Gå til innhold

Oppfører dere dere annerledes.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

når dere møter en mann som er sykepleier enn til en mann som er lege?

Eller andre yrker hvor status er høy og lav....?

Anonym poster: 401c0d485f2cade95f47b2ba91f4f883

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Mennesker er mennesker. Kunne ikke brydd meg mindre om "status".

Anonym poster: d3f1d14f9e78f83bff1e76912955247e

Skrevet

Jeg skal ærlig si at jeg oppfører meg annerledes. Er kanskje mer avslappet når jeg snakker med en mann med lav(ere) utdanning enn de med høy(ere) utdanning. Rart med det der.....

Prøver å ta meg mer sammen når jeg snakker med menn med statusyrke.....

Skrevet

I jobbsammenheng? Ja. En lege vet stort sett alltid mer enn en sykepleier og faglig sett vil jeg alltid helst snakke med en lege.

Sosialt? Nei. Eller, altså, om begge er like grei så vil jeg selvsagt behandle begge likt. Da spiller det ingen rolle. Om en av dem er en drittsekk så blir også behandlingen deretter.

Anonym poster: 4a2b8f281ecfd24e1f225812bf67d02b

Skrevet

Ja, jeg mener i sosiale sammenhenger....

HI

Skrevet

Nei, men presenter noen seg ved etternavn, feks en lege. Presenterer jeg meg også med etternavn. Rett og slett på pur f...

Skrevet

Nope, så lenge folk er seg selv og ikke drittsekker så er det meg revnende likegyldig hva du er utdannet som eller jobber med. En dust er en dust, uansett rang!

Gjest Sommerfuggel i vinterland
Skrevet

Nei, jeg er meg selv på godt og vondt ;)

Folk må ta meg som jeg er og jeg bryr meg ikke om hva folk jobber med eller hva slags utdannelse man har. Så lenge du er en grei person som behandler alle pent så behandler jeg deg med respekt.

Men jeg er en enkel sjel. Og krever ikke mye av folk. Men snobbete mennesker holder jeg meg litt unna, men det går mer på at jeg ikke har så mye til felles med dem ;)

Skrevet

Jeg renholdsarbeider. Jeg opplever at sykepleiere og spesielt ikke leger hilser på meg..... Nå snakker jeg om å gi et nikk eller et hei, men mange går bare rett forbi meg.....Tror nok at det har med profesjon. Det ingen vet er at jeg snart skal begynne på medisinstudiet (høhøhø) - da skal jeg overse alle sykepleiere også *ondskapsfult smil*

Skrevet

En kompis av samboeren min er gift med en lege, og jeg var full av fordommer og gruet meg til å møte denne legen som sikkert var så supersmart og så ned på sånne som meg. Møtte meg sjøl i døra der gitt, makan til upretensiøs dame skal du lete lenge etter. I dag er vi gode venninner som møtes oftere enn mennene våre gjør (som har vært kompiser i årevis) :)

Anonym poster: 055935755c092e24438f780a74a9043f

Skrevet

Nei, men presenter noen seg ved etternavn, feks en lege. Presenterer jeg meg også med etternavn. Rett og slett på pur f...

Når ble det galt å presentere seg med etternavn?

Anonym poster: 53631019954dec13fe51a935b8c29963

Skrevet

Når ble det galt å presentere seg med etternavn?

Anonym poster: 53631019954dec13fe51a935b8c29963

Sa jeg det var galt?

Skrevet

Det er gjerne ikke de med høy status som er snobbete og nedlatende, mer de midt på treet som så gjerne vil opp på toppen og tror de oppnår dette ved å se ned på andre.

Har ei venninne som er psykolog, hun er jordnær, empatisk og lite opptatt av folks status. Så har jeg andre venninner i mer " midt på treet-yrker" son elsker å hevde seg selv ved å prate om hvor white trash og harry andre er.

Anonym poster: 5a3070c89ae3809c30f2fe5d7982a3c8

Skrevet

Jeg renholdsarbeider. Jeg opplever at sykepleiere og spesielt ikke leger hilser på meg..... Nå snakker jeg om å gi et nikk eller et hei, men mange går bare rett forbi meg.....Tror nok at det har med profesjon. Det ingen vet er at jeg snart skal begynne på medisinstudiet (høhøhø) - da skal jeg overse alle sykepleiere også *ondskapsfult smil*

Hehe, hjå oss er det reinhaldaren som ikkje helsar..
Skrevet

Nei, hverken sosialt, eller på jobb. Men må innrømme at jeg ikke har så lyst på mannlig jordmor eller gynekolog når jeg selv skal føde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...