan jeg også si noe slikt.

"Hvis du skal sitte å gråte å sutre så blir det ikke bassenget i dag", men jeg står for det jeg sier. Da blir det slik.

Ja, det mener jeg også.. At om man først har sagt det så må mn vise at man mener det ;)

Skrevet

Om du er i den situasjonen at de straks er på veg til badeland, medan 3 åringen tullar og tøysar slik at de ikkje vert klare, så hadde eg sagt noko slikt som at "hvis du vil vere med til badeland, så må du komme no" Eg har ellers ikkje så stor sans for å komme med tomme truslar for å få viljen sin, og hadde ikkje gjennomført ei slik straff for ein 3 åring.

Skrevet

Hvis ikke du hører på mamma og kommer hit med en gang, så gidder jeg ikke å ta deg med til badeland. (Treåring)

Anonym poster: b7df10131e5daddb54666dcb98aa4c67

Trusler hører ikke hjemme i oppdragelsen i det hele tatt. Er noe av det værste jeg hører mammaer og pappaer si til barna sine. Spesielt det som ikke har noe med hverandre å gjøre. Det er forferdelig frustrerende for barn, og det gjør bare vondt værre, da de blir lei seg og forvirret, og vil antakelig ikke ta noe av det du sier på alvor, dersom det er "tomme trusler "

Ville f. Eks 3-åringen min nektet å ta på seg badebukse, kunne jeg sagt at "Da kan vi heller ikke gå inn i badeland, for slik er reglene her. Vi må ha på oss badetøy når vi skal inn å bade".

Men snill gutt og badeland henger ikke sammen i det hele tatt :(

Anonym poster: 30fe1b901e0bcf61f770cfd22891c39e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...