Anonym bruker Skrevet 15. februar 2013 #1 Skrevet 15. februar 2013 å bli sydd før man har fått bedøvelse først? Jeg har blitt sydd med nr 1 UTEN bedøvelse, og det var grusomt selv om det bare var 2-3 sting. Med nr 2 slapp jeg heldigvis å sy, men gruer meg nå denne gangen. Kan man forlange bedøvelsessprøyte før de begynner med broderiene sine eller har man ingen rettigheter der? Anonym poster: 2bc56227cbed7d946e8fdde60203b125
Gjest Sekretøsa Skrevet 15. februar 2013 #2 Skrevet 15. februar 2013 Hvorfor ble du det?? Har blitt sydd selv etter begge fødsler og det var ikke et spørmål engang, jeg fikk bedøvelse...
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2013 #3 Skrevet 15. februar 2013 Kan du ikke prate med dem i forkant da? Klart du har rettigheter, og tipper egentlig at det ikke er vanlig å sy uten bedøvelse med mindre man må få lappet det sammen fort... Anonym poster: 0ec1d02168d7f97ec056ad81b9cff7bf
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2013 #4 Skrevet 15. februar 2013 Selvfølgelig kan man nekte. Du kan nekte all medisinsk behandling. Du kan ikke egentlig insistere på hvordan det skal gjøres, altså at det skal bedøves, men det er jo vanlig praksis (og selv om det ikke skulle være det, vil det jo mest sannsynlig gjøres om du blånekter noe annet). Anonym poster: 72da2aa81474ae57d1c31ac859eaef5a
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 15. februar 2013 #5 Skrevet 15. februar 2013 Det vil jeg tro du kan få om du vil
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2013 #6 Skrevet 15. februar 2013 Husker faktisk ikke at jeg fikk bedøvelse(tror faktisk ikke jeg gjorde det), og det gjorde i alle fall ikke vondt å sy. Anonym poster: ea185a66ea5b84e2a98f06a6e6f5328d
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2013 #7 Skrevet 15. februar 2013 Ble også sydd uten bedøvelse. Det gjorde vondt, men jeg hadde så vondt ra før av og var så høy på adrenalin etter fødselen at jeg brydde meg katta Anonym poster: 484525a28f393a5be14b85ea193b7804
Kliko Skrevet 15. februar 2013 #8 Skrevet 15. februar 2013 Åjj stakkars!! Her fikk jeg først bedøvelsespray og litt senere sprøyte. Skulle si i fra så fortnjeg kjente at det stakk fordi jeg da skulle få mer bedøvelse. Si i fra neste gang. Bare tull å sy uten bedøvelse, selv om det bare gjelder to sting.
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 15. februar 2013 #9 Skrevet 15. februar 2013 Etter fødselen med gutten sydde jeg 6 sting uten bedøvelse, de måtte sy fort, fordi jeg blødde for mye.. Var ikke akuratt noe godt kan man si.. Litt over 1 år etter, fødte jeg lillesøster, måtte sy 1 pyntesting, men fikk bedøvelse, da jeg hadde sakt ifra på forhånd at jeg ikke ville la de sy meg uten bedøvelse.. Hun som skulle sy meg, smurte bedøvende krem og ga den litt virketid før hun sydde meg.. Så ja, du har full rett til å forlange bedøvelse om de så bare skal sy et sting.. Si ifra til de på forhånd du, så vet alle det klart i "kampens hete"
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2013 #10 Skrevet 15. februar 2013 Om det er bare et par sting, så blir det jo enten et par stikk av sprøyta, pluss bedøvelsen som sprenger, eller fire stikk av nåla. Det går jo omtrent ut på et. Min siste fødsel revnet jeg mye, men hadde pudendal. Den sluttet å virke, og jeg kjente godt de 7-8 siste stinga. De forklarte meg at de godt kunne bedøve, men da ville også området de skulle sy hovne opp og resultatet kanskje ikke bli like bra. Så da beit jeg heller tennene sammen og lot dem sy ferdig. I forhold til veer og tangfødsel, så var det bare småtteri uansett. Anonym poster: 92ed5736bd4740dc802a399eb4e1fc4d
Tro smo konosoro Skrevet 15. februar 2013 #11 Skrevet 15. februar 2013 Du kan nekte å bli sydd, ja. Men om det er så lurt er vel heller tvilsomt. Det går vel kun ut over deg selv og ditt eget underliv.
what a drittkjerring Skrevet 15. februar 2013 #12 Skrevet 15. februar 2013 Auauau! Det høres forferdelig ut
<3 2G <3 Skrevet 15. februar 2013 #13 Skrevet 15. februar 2013 Ikk krem eller spray heller? For jeg fikk det og kjente det uansett siden JM var litt stresset....
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2013 #14 Skrevet 15. februar 2013 [quote name=1G+1G ' timestamp='1360939461' post='145062196] Ikk krem eller spray heller? For jeg fikk det og kjente det uansett siden JM var litt stresset.... Fikk litt spray, men det hjalp ingenting. Jordmor var klønete og hardhendt, slik at det gjorde djevelsk vondt. etter en fødsel på 1 døgn med kraftige rier uten smertestillende er MER vondt det siste jeg trengte sånn egentlig. Anonym poster: 2bc56227cbed7d946e8fdde60203b125
<3 2G <3 Skrevet 15. februar 2013 #15 Skrevet 15. februar 2013 [quote name=1G+1G ' timestamp='1360939461' post='145062196] Ikk krem eller spray heller? For jeg fikk det og kjente det uansett siden JM var litt stresset.... Fikk litt spray, men det hjalp ingenting. Jordmor var klønete og hardhendt, slik at det gjorde djevelsk vondt. etter en fødsel på 1 døgn med kraftige rier uten smertestillende er MER vondt det siste jeg trengte sånn egentlig. Anonym poster: 2bc56227cbed7d946e8fdde60203b125 Samme her. Hadde ikke lang fødsel og ikke var den spesielt vondt, men den syinga kan jeg glatt dy meg for!!
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2013 #16 Skrevet 15. februar 2013 Noen blir følelsesløs/nummen nedentil etter fødsel. Det ble ikke jeg. Jeg opplevde heller ikke dette noen sier med at det var så vondt fra før osv, at det ikke gjør så mye. For meg var fødselen så smertefull (ingen smertelindring overhodet), at når det endelig var over var jeg veldig sårbar, og hadde IKKE lyst på mer vondt. Følte det til og med urettferdig at de skulle sette den K-vitaminsprøyten i låret mitt Men ift underlivet så var jeg supersensitiv der etter fødselen. Første gang måtte jeg sy hele veien bak, og et par sting forover og. Da fikk jeg bedøvelse, men de stikkene (det ble faktisk en del av dem) var jævlig vonde. Om det er snakk om et par pyntesting tror jeg at jeg heller ville bedt om å få bedøvelsesspray, selv om det ikke tar alt. Andre gang jeg fødte revnet jeg ikke så mye. Da var det vel ikke mer enn seks-syv sting tror jeg. Da fikk jeg bedøvelsesspray, og jeg kjente godt at de sydde. Men faktisk mener jeg at bedøvelsessprøyten var mye verre enn sting etter sprayen. Sprayen svidde enormt, det er vel det eneste. Eneste er vel at man kanskje kunne fått bedøvelsesspray FØR de setter sprøytene, det måtte vel vært mye bedre? Anonym poster: bc3e1338a0297f3c30b11b1c71c89bfd
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2013 #17 Skrevet 15. februar 2013 På meg prøvde de med bare sånn spray, men fikk sprøyte da jeg sa det var vondt. Men kjente fortsatt når tråden gikk igjennom, var ikke vondt, men ganske ubehagelig... Anonym poster: ccdf89e4beabe003e47d9094af1de860
Elsker livet Skrevet 15. februar 2013 #18 Skrevet 15. februar 2013 Jeg har blitt sydd med bedøvelsesspray, var helt greit det for ett sting og to. Be om det du om det ikke er mange stingene. Men de må ta seg tid til å vente til den virker. Ikke sette i gang umiddelbart.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå