Gå til innhold

Lei dette jæ**a snobberiet!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor gidder noen dumme høner(ja, jeg kaller disse damene det)å bry seg om hva andre kler ungene i? Så lenge de har hele, "rent fra morgenen av" og praktiske klær- hvorfor bry seg?

Hvorfor er det så viktig hva andre spiser? Så lenge man ikke lever på fast food, ungene ikke får mat eller helt feil ernæring, hvorfor denne kampviljen til å kverulere på hva man bør putte i grytene? Tror de at de er de eneste opplyste menneskene på denne jord?

Og hvordan det ser ut i stua...Harry/ikke harry...

Og hvor mye/lite leker det er greit å kjøpe...

Osv. i det uendelige tydligvis. Er mange virkelig så overflatiske?

Kaller dette snobberi, fordi vi har det så godt at vi klager på idiotiske bagateller. Misjonering får piggene mine ut, enten det er av religiøst eller annet formål.

Det er nok av viktigere saker å engasjere seg i, om man har ekstra krefter.

Mens vi forbanner gjerningsmannen i Christoffer saken, glemmer vi kanskje litt, at alt for mange barn blir mishandlet i hjemmene sine:( Eller kanskje det er for vondt å tenke på... Mye viktigere enn at minsten fikk servert bolle i bhg, men det er jo rene katastrofen her inne.

Anonym poster: e41a15c686e767400edf584c58a7262e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig med deg HI. Er så lei snobberi.

Anonym poster: 5a7496b0acda2b35a2c7a217bc7e1cd8

Gjest Hyacinth Bouquet
Skrevet

Slapp av, de trådene blir oppretta kun for å lage oppstyr her, vi biter jo på hver jævla gang.

Gjest Kjempeanonym
Skrevet

Man kan jo ikke sidestille mishandling og bollespising.

De fleste trenger ikke å forholde seg til mishandling og andre fæle ting, så derfor blir hverdagstrivialiteter det som engasjerer. Syns ikke at de er dårligere mennesker av den grunn.

Skrevet

Slapp av, de trådene blir oppretta kun for å lage oppstyr her, vi biter jo på hver jævla gang.

Hvis det bare var det...Møter jo disse holdningene irl også.

Skrevet

Vel, nå er det litt lettere for meg å passe på kostholdet til mitt eget barn enn å banke på dørene til tilfeldige familier rundt omkring og se om jeg ser tegn på mishandling...

Anonym poster: bdbec23cd11702aade8476590e0480f3

Skrevet

Er det snobbete å kle seg selv og barna i fine, dyre merkeklær? Ja da er jeg snobbete og stolt av det! Ta deg en bolle selv du HI!!!

Anonym poster: 8d1b7ba3ddc067cfc6a3446a0c138172

Skrevet

Jeg føler helt ærlig jeg har kapasitet til å bry meg om både overfladiske ting og viktige ting. Det er veldig greit å kunne balansere det. Fint med litt variasjon.

De fleste er snobb på en eller annen måte eller sitt interessefelt. Vi har bare forskjellige ting vi bryr oss med når det kommer til ting som i den store verden betyr omtrent ingenting.

Skrevet

Hvis dere leser innlegget, ser dere at jeg ikke skriver om hva dere velger å gjøre selv. Men om de som må misjonere ut mot andre.

Jeg bryr meg ærlig talt ikke om dere bare kjøper designklær, så lenge dere ikke ruinerer familien. Eller om dere har et veldig sunt eller litt usunt kosthold.

Hvorfor føler enkelte så stort behov for å predikere "den ene rette sannhet"? Snobberi, fremheve seg selv, tro at man forstår så mye mer enn andre, og har en plikt til å opplyse andre?

Hvis man har mental kapasitet til å både tenke overflatiske og dype tanker, er man sikkert smart nok til å skjønne at de fleste ønsker å velge sin egen vei.

HI

Tar meg gjerne en bolle jeg;)

Skrevet

Enig med HI, så lenge barna får det de trenger av klær, mat osv, synes jeg ikke andre skal bry seg. Spiller det noen rolle om dressen til naboen er fra Kappahl, selvom jeg liker å kjøpe Reima? Spiller det noen rolle om barna mine har en kjole fra Cubus selvom dine har Dior? Om jeg lager grøten/maten fra bunnen. selvom noen kjøper den ferdig? Jeg tror nok barna har det like bra/like dårlig og at dette IKKE spiller noen rolle i den store sammenheng, selvom jeg må ta de valga JEG føler er riktig for mine barn...

Alle har sine kjepphester, min er sikring i bil (der jeg virkelig ikke kan forstå de som ikke velger å sikre barna best mulig (bakovervendt), og her kan jeg kanskje legge meg bort i andres valg... Tenker at det kan få fatale konsekvenser, det kan ikke en bolle eller et plagg fra H&M )

• 2 uker senere...
Skrevet

Hvorfor gidder noen dumme høner(ja, jeg kaller disse damene det)å bry seg om hva andre kler ungene i? Så lenge de har hele, "rent fra morgenen av" og praktiske klær- hvorfor bry seg?

Hvorfor er det så viktig hva andre spiser? Så lenge man ikke lever på fast food, ungene ikke får mat eller helt feil ernæring, hvorfor denne kampviljen til å kverulere på hva man bør putte i grytene? Tror de at de er de eneste opplyste menneskene på denne jord?

Og hvordan det ser ut i stua...Harry/ikke harry...

Og hvor mye/lite leker det er greit å kjøpe...

Osv. i det uendelige tydligvis. Er mange virkelig så overflatiske?

Kaller dette snobberi, fordi vi har det så godt at vi klager på idiotiske bagateller. Misjonering får piggene mine ut, enten det er av religiøst eller annet formål.

Ehh, nå misjonerte du vel akkurat litt, over alle de som ikke lever og ånder som det du vil?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...