Gå til innhold

Laos. Har noen vært der?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter og drømmer meg bort i landskapsbilder fra det landet.

Er så fascinert av Asia altså..Vil så gjerne til Laos og Vietnam.

Noen steder å anbefale, turer å dra på osv?

Og så leste jeg at det fins mye granater og landminer i Laos. Er det noe man må tenke mye på eller?

Anonym poster: 4f0c855101459b676eed238e57153230

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Laos har jeg ikke vært i, men jeg var i Vietnam for ett par år siden, og det var en fantastisk opplevelse! Dro på en tur som var veldig morsom, men ikke barnevennlig for å si det sånn ;)

Anonym poster: a5af6fda076c6ddbf004a4f433ad2dd5

Skrevet

Jeg har vært begge steder, men det begynner å bli en del år siden.

Laos var fantastisk. Vennlige mennesker, nydelig natur, veldig laidback. Dårlig infrastruktur, man tvinges litt til å holde seg til den klassiske backpacker-ruta (men Luang Prabang er nyyyydelig, Vientiane avslappet og Vang Vieng søt men overturistisk). Det finnes ekstremt mye landminer og andre udetonerte sprenglegemer, men det er ikke normalt noe man må ta hensyn til som turist. De områdene som er skumle er det godt informert om og lett å unngå.

Vietnam er også fantastisk vakkert, men jeg må innrømme at jeg ble sliten av menneskene. Sabla mas, kakling, sniking i køer og grising av en annen verden på busser og fly. Det var en ren lettelse å komme til Laos derfra. Unntaket var Sapa helt på grensen mot Kina, hvor det var andre etniske grupper som bodde. Ikke meningen å høres grusomt fordomsfull ut, jeg hadde ingen fordommer mot vietnamesere før jeg kom til Vietnam...

Er du først i området mener jeg at Angkor Wat i Kambodsja er et absolutt must.

Anonym poster: e3ced3e2e0482ec68f7ad37040225faf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...