Gå til innhold

Spørsmål om perm for lærere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenker på barselperm for oss som jobber som lærere.

Disse "feriene" som jo egentlig er avspasering, vinterferie/høstferie/påskeferie, regnes disse som vanlige uker i permen? Eller er de ferie i tillegg til permen?

Håper noen skjønte hva jeg mente :P

Regner med at jeg skal ut i perm januar/februar neste år, og lurer da på hvor lenge jeg kan regne ut at jeg skal være i perm..

Takker for svar.

Anonym poster: 889c513e74f096317a0da9460f1436e0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De regnes som vanlige uker, og kan ikke legges på som ekstra uker etterpå;-) Dvs du får ikke mer fri enn de som ikke er lærere.

Gjest Hyacinth Bouquet
Skrevet

Kan ikke tenke meg at du får lenger permisjon fordi dere har mange "ferier" på arbeidsplassen.. Du gikk glipp av høstferien liksom, så du må ha en uke lengre permisjon? Er det det du mener? Nei du...

Skrevet

Som hun over sier. Du har altså bare krav på ukene du skal ha permisjon,- pluss 4 uker og 1 dag ferie :)

Skrevet

Jeg jobber også som lærer, og går ut nå i mars. De ukene som er avspasering forsvinner i gulpet. De regnes som vanlige uker. Eneste du får igjen for, er 4 uker sommerferie juli som alle har krav på.

Anonym poster: f1653fe07b993397863797cda2900c40

Skrevet

De regnes som vanlige uker, og kan ikke legges på som ekstra uker etterpå;-) Dvs du får ikke mer fri enn de som ikke er lærere.

Dessuten har du jo vært i perm, og har ikke noe å avspasere;-)
Skrevet

Disse ukene regnes som vanlige uker i permisjonen. Du får dem ikke tilbake som ekstra ferie. Unntaket er dersom man går ut i permisjon i sommerferien (juni og juli). De dagene dette gjelder, kan gjøres om til feriedager.

Anonym poster: 24e5cbfa7808c8407b0307688c0f1cdc

Skrevet

Dette er helt riktig.

Det du kan legge til permisjonsukene, er 4 uker og 1 dag ferie.

Hilsen annen lærer som har vært i fødselspermisjon fra dette yrket to ganger :)

Anonym poster: 71ab3240a96dbab3e7124f943acb38bb

Skrevet

Disse ukene regnes som vanlige uker i permisjonen. Du får dem ikke tilbake som ekstra ferie. Unntaket er dersom man går ut i permisjon i sommerferien (juni og juli). De dagene dette gjelder, kan gjøres om til feriedager.

Anonym poster: 24e5cbfa7808c8407b0307688c0f1cdc

Dette stemmer ikke! Det er kun 4 uker og 1 dag som er ferie. Dette tilsvarer omtrent akkurat juli måned.

Fridagene i juni og august er avspasering på lik linje som høstferien, vinterferien osv.

Hilsen #8 :)

Anonym poster: 71ab3240a96dbab3e7124f943acb38bb

Skrevet

Ferie for lærere er 4 uker og 5 dager. Må taes ut i juli!

Anonym poster: 7fbb2f801e2c9ffd66bea1552a533bf0

Skrevet

De må ikke taes ut i juli, de legges til etter permisjonen.

Skrevet

Men du: pass på at skolen sender inn bekreftelse på at du tar deg ut ferie disse 4 ukene + 1 dag.

Min skole gjorde ikke dette, og selv om jeg selv hadde ført på ferie på søknaden, ville NAV ha meg tilbake i jobb tidligere enn jeg egentlig skulle.

Det ordnet seg, men fikk litt sjokk da jeg fikk papirene fra NAV midt i permisjonen med en noget tidlig startdato!

Anonym poster: 56555775815449c5b8828b831bd01d92

Skrevet

Du kan selvsagt ta ut så mange uker du vil (inntil 3 år), og får betalt for like mange uker som alle andre :)

Anonym poster: 0c54c46c9a27a0251bc6338b7e0bd8e7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...