Gå til innhold

Noen vits med perineum-olje?

Anbefalte innlegg

Skrevet

når en skal ha nr 2 ca 3 år etter forrige fødsel? Brukte jo oljen da og jeg revnet litt, men ikke mye. Men nå har jeg jo allerede blitt utvidet kan man si, og oljen er jo ikke billig. Samt at jeg har litt problemer med å komme godt til uten å pese som en hval og dø av svette :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri brukt olje og har aldri revna. Olje er sikkert fint, men noen hensikt har den ikke. Det går på flaksen om man revner eller ikke.

Anonym poster: d18a64cbc71bd00ab749e5900267f9dd

Skrevet

Hvilken olje er dette da? Kan du ikke bare bruke en annen olje, har sikkert nokså samme effekt.

Skrevet

Hvilken olje er dette da? Kan du ikke bare bruke en annen olje, har sikkert nokså samme effekt.

Weleda sin perineum olje. Prøvde mandel olje, men uff.......det luktet ikke særlig godt etter en stund :). satser på el naturel denne gangen :)

Skrevet

Jeg tror det heller har noe for seg å kun vaske seg med vann nedentil, og holde en riktig PH-verdi, unngå soppinfeksjon, og ikke bli tørr.

Men sikkert verdt det å prøve med olje :)

Anonym poster: 1be0dbcb623ae81638d65792c057560c

Skrevet

Jeg har helst tro på omega 3 for å smøre litt fra innsiden. Så kan det fungere fint med olje for å mykgjøret vevet under selve fødselen. Her har jordmor klattet på med olje mens barnets hode har stått i åpningen. Var ikke så behagelig når hun tok fingrene og smurte der, men jeg sprakk lite, bare ett eller to sting hver gang.

Skrevet

Jeg har helst tro på omega 3 for å smøre litt fra innsiden. Så kan det fungere fint med olje for å mykgjøret vevet under selve fødselen. Her har jordmor klattet på med olje mens barnets hode har stått i åpningen. Var ikke så behagelig når hun tok fingrene og smurte der, men jeg sprakk lite, bare ett eller to sting hver gang.

Kan man ha med olje og be om å få det gjort?

Skrevet

I følge uptodate.com er olje det eneste som har vist en marginal effekt på å hindre revning. Vann, stilling, osv har derimot ikke vist noen forskjell.

Anonym poster: 7fcba213d3a8e167f1c2962fc991b524

Skrevet

Jordmor sa at man blir "videre der nede" når en gjør dette og anbefalte meg ikke å smøre noe der

Anonym poster: ecfa4ed7fe485b009ea89dc8cbdcf335

Skrevet

Kan man ha med olje og be om å få det gjort?

Aner ikke. De jordmødrene som syns det har en effekt har nok olje tilgjengelig og vet hvordan de skal gjøre det. Men du kan jo prøve om det er viktig for deg. Hver jordmor har ofte sine triks og teknikker for at en skal revne minst mulig.

Skrevet

Har skjønt at det er oljen pluss en spesiell måte å massere på er det som kan funke...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...