Kathrine. Skrevet 15. februar 2013 #1 Skrevet 15. februar 2013 Dersom du var invitert til noken på middag og de ba deg om å stoppe å kjøpe en ingrediens til maten på veien. Hadde du bedt om å få pengene igjen? Dersom du var invitert i et selskap og verten spurte om du kunne bake ei kake eller ta med en salat, hadde du forventa å få penger for ingrediensene?
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2013 #3 Skrevet 15. februar 2013 Nei. Og nei. Anonym poster: 2fb89c090a5c690c0389430e9b140891
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2013 #5 Skrevet 15. februar 2013 Selvfølgelig ikke. Anonym poster: 348cf27a424b4db1483038ed6c12f14d
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2013 #8 Skrevet 15. februar 2013 Selvsagt ikke. Bare hyggelig å bidra. Anonym poster: 1416896f17f287eaec24454f39e4de6d
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2013 #9 Skrevet 15. februar 2013 Nei, absolutt ikke. Men hvis det var noen jeg ikke kjente så godt som ba meg stikke innom å kjøpe noe ville jeg syntes det var rart å ikke tilby seg å betale for det, selv om jeg hadde sagt det var greit. Med nære venner ville jeg ikke engang tenkt tanken, slikt jevner seg jo ut over tid. Å bli bedt om å bake en kake eller ta med en salat er jo da mitt bidrag til middag, selvsagt skal jeg ikek ha penger for det. i det tilfellet hadde jeg nesten blitt fornærmet over å bli tilbudt penger. Anonym poster: f4367c78165de967ca29ac63e1c29428
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2013 #10 Skrevet 15. februar 2013 Nei, absolutt ikke. Anonym poster: f57723fc34d1be286ebe327eaf6fd77c
Countess Skrevet 15. februar 2013 #11 Skrevet 15. februar 2013 Nei, selvfølgelig ikke. Selv om jeg alltid tilbyr penger til folk om de har måtte kjøpe ingredienser på turen. Det har ennå ikke skjedd at noen har tatt imot pengene.
Rediken Skrevet 15. februar 2013 #12 Skrevet 15. februar 2013 Nei, det hadde jeg ikke forventet. I selskap (barnedåp o.l) ber jeg ofte andre om å bake kaker, uten jeg betaler dem. Og jeg baker gjerne til andre om de ber meg om det.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2013 #13 Skrevet 15. februar 2013 Nei, men jeg har opplevd å bli spurt om å bake kake til et selskap jeg ikke var bedt i, noe jeg syntes var litt rart i seg selv, men DA forventet jeg i det minste å bli tilbudt penger for ingrediensene. Men det ble jeg ikke... Anonym poster: d14b5aa5109743c9788aace3ce5648ea
Gjest SHOC Skrevet 15. februar 2013 #15 Skrevet 15. februar 2013 Nei og nei. Noen ganger betaler jeg, noen ganger betaler venninnene mine. Det gjevner seg ut.
stylees Skrevet 15. februar 2013 #16 Skrevet 15. februar 2013 Nei. Men en venninne av meg ville en gang at jeg skulle betale for ingrediensene i en kake hun hadde tenkt å bake til ett bursdagsselskap. Tullete.
<3 2G <3 Skrevet 15. februar 2013 #17 Skrevet 15. februar 2013 Om det hører til middagen eller selskapet om du vil, nei og nei.
CarmaCameleon Skrevet 15. februar 2013 #23 Skrevet 15. februar 2013 Nei, absolutt ikke Et vennepar av oss kommer ofte innom, og da er det ofte slik at enten kjøper vi og de lager middagen vi har kjøpt (de er husvarme her altså), eller så kjøper de med seg noe vi lager i stand her Flere ganger har vi både kjøpt inn og laget klar maten til de kommer på besøk også. Å be om penger hadde jeg aldri gjort
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2013 #24 Skrevet 15. februar 2013 Absolutt ikke. Hadde også spurt om jeg skulle kjøpt med noe ekstra Anonym poster: 5b1ab38e7dae3604e3a4089f0b7957cb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå