Gå til innhold

Klær til maibaby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta kommer tidlig i mai, vi bor på Østlandet. Trenger jeg noe "uteklær"? Dress av noe slag? Jakker? I så fall hva slags? Ull, fleece? Og så ser jeg at det finnes tynne votter, av bomull, de følger gjerne med i sånne nyfødtsett. Er dette nødvendig? Noen andre tips i forhold til klær og utstyr? Den store shoppedagen er idag, kjenner at det klør i VISAkortet :)

Anonym poster: a725de3d3fa043d676ce2c203a27ccd4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mai er vanskelig værmessig. Har jo vært 17 mai'er med alt fra snø til 20 grader og utepils :)

Ull er alltid Gull. Hadde kjøpt en god ulldress.

Jeg hadde i allefall kjøpt en foret jakke og en god lue/votter. Beina blir uansett gode og varme med ull og teppe i en god vinterpose. Posen kan du kjøpe med en gang, da du kommer til å bruke den i ett par/tre år.

Et godt ullteppe, har jeg brukt mye. Har et nydelig fra Lille Lam. De har vakkre ullklær også.

Jeg brukte aldri de tynne vottene. Er for at de ikke skal klore seg i fjeset. Min gjorde ikke det. Sikklesmekker er et must. Name it har mange fine. Og masse fine klær!!

Når de begynner å spise selv, er IKEA sine smekker med armer og lomme forran best av alt. I 2 pkn rød/blå. Men det er en stund til, da!

Hetter på klær som ikke kan taes av, er noe drit.

Gulpekluter er et must. :)

Du kommer til å få en god del klær også, så ikke kjøp deg ihjel ;)

Ting passer jo ett kvarter når de er så små. Hadde nesten droppet str 50. Det passet akkurat så vidt da min ble født, og etter ett par uker var det for lite. Bedre å brette opp str 56 litt første uka :)

Kjøp litt etterhvert av utstyr og klær. Du ser litt etterhvert hva du trenger og bruker. :)

Lykke til!

Skrevet

Til min aprilgutt brukte jeg en foret velourdress i vogna, inni posen. I bilstolen hadde han den samme, med et ullteppe over seg.

Han var varm og god.

Ellers er nok en ullpysj og et par sett body/stillongs supert.

Kos deg på shopping.

Anonym poster: 7117a6782cc8b7d990c4f702bb2df179

Skrevet

Takk for svar, snille dere :)

Skrevet

De siklesmekkene forresten, er det noe de bruker helt fra de er nyfødte? Man skulle tro jeg aldri hadde sett en baby før, med disse ustoppelige spørsmålene... :)

Skrevet

Jeg hamstret ull til min snuppe. Men hun har atopisk eksem og kunne ikke bruke noe av det. Det er en god del barn som har barneeksem, så greit å ikke kjøpe inn for mye ull. Kun et tips.

Skrevet

Jeg har til nå kjøpt inn litt klær til min maibaby, enda ikke kjøpt ull men skal kjøpe inn 2 ull bodyer så vi har. Vi bor i Nord Norge og her veksler været veldig. Spesielt mai.

En venninne fikk mai baby ifjor, og hun brukte ullbody og strømpebukse nesten hele sommeren pga dårlig vær.

Tror jeg satser på å kjøpe lite klær nå og heller kjøpe etterhvert som jeg ser hva babyen trenger og alt etter været vi får :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...