Anonym bruker Skrevet 15. februar 2013 #1 Skrevet 15. februar 2013 Har ei som jeg tidligere fant på mye sammen med i helgene. Var ofte på turer med barna osv. Kontakten blir sjeldnere og sjeldnere, og det er som oftest jeg som tar initiativ. Alle disse årene har jeg vært brukt som "psykolog". Jeg er utdannet sosionom, men har noe vidererfaring og har arbeidet en periode på familievernkontor. I tillegg er jeg veldig opptatt av jus, og kan en del lover og regler som kanskje ikke alle finner like interresant;) Ihvertfall- senest igår var hun helt fra seg og sendte først meldinger, og deretter ringte. Hun har hatt problemer i mange år med barnefaren, og hver gang noe skjer på den fronten er det jeg som kontaktes. Snakket lenge, og jeg ga henne råd og tips. Idag spurte jeg om vi skulle finne på noe i helgen, eller til neste uke men da hadde hun- atter en gang- planer og hadde ikke tid. Jeg veksler mellom å være litt irritert og føle meg brukt, til å føle meg som en fjortiss som ikke får nok oppmerksomhet;=)) Må bare få sagt at dette eksempelet ikke er enestående. Vi har møttes 1 gang etter jul og da hadde vi ikke møttes siden jeg ba hun og barna på grilling i august. Derimot ringer/melder hun nok kanskje 2 ganger i mnd og er da kun interresert i å prate om hennes sak. Jeg har masse venner så er ikke der problemet ligger, jeg tenker mer at jeg ikke gidder hjelpe henne om det er kun der kontakten er. Da kan hun heller ta konakt med advokaten sin. Vet ikke hva jeg vil med innlegget heller hehe. Vet bare at det hjelper få ting ned på "papiret" og kanskje høre hva andre ville gjort? Anonym poster: 1610a677e7b4c4d4201b870cdf6f78cd
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2013 #2 Skrevet 15. februar 2013 Jeg har også hatt en slik venninne. Hun brukte meg som psykolog. Når hun hadde fått den hjelpen hun trengte så ga hun blaffen i meg. Anonym poster: f10b40336862b9cb392baef0338c2797