Gå til innhold

Concealer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har noen kviser og er en del rød i ansiktet. Går det an å bruke bare concealer i ansiktet, eller må man ha forundation over? Og jeg vil ikke ha den over alt bare der jeg vil skjule. Og ikke i panna for da blir jeg tør og iritabel.

Anonym poster: b0a14836b136c4295b06d53c7d9ec680

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om fargen passer går det vel fint? En annen ting er jo da at det kan hende fargen går av etterhvert..

Om du bruker kremconsealer anbefaler jeg å blende den ut i en farget dagkrem, for eksempel BB-cream. Synes resultatet blir finere da... Da får du utjevnet hudtonen uten å gå med et tykt lag sminke. BB-cream fungerer som en dagkrem her - jeg har veldig tørr hud men det går bra med denne :)

Anonym poster: 4a6f402c5f7991937933f03733296da5

Skrevet

Forresten, kjøp en sånn concealer som tørker ut kvisene samtidig. Det finnes både som "vanlig" concealer og som mineralpulver.

Skrevet

Om fargen passer går det vel fint? En annen ting er jo da at det kan hende fargen går av etterhvert..

Om du bruker kremconsealer anbefaler jeg å blende den ut i en farget dagkrem, for eksempel BB-cream. Synes resultatet blir finere da... Da får du utjevnet hudtonen uten å gå med et tykt lag sminke. BB-cream fungerer som en dagkrem her - jeg har veldig tørr hud men det går bra med denne :)

Vet du om det er parfyme i bb cream den for sensitiv hud? Må nemlig ha uten. Samme gjelder med sminke. Tåler ikke det så godt egentlig derfor jeg ikke vil ha i hele ansiktet og nær øynene ogsånn. Vet du om en bra consealer fra Bare minerals? Er redd man ser skille , om jeg bare bruker det noen plasser.

hi

Skrevet

Lrp har fått en bb krem. Hele den serien er veldig god for sensitiv hud. Om du er Rød i fjeset kan du bruke enn grønn krem for å nøytralisere det røde

Feks Lrp(La Roche Posay) rosaliax.

Skrevet

Lrp har fått en bb krem. Hele den serien er veldig god for sensitiv hud. Om du er Rød i fjeset kan du bruke enn grønn krem for å nøytralisere det røde

Feks Lrp(La Roche Posay) rosaliax.

Står at det er parfyme i den :/ Har en sånn grønn krem i samme serie. Jeg skjuler ikke rødheten min.

hi

Skrevet

Jeg bruker concealer kun rundt nesa fordi jeg ofte blir rød der, bruker ikke foundation i resten av ansiktet for det er ikke nødvendig på meg. Går fint det, bare fargen er rikitg. Vanskelig å finne en som ikke er for rosa eller orange synes jeg, min hud har grønntoner...

Skrevet

Jeg bruker aldri foundation, bare concealer der det trengs. Bruker YSL Touche èclat, både under øyne, rundt nese og til å dekke småkviser etc.

Det finnes massevis av tips og produktanbefaliner på youtube, bare søk på "concealer tutorial" e.l.

Skrevet

Vet du om det er parfyme i bb cream den for sensitiv hud? Må nemlig ha uten. Samme gjelder med sminke. Tåler ikke det så godt egentlig derfor jeg ikke vil ha i hele ansiktet og nær øynene ogsånn. Vet du om en bra consealer fra Bare minerals? Er redd man ser skille , om jeg bare bruker det noen plasser.

hi

Vet ikke om det er parfyme i, men sikker på at det nok finnes en bb cream uten. Jeg bruker den fra Garnier som er veldig bra om man er tørr i huden men sikkert blir litt klissete om man har fet hud.

Har ikke testet bare minerals concealer, men om du googler det kommer det kanskje opp noe? Masse sminkevideoer på youtube i hvert fall :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...