Anonym bruker Skrevet 15. februar 2013 #1 Skrevet 15. februar 2013 Litt inspirert av perineum-tråden.. og revning.. Revner man mindre om man har vannfødsel? Tenker på at vannet sørger for smidighet og at det ikke er tørt. Anonym poster: 10c239d965528503248119139f50f745
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2013 #2 Skrevet 15. februar 2013 Oftest ja, men det er ingen garanti. Anonym poster: 4748bb089a730cbd9792b2b36e7f5315
Somewhere over the rainbow Skrevet 15. februar 2013 #3 Skrevet 15. februar 2013 Hei... nei.... det er økt risiko for rifter ved vannfødsel...dette da men ikke får korrekt støtte av perineum.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2013 #4 Skrevet 15. februar 2013 Hei... nei.... det er økt risiko for rifter ved vannfødsel...dette da men ikke får korrekt støtte av perineum. Det der er bare tull, vis meg dokumentasjon på det? Alle undersøkelser viser at å ligge på ryggen og føde i tradisjonell stilling er det som gir mest revning, å sitte på huk eller på kne er bedre, og vannet gir oppdrift slik at overgangen blir mildere, og dermed mindre sjangs for revning. Anonym poster: 4748bb089a730cbd9792b2b36e7f5315
Pesta Skrevet 15. februar 2013 #5 Skrevet 15. februar 2013 Jeg har revnet ved begge mine vannfødsler, men hvem vet - kanskje hadde jeg revnet ennå mer dersom jeg ikke fødte i vann? Det var ingen alvorlige rifter, bare sånne som krevde "et par sting".
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2013 #6 Skrevet 15. februar 2013 Ok Jeg har også lest at det er størst sjanse for revning om man ligger på rygg i en sykeseng. Og at tyngdekraften kan hjelpe til litt om man f. eks står på huk i vannet. Anonym poster: 10c239d965528503248119139f50f745
Edelweis Skrevet 15. februar 2013 #7 Skrevet 15. februar 2013 Jeg revnet med nr 1, nr fikk jeg i vann og fikk ikke rift en gang. Revnet igjen med nr 3. Jm sa til meg at det nok sikkert var fordi jg fødte i vann at jg ikke revnet med nr 2
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2013 #8 Skrevet 15. februar 2013 Jeg har født 2 stk i vann. Ligget på rygg i vannet, og har kun fått en lite skrubb sår som jordmoren kalte det( ikke syd). Presset i 5-10 min. Anonym poster: 6d21b6e1226ecaad5aa5269994232022
L-8 Skrevet 15. februar 2013 #9 Skrevet 15. februar 2013 Revnet veldig lite (2 pyntesting) da jr på over 4 kg kom i full fart. vi holdt ham riktignok endel igjen for å tøye da...
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2013 #10 Skrevet 15. februar 2013 Jeg lå på rygg, tilkoblet med epidural med begge to. Revnet minimalt og hadde to flotte fødsler. Anonym poster: b0f65b6f71d66d5e722f78aa9d1f18be
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2013 #11 Skrevet 15. februar 2013 Hei... nei.... det er økt risiko for rifter ved vannfødsel...dette da men ikke får korrekt støtte av perineum. Det der er bare tull, vis meg dokumentasjon på det? Alle undersøkelser viser at å ligge på ryggen og føde i tradisjonell stilling er det som gir mest revning, å sitte på huk eller på kne er bedre, og vannet gir oppdrift slik at overgangen blir mildere, og dermed mindre sjangs for revning. Anonym poster: 4748bb089a730cbd9792b2b36e7f5315 Hvor er dokumentasjonen på dette? Anonym poster: bd0b800828d3ad5eed3dd89121140c48
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå