Anonym bruker Skrevet 15. februar 2013 #1 Skrevet 15. februar 2013 Har ei som jeg tidligere fant på mye sammen med i helgene. Var ofte på turer med barna osv. Kontakten blir sjeldnere og sjeldnere, og det er som oftest jeg som tar initiativ. Alle disse årene har jeg vært brukt som "psykolog". Jeg er utdannet sosionom, men har noe vidererfaring og har arbeidet en periode på familievernkontor. I tillegg er jeg veldig opptatt av jus, og kan en del lover og regler som kanskje ikke alle finner like interresant;) Ihvertfall- senest igår var hun helt fra seg og sendte først meldinger, og deretter ringte. Hun har hatt problemer i mange år med barnefaren, og hver gang noe skjer på den fronten er det jeg som kontaktes. Snakket lenge, og jeg ga henne råd og tips. Idag spurte jeg om vi skulle finne på noe i helgen, eller til neste uke men da hadde hun- atter en gang- planer og hadde ikke tid. Jeg veksler mellom å være litt irritert og føle meg brukt, til å føle meg som en fjortiss som ikke får nok oppmerksomhet;=)) Må bare få sagt at dette eksempelet ikke er enestående. Vi har møttes 1 gang etter jul og da hadde vi ikke møttes siden jeg ba hun og barna på grilling i august. Derimot ringer/melder hun nok kanskje 2 ganger i mnd og er da kun interresert i å prate om hennes sak. Jeg har masse venner så er ikke der problemet ligger, jeg tenker mer at jeg ikke gidder hjelpe henne om det er kun der kontakten er. Da kan hun heller ta konakt med advokaten sin. Vet ikke hva jeg vil med innlegget heller hehe. Vet bare at det hjelper få ting ned på "papiret" og kanskje høre hva andre ville gjort? Anonym poster: 1610a677e7b4c4d4201b870cdf6f78cd
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2013 #2 Skrevet 15. februar 2013 Jeg har også hatt en slik venninne. Hun brukte meg som psykolog. Når hun hadde fått den hjelpen hun trengte så ga hun blaffen i meg. Anonym poster: f10b40336862b9cb392baef0338c2797
<3 2G <3 Skrevet 15. februar 2013 #3 Skrevet 15. februar 2013 Slutt å svar henne og heller bruk tid på de som gir deg energi isteden for å ta fra deg energi.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2013 #4 Skrevet 15. februar 2013 Ring henne mot slutten av neste uke og si at du gjerne møter henne uken etterpå, at det hadde vært så koselig å møttes utenom å bare snakke om konflikter på telefonen.... Hvis hun aldri vil møte deg utenom så hadde jeg nok droppet kontakten gradvis. Hadde ikke orket å bli brukt som psykolog og rådgiver hvis det ikke er litt gjensidighet i forholdet! Anonym poster: 121501e778508bc933966cc79ea3a76c
Gjest Yzma Skrevet 15. februar 2013 #5 Skrevet 15. februar 2013 Ville enten sagt fra til henne hvordan du føler det, eller så ville jeg bare droppet å svare henne... Har også ei slik venninne. Snakker kanskje seks ganger i året, og da skal hun kun snakke om at hun er så babysyk, hesten sin og at hun har såååååå lyst å hilse på ungene mine - kanskje hun får litt lykke på den fronten så hun blir gravid?! Sa fra til henne for et par uker siden. Hun har gjort et par halvhjertede forsøk på å snakke om andre ting, men glir alltid over på temaer om henne, henne henne.
Countess Skrevet 15. februar 2013 #6 Skrevet 15. februar 2013 Jeg har ei venninne som var slik at hun aldri spurte om meg, bare snakket om seg selv. Spurte om råd, fikk det men gjorde alltid det motsatte..så da var det samme visa om igjen, ringe meg og klage. Jeg anser henne som såpass nær at jeg fortalte henne hvordan jeg følte det. Hun tok det til seg og skjerpet seg totalt. Hun så det ikke før.. Jeg er imot det å bare kutte venninner uten å i alle fall gi dem muligheten til å se seg selv, og vurdere om de vil skjerpe seg. Jeg hadde i alle fall blitt såra om jeg bare ble kuttet ut uten å vite hvorfor. Det er jo selvfølgelig du som har rett ut ifra det du forteller, men gjør henne i alle fall oppmerksom på hva problemet er
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2013 #7 Skrevet 15. februar 2013 Takk for svar. Mens jeg skrev dette innså jeg jo hvor idiotisk det var, og som noen sier: det er jo snakk om en energityv. Neste gang hun ringer har jeg bestemt meg for å ta tlf, si jeg er opptatt når hun begynner utbrodere sine problemer, OG foreslå å møtes istedet. Avsluttes da samtalen uten en avtale, men bare en dum unnskyldning istedet gidder jeg ikke mer. Jeg skjønner hva du mener Countess ang. at det er dumt å bare kutte ut noen. Problemet er at jeg føler det er hun så har kuttet ut meg, og at jeg nå bare brukes for min kompetanse. Derfor føler jeg at jeg egentlig ikke er skyldig henne noen forklaring. Blir som om en er frisør, og ei gammel venninne bare kommer innom når hun vil klippes hehe;) Anonym poster: 4c624b4dc30ba4c98a7505817de67053
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå