Gå til innhold

Hva hadde dere gjort i min situasjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid i 8. måned, og samboer har vært uinteressert i sex i flere måneder, ca siden oktober ifjor. Avviser meg hele tiden, tar aldri initiativ selv og tenner ikke på meg. Jeg tenker at det må være fordi jeg har forfalt litt i graviditeten. Er konstant sliten, har en veldig spennende, men stressfull jobb, og barna som jeg har fra før krever oppfølging i forhold til uteturer, aktiviteter, trening osv. Huset må vaskes og så videre. Jeg er så sliten hver kveld og hver morgen etter søvnløse netter at jeg bare vil grine. Så jeg har ingen overskudd til å sminke meg, sette opp håret, ta ansiktsmasker og så videre. Hvis valget står mellom å sove 10 minutter ekstra på morgenen og sminke seg, velger jeg søvn.

Jeg er ikke overvektig, tynn før graviditeten og lagt på meg 7 kilo hittil, går ikke i joggis eller teltlignende klær, kler meg i sexy undertøy på kveldene titt og ofte. Men ser sikkert sliten ut, særlig uten sminke. Ikke gjør jeg all husarbeid heller, enkelte oppgaver har jeg verken overskudd eller rygg til.

Hva hadde dere gjort? Bitt tennene sammen og sminket dere/satt opp håret osv for at mannen skal få interessen tilbake? Og gjort mesteparten av ting i huset? Eller konsentrert dere om å komme gjennom siste uker av graviditeten i god behold, og klart dere på batterier og plastikk fantastikk?

Anonym poster: cc7348c317aec18237091f438834ae33

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde ikke giddet mase om sex. Det er ikke sikkert det har noe med hvordan du ser ut heller. Mange menn synes det er "ekkelt" å ha sex med baby i magen, altså selve konseptet med at det er en baby der. Spesielt mot slutten når magen er stor, bevegelsene merkbare og babyen langt nede i bekkenet.

Synes det skal være lov jeg. Mange damer mister jo helt lysten i svangerskapet, og da får mannen beskjed om å respektere det, og da synes jeg det skal gå andre veiem også. Menn må også få lov til å miste sexlysten iblant.

Anonym poster: 84158a055c98896714db37061b8d2c29

Skrevet

Hadde ikke giddet mase om sex. Det er ikke sikkert det har noe med hvordan du ser ut heller. Mange menn synes det er "ekkelt" å ha sex med baby i magen, altså selve konseptet med at det er en baby der. Spesielt mot slutten når magen er stor, bevegelsene merkbare og babyen langt nede i bekkenet.

Synes det skal være lov jeg. Mange damer mister jo helt lysten i svangerskapet, og da får mannen beskjed om å respektere det, og da synes jeg det skal gå andre veiem også. Menn må også få lov til å miste sexlysten iblant.

Hadde det vært "iblant"; så hadde det vært greit. Men ikke i over 4 måneder, uten noen annen form for nærhet. Han har barn fra før med eksen sin, og ifølge ham så har han aldri hatt problemer med sex med gravide. Så jeg tror ikke DET er grunnen, heller at jeg ser mer sjuskete og sliten ut enn før jeg ble gravid.

HI

Skrevet

Hadde det vært "iblant"; så hadde det vært greit. Men ikke i over 4 måneder, uten noen annen form for nærhet. Han har barn fra før med eksen sin, og ifølge ham så har han aldri hatt problemer med sex med gravide. Så jeg tror ikke DET er grunnen, heller at jeg ser mer sjuskete og sliten ut enn før jeg ble gravid.

HI

Jammen, da får du gjøre noe med det da, hvis det er sånn krise. Hvis du vet det er derfor, har du jo løsningen.

Skrevet

Kommunikasjon, kommunikasjo, kommunikasjon....

Anonym poster: be4030300bd6fe66852e5651187ae182

Skrevet

Så du mener mannen din kun tenner på deg når du er sminket og stelt? Det høres trist ut:-(

I værste fall blir du myyyye mer sliten etter babyen kommer. Ikke sikkert du får så mye tid til dusj, sminke og stell.

Hadde tatt meg en grundig prat for å komme til bunns i hva som er problemet. Forklar at du blir usikker og lei deg når han ikke vil kose eller ha sex.

Anonym poster: 0cf85d35942d906e84c91c056b682744

Skrevet

Hvis du ser sjuskete og ustelt ut skjønner jeg da mannen din godt. Hadde du tent på ham om han ikke tok vare på seg selv? Mener ikke at du skal måtte sminke og dolle deg opp, men jeg klarer i hvert fall fint å unngå å se sjuskete ut selv uten sminke.

Ser sikkert litt sjuskete ut selv her jeg går alene hjemme og gravid, men tar meg sammen og steller meg når jeg venter besøk, og hadde gjort det samme om mannen var hjemme. Altså ikke stivpynte seg, men fikse håret litt, kle seg i noe annet enn pysj/joggedress etc.

Kan nok godt hende man blir enda mer sliten og sjuskete etter fødselen, men mener dere virkelig at mannen skal være nødt å ha sex med en skitten kvinne? Hadde dere hatt lyst på sex med mannen om han var ustelt og kanskje til og med luktet?

Anonym poster: dbe9c6a69dcdd47c2cec108ecb82ddc3

Skrevet

Høres ut som en dustemann...

Hvis han seriøst ikke tenner på deg fordi du ikke sminker deg og tar ansikstmasker da er han jo helt ute.

Selv er jeg drit sliten for tiden og har 7 kg for mye etter fødsel nummer to. Håret ser ikke ut etter et ublidt møte med en gal frisør og jeg har vært masse syk. I tllegg er jeg en latsabb når det kommer til hudsarbeide når det er stress på jobben, men mannen min vil ha sex når det skulle være han ;-)

Skrevet

Og til deg over her... hvor er det hun har skrevet at hun ikke dusjer?

Skrevet

Sex var virkelig det siste jeg tenkte på som høygravid med bekkenløsning og søvnproblemer, så jeg hadde ikke tatt det så tungt om mannen ikke var interessert :P Joda, klart det er klipt, men samtidig litt deilig å "slippe" det styret når man er i dårlig form.

Skrevet

Og til deg over her... hvor er det hun har skrevet at hun ikke dusjer?

Hvordan klarer man å se så sjuskete ut om man dusjer og vasker håret og børster det?

Skrevet

jeg dusjer hver dag og kler meg fint, har jo 100 % stilling der jeg møter folk. Men ser trøtt og uopplagt ut uten sminke, og etter mye sykdom er jeg sliten. Mannen går for øvrig mest i joggis hjemme.

HI

Skrevet

At en mann ikke vil ha sex under gravdidteten er helt normalt. Hadde sex 5 ganger på 9 måneder. Men hvis mannen ikke tenner på deg fordi du ser sliten ut osv så hadde jeg dumpa han med en gang. En så overfladisk mann hadde jeg aldri orket å vært sammen med!

Anonym poster: 2776e99272c883c078a2b1b95b0df4ed

Skrevet

Kan du ikke si til han at du trenger litt nærhet? Si at litt kos må ikke bety at dere må ha sex. klemmer og kyss er jo en måte å vise nærhet på hvis dere er for slitne til å ha sex. Og hvem som vet, kanskje det kan gi mere lyst også:)

Anonym poster: 5d790423175292a04633ced5f3d30197

Skrevet

jeg dusjer hver dag og kler meg fint, har jo 100 % stilling der jeg møter folk. Men ser trøtt og uopplagt ut uten sminke, og etter mye sykdom er jeg sliten. Mannen går for øvrig mest i joggis hjemme.

HI

.

Da synes jeg han er ordentlig kjip :(

Skrevet

Jeg rister på hodet, og egentlig ler litt....

Det er faktisk ikke alle menn som klarer tenken på sex når damen er gravid. fikser ikke tanken på at det ligger en person inni magen din.

Hva skjedde med nærhet? er ikke det nok? Orker du sex nå? klarer du å gjennomføre et sammleie?

Anonym poster: 097eee6cac5adca6e9ca676c29208fac

Skrevet

han koser jo ikke med meg, og hvorfor kan ikke en mann tilfredsstille dama si på andre måter enn samleie? Han vil ikke motta oralsex heller, og DET kan da ikke ha noe med magen å gjøre...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...