Gå til innhold

Nurket viste stumpen ...


Anbefalte innlegg

Skrevet

Vært på UL i dag og vi skal bli foreldre til et sunt, friskt og helt normalt Nurk :)

Vi er så glade! Har fått fremskyndet tremindato.

Ellers lå h*n med stumpen til værs og gjorde ikke tegn til å ville vise oss sine edlere deler.

Er så vannvittig nysgjerrig på om det er en liten frøken eller en liten herremann som har fest i magen, så ny UL er bestilt på privatklinikk neste uke ;)

Dersom den bare vil vise oss stumpen får vi smøre oss med tålmodighet og veeeeente til sommeren.

Flere som har opplevd det samme her inne?

Videoannonse
Annonse
Gjest Kira bjeffer
Skrevet

Nei, men hadde en 3-åring som viste stumpen sin i stad. Løp naken ut fra badet mens hun ropte "naken, naken, naken" :)

 

Lykke til på privat ul. Spis og drikk gjerne litt med sukker før du skal inn, sånn at barnet blir aktivt. På den måten er det kanskje lettere å se noe.

Skrevet

Åh, så frustrerende ;) Lille snik-baby! Er det deres første?

Ingen lik erfaring heldigvis- gutten min var ikke sjenert i det hele tatt ;)

 

Anonym poster: 93a7536230777c82e735916465db761b

Skrevet

Vår lille jente ville heller ikke vise oss stort på den ordinære ultralyden, hun bare lå og sprella og styra. Men vi fikk se det på privat ul to uker senere, så vi fikk vite det før hun kom da :)

Skrevet

Nei, men hadde en 3-åring som viste stumpen sin i stad. Løp naken ut fra badet mens hun ropte "naken, naken, naken" :)

 

Lykke til på privat ul. Spis og drikk gjerne litt med sukker før du skal inn, sånn at barnet blir aktivt. På den måten er det kanskje lettere å se noe.

Så herlig! Tusen takk for tips :)
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Min første visste jeg ikke hva ble. Var på ultralyd 14 ganger pga seteleie, og så ingenting...litt frustrert da ja ;)

Lykke til!

Skrevet

Åh, så frustrerende ;) Lille snik-baby! Er det deres første?

Ingen lik erfaring heldigvis- gutten min var ikke sjenert i det hele tatt ;)

 

Anonym poster: 93a7536230777c82e735916465db761b

Dette er førstemann, ja. Skikkelig snikete av seg. JM sa at den også hadde plassert navlestrengen strategisk mellom bena, bare for å være ekstra snikete og helt sikker på at vi ikke kunne se noe som helst. Kjæresten mener nå at det MÅ være en jente for "er det min sønn skal det mer til enn en liten navlestreng for å skjule saker og ting" :D
Skrevet (endret)

Med nr 2 fikk vi bare røven ved ordinær UL, dro på 3D i uke 27 el noe sånt, og da tok det 45 min før han viste fram sine edlere deler....

 

Han er nå 2,5 år og forsatt en liten primadonna som helst vil ha ting gjort på sin måte.

Endret av frk Nilsen
Skrevet

Nei, men hadde en 3-åring som viste stumpen sin i stad. Løp naken ut fra badet mens hun ropte "naken, naken, naken" :)

 

Lykke til på privat ul. Spis og drikk gjerne litt med sukker før du skal inn, sånn at barnet blir aktivt. På den måten er det kanskje lettere å se noe.

Så herlig! Tusen takk for tips :)

 

Det er ikke alltid det er så smart heller, for hvis babyen blir for aktiv kan det være vanskelig å se noe som helst. Tipset jeg fikk var å ta med sjokolade, hvis de ikke får sett noe fordi h*n ligger feil til så gafler du i deg sjokoladen i rekordfart mens du ligger på benken.

 

Hvis du ikke trenger å spise den så deler du den med pappa'n etterpå :)

Skrevet

Blir i alle fall spennende å se på Nurkets eksponeringsbehov neste uke. Uansett er vi kjempeglade for at babyen vår er frisk og rask :D

 

Er det noen som har vært på UL på Ullevål? Blr litt forbauset over hvordan JM var - hun virket litt ... eh ... sur og uengasjert. Hun ramset opp hvordan det sto til med de ulike organene etc. som hun leste opp resultatene for tippekampen.

"Min" JM er superengasjert, blid, positiv og viser at hun liker det hun holder på med. Jeg opplever i stor grad at hun ser meg og anerkjenner meg og mine behov.

Gynekologdamen som tok UL på oss i uke 12 var også veldig engasjert og uttalte til og med: "Jeg har gjort dette hver dag i snart 30 år og det er en like fantastisk opplevelse hver gang".

Jeg vet at folk er forskjellige, men JM på Ullevål var skikkelig "muggen" fikk en opplevelse at jeg var til bry og at jeg burde ha gått et annet sted.

Sikkert bare hormonene som spiller meg et puss, men føler at JM på Ullevål "ødela" opplevelsen litt ... ble faktisk litt lei meg. Jeg er så lykkelig over babyen og at alt er på stell, så være så snill å ikke tro at jeg er utakknemlig ...

Skrevet

Blir i alle fall spennende å se på Nurkets eksponeringsbehov neste uke. Uansett er vi kjempeglade for at babyen vår er frisk og rask biggrin.png

 

Er det noen som har vært på UL på Ullevål? Blr litt forbauset over hvordan JM var - hun virket litt ... eh ... sur og uengasjert. Hun ramset opp hvordan det sto til med de ulike organene etc. som hun leste opp resultatene for tippekampen.

"Min" JM er superengasjert, blid, positiv og viser at hun liker det hun holder på med. Jeg opplever i stor grad at hun ser meg og anerkjenner meg og mine behov.

Gynekologdamen som tok UL på oss i uke 12 var også veldig engasjert og uttalte til og med: "Jeg har gjort dette hver dag i snart 30 år og det er en like fantastisk opplevelse hver gang".

Jeg vet at folk er forskjellige, men JM på Ullevål var skikkelig "muggen" fikk en opplevelse at jeg var til bry og at jeg burde ha gått et annet sted.

Sikkert bare hormonene som spiller meg et puss, men føler at JM på Ullevål "ødela" opplevelsen litt ... ble faktisk litt lei meg. Jeg er så lykkelig over babyen og at alt er på stell, så være så snill å ikke tro at jeg er utakknemlig ...

 

Huff, det hørtes da ikke noe hyggelig ut... Jeg skal også straks på ul på Ullevål, håper ikke jeg får samme dama da :/

 

Anonym poster: 58c17c45db3f456ed9973eced48f9cc2

Skrevet

Blir i alle fall spennende å se på Nurkets eksponeringsbehov neste uke. Uansett er vi kjempeglade for at babyen vår er frisk og rask biggrin.png

 

Er det noen som har vært på UL på Ullevål? Blr litt forbauset over hvordan JM var - hun virket litt ... eh ... sur og uengasjert. Hun ramset opp hvordan det sto til med de ulike organene etc. som hun leste opp resultatene for tippekampen.

"Min" JM er superengasjert, blid, positiv og viser at hun liker det hun holder på med. Jeg opplever i stor grad at hun ser meg og anerkjenner meg og mine behov.

Gynekologdamen som tok UL på oss i uke 12 var også veldig engasjert og uttalte til og med: "Jeg har gjort dette hver dag i snart 30 år og det er en like fantastisk opplevelse hver gang".

Jeg vet at folk er forskjellige, men JM på Ullevål var skikkelig "muggen" fikk en opplevelse at jeg var til bry og at jeg burde ha gått et annet sted.

Sikkert bare hormonene som spiller meg et puss, men føler at JM på Ullevål "ødela" opplevelsen litt ... ble faktisk litt lei meg. Jeg er så lykkelig over babyen og at alt er på stell, så være så snill å ikke tro at jeg er utakknemlig ...

 

Huff, det hørtes da ikke noe hyggelig ut... Jeg skal også straks på ul på Ullevål, håper ikke jeg får samme dama da :/

 

Anonym poster: 58c17c45db3f456ed9973eced48f9cc2

Hun var godt voksen. Det var ikke så kult, altså. Følte meg veldig liten og skikkelig grønn (i en alder av 34).
Skrevet

Min skjulte seg og, bestilte time privat dagen etter :) Fant da ut at det var en liten jente :D

Skrevet

Nei, men hadde en 3-åring som viste stumpen sin i stad. Løp naken ut fra badet mens hun ropte "naken, naken, naken" :)

 

Lykke til på privat ul. Spis og drikk gjerne litt med sukker før du skal inn, sånn at barnet blir aktivt. På den måten er det kanskje lettere å se noe.

Så herlig! Tusen takk for tips :)

 

Ikke sikkert det, vi fikk ikke vite kjønn pga at lille var FOR aktiv....

 

Anonym poster: 11b2cf9d614d870ebdf1301209533c05

Skrevet

Jeg hadde sikkert samme jordmor på Ullevål-UL som du hadde. Litt eldre, kjip dame. Skikkelig rutinemessig opplegg, men vi fikk da vite at alt var bare fryd og gammen - som jo selvfølgelig er det viktigste ;)

 

Lykke til på privat-UL, gøy om dere får vite kjønn!

Skrevet

Blir i alle fall spennende å se på Nurkets eksponeringsbehov neste uke. Uansett er vi kjempeglade for at babyen vår er frisk og rask :D

 

Er det noen som har vært på UL på Ullevål? Blr litt forbauset over hvordan JM var - hun virket litt ... eh ... sur og uengasjert. Hun ramset opp hvordan det sto til med de ulike organene etc. som hun leste opp resultatene for tippekampen.

"Min" JM er superengasjert, blid, positiv og viser at hun liker det hun holder på med. Jeg opplever i stor grad at hun ser meg og anerkjenner meg og mine behov.

Gynekologdamen som tok UL på oss i uke 12 var også veldig engasjert og uttalte til og med: "Jeg har gjort dette hver dag i snart 30 år og det er en like fantastisk opplevelse hver gang".

Jeg vet at folk er forskjellige, men JM på Ullevål var skikkelig "muggen" fikk en opplevelse at jeg var til bry og at jeg burde ha gått et annet sted.

Sikkert bare hormonene som spiller meg et puss, men føler at JM på Ullevål "ødela" opplevelsen litt ... ble faktisk litt lei meg. Jeg er så lykkelig over babyen og at alt er på stell, så være så snill å ikke tro at jeg er utakknemlig ...

 

Har hatt mange ultralyder på Ullevål og må innrømme at jeg ikke bryr meg noe særlig om jordmors fremtoning. Og så er jo jobben deres først og fremst å gå gjennom listen de skal sjekke. Å sjekke kjønn er bare en "bonustjeneste".

 

Anonym poster: 0dcc0cbe70f8a216713132b47f7e152f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...