Anonym bruker Skrevet 15. februar 2013 #1 Skrevet 15. februar 2013 Skal lage ikveld og trenger mange forslag. Men ikke fisk/skalldyr. Der har jeg alt noen retter Anonym poster: 0e5c8efb8e1a352be0963cc6937b330b
Gulosten™ Skrevet 15. februar 2013 #2 Skrevet 15. februar 2013 Kyllingkjøttboller i tomatsaus Kylling"nuggets" - hjemmelagde Løkringer Focaccia med aioli Bacondadler (slurps!) Biffkjøtt i strimler, marinert eller krydra Ha litt strimla grønnsaker, gulrøtter, agurk og cherrytomater og en dipp til Ost, fx manchego med en god chutney Chorizopølse Serranoskinke
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 15. februar 2013 #3 Skrevet 15. februar 2013 Liten digresjon.. Kan noen beskrive for meg hva en daddel smaker? Det ser vannvittig ekkelt ut.. Men alltid hatt lyst til å lage disse baconsnurrete greiene når jeg lager tapas..
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2013 #4 Skrevet 15. februar 2013 mmm takk Men en liten ting jeg lurte på. Jeg skal lage hjemmelagde lomper og putte kyllingfileet med curri, men skal det serveres varmt eller kaldt? Anonym poster: 0e5c8efb8e1a352be0963cc6937b330b
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2013 #5 Skrevet 15. februar 2013 Liten digresjon.. Kan noen beskrive for meg hva en daddel smaker? Det ser vannvittig ekkelt ut.. Men alltid hatt lyst til å lage disse baconsnurrete greiene når jeg lager tapas.. Jeg klarer ikke å beskrive hva det smaker, bare at det smaker veldig mye bedre enn det ser ut Har også alltid vært skeptisk, men turte å smake en gang jeg spiste tapas ute og har ikke angret! Anonym poster: f92b126fa2577468fa38d247a286457f
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 15. februar 2013 #6 Skrevet 15. februar 2013 Liten digresjon.. Kan noen beskrive for meg hva en daddel smaker? Det ser vannvittig ekkelt ut.. Men alltid hatt lyst til å lage disse baconsnurrete greiene når jeg lager tapas.. Jeg klarer ikke å beskrive hva det smaker, bare at det smaker veldig mye bedre enn det ser ut Har også alltid vært skeptisk, men turte å smake en gang jeg spiste tapas ute og har ikke angret! Anonym poster: f92b126fa2577468fa38d247a286457f Snurrer man bare bacon rundt da og spiser de kalde, eller varmer man dem på et vis ? Ja.. Kjente at dette må jeg prøve
maimora Skrevet 15. februar 2013 #7 Skrevet 15. februar 2013 Chorizzo, sånn tykke runde som du skjærer i biter og steker. Asparges med spekeskinke Sopp stekt i sitron og hvitløk Tomat og løksalat
Hønemor30 Skrevet 15. februar 2013 #8 Skrevet 15. februar 2013 Jeg syns daddel smaker veldig søtt. God kombinasjon med salt bacon. Men ikke min favoritt
petite fleur Skrevet 15. februar 2013 #9 Skrevet 15. februar 2013 Liten digresjon.. Kan noen beskrive for meg hva en daddel smaker? Det ser vannvittig ekkelt ut.. Men alltid hatt lyst til å lage disse baconsnurrete greiene når jeg lager tapas.. Jeg klarer ikke å beskrive hva det smaker, bare at det smaker veldig mye bedre enn det ser ut Har også alltid vært skeptisk, men turte å smake en gang jeg spiste tapas ute og har ikke angret! Anonym poster: f92b126fa2577468fa38d247a286457f Snurrer man bare bacon rundt da og spiser de kalde, eller varmer man dem på et vis ? Ja.. Kjente at dette må jeg prøve Jeg klippet en bacostrimmel i to halve (ellers ble det så mye bacon pr daddel), surret rundt, la alt på et brett og stekte det i ovnen. Baconet må være stekt ja
petite fleur Skrevet 15. februar 2013 #10 Skrevet 15. februar 2013 Kyllingkjøttboller i tomatsaus Kylling"nuggets" - hjemmelagde Løkringer Focaccia med aioli Bacondadler (slurps!) Biffkjøtt i strimler, marinert eller krydra Ha litt strimla grønnsaker, gulrøtter, agurk og cherrytomater og en dipp til Ost, fx manchego med en god chutney Chorizopølse Serranoskinke Oppskrift på hjemmelagde nuggets? Kyllingkjøttdeig, egg, griljermel eller?
Gjest meg mamma? Skrevet 15. februar 2013 #11 Skrevet 15. februar 2013 Kyllingkjøttboller i tomatsaus Kylling"nuggets" - hjemmelagde Løkringer Focaccia med aioli Bacondadler (slurps!) Biffkjøtt i strimler, marinert eller krydra Ha litt strimla grønnsaker, gulrøtter, agurk og cherrytomater og en dipp til Ost, fx manchego med en god chutney Chorizopølse Serranoskinke Hvordan lager du løkringer? Jeg elsker alt som har med løk og gjøre
Gulosten™ Skrevet 15. februar 2013 #12 Skrevet 15. februar 2013 Kyllingkjøttboller i tomatsaus Kylling"nuggets" - hjemmelagde Løkringer Focaccia med aioli Bacondadler (slurps!) Biffkjøtt i strimler, marinert eller krydra Ha litt strimla grønnsaker, gulrøtter, agurk og cherrytomater og en dipp til Ost, fx manchego med en god chutney Chorizopølse Serranoskinke Oppskrift på hjemmelagde nuggets? Kyllingkjøttdeig, egg, griljermel eller? Bruker kyllingfilet (First price ), deler på høykant i 1 cm tykke skiver, dypper i egg og Strøbrød (evt. raspa skorper) Er helt nydelig! Veldig godt å dyppe i salsa, forresten.
Gulosten™ Skrevet 15. februar 2013 #13 Skrevet 15. februar 2013 Kyllingkjøttboller i tomatsaus Kylling"nuggets" - hjemmelagde Løkringer Focaccia med aioli Bacondadler (slurps!) Biffkjøtt i strimler, marinert eller krydra Ha litt strimla grønnsaker, gulrøtter, agurk og cherrytomater og en dipp til Ost, fx manchego med en god chutney Chorizopølse Serranoskinke Hvordan lager du løkringer? Jeg elsker alt som har med løk og gjøre Bruker denne oppskriften: http://www.matoppskrift.no/oppskrift/Friterte-l%F8kringer
verdens heldigste mamma Skrevet 15. februar 2013 #14 Skrevet 15. februar 2013 Husk å ta ut stenen først. Skal du lage det ekstra godt fyller du Snøfrisk eller Philadelfia inni (der hvor stenen har vært) før du snurrer bacon (som ikke er stekt) rundt. Stekes i ovnen til baconet er passe stekt. Åh, vann i munnen! Tror det blir det til kveldssnacks i morgen! Liten digresjon.. Kan noen beskrive for meg hva en daddel smaker? Det ser vannvittig ekkelt ut.. Men alltid hatt lyst til å lage disse baconsnurrete greiene når jeg lager tapas.. Jeg klarer ikke å beskrive hva det smaker, bare at det smaker veldig mye bedre enn det ser ut Har også alltid vært skeptisk, men turte å smake en gang jeg spiste tapas ute og har ikke angret! Anonym poster: f92b126fa2577468fa38d247a286457f Snurrer man bare bacon rundt da og spiser de kalde, eller varmer man dem på et vis ? Ja.. Kjente at dette må jeg prøve Jeg klippet en bacostrimmel i to halve (ellers ble det så mye bacon pr daddel), surret rundt, la alt på et brett og stekte det i ovnen. Baconet må være stekt ja
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 15. februar 2013 #15 Skrevet 15. februar 2013 Husk å ta ut stenen først. Skal du lage det ekstra godt fyller du Snøfrisk eller Philadelfia inni (der hvor stenen har vært) før du snurrer bacon (som ikke er stekt) rundt. Stekes i ovnen til baconet er passe stekt. Åh, vann i munnen! Tror det blir det til kveldssnacks i morgen! Liten digresjon.. Kan noen beskrive for meg hva en daddel smaker? Det ser vannvittig ekkelt ut.. Men alltid hatt lyst til å lage disse baconsnurrete greiene når jeg lager tapas.. Jeg klarer ikke å beskrive hva det smaker, bare at det smaker veldig mye bedre enn det ser ut Har også alltid vært skeptisk, men turte å smake en gang jeg spiste tapas ute og har ikke angret! Anonym poster: f92b126fa2577468fa38d247a286457f Snurrer man bare bacon rundt da og spiser de kalde, eller varmer man dem på et vis ? Ja.. Kjente at dette må jeg prøve Jeg klippet en bacostrimmel i to halve (ellers ble det så mye bacon pr daddel), surret rundt, la alt på et brett og stekte det i ovnen. Baconet må være stekt ja Men spiser man de varme, eller er de like fode når de er blitt romtemperert? Dypper man de i noe eller smaker de best alene? Fikk faktisk utrolig lyst på dadler til tross for at jeg aldri har smakt det.. Dere har hvertfall greid å friste ei gravid fysen dame
verdens heldigste mamma Skrevet 15. februar 2013 #16 Skrevet 15. februar 2013 De er gode uansett, men best varme/lune. Dyppes ikke i noe, bare mumses bare. Kos deg!
BellaSuz Skrevet 15. februar 2013 #17 Skrevet 15. februar 2013 Liten digresjon.. Kan noen beskrive for meg hva en daddel smaker? Det ser vannvittig ekkelt ut.. Men alltid hatt lyst til å lage disse baconsnurrete greiene når jeg lager tapas.. Baconsurrede dadler er helt nydelig! De er ca 5 cm lange, brune og skrukkete, og er ofte til selvplukk i fruktavdelingen. Snitt opp, fjern steinen, surr en halv skive bacon rundt og stikk gjennom en tannstikker (uten smak). Stekes i ovnen på ca 200 grader til baconet er stekt/sprø. Spises varme slik de er. Kombinasjonen søtt og salt er fantastisk!
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 15. februar 2013 #18 Skrevet 15. februar 2013 Liten digresjon.. Kan noen beskrive for meg hva en daddel smaker? Det ser vannvittig ekkelt ut.. Men alltid hatt lyst til å lage disse baconsnurrete greiene når jeg lager tapas.. Baconsurrede dadler er helt nydelig! De er ca 5 cm lange, brune og skrukkete, og er ofte til selvplukk i fruktavdelingen. Snitt opp, fjern steinen, surr en halv skive bacon rundt og stikk gjennom en tannstikker (uten smak). Stekes i ovnen på ca 200 grader til baconet er stekt/sprø. Spises varme slik de er. Kombinasjonen søtt og salt er fantastisk! Takk må prøves i morgenkveld.. Vet hva en daddel er, men de har aldri fristet der de ligger.. Hehe..føler det her kan bli en favoritt. Får vel dilla nå da og må sende mannen på daddeljakt midt på natta resten av svangerskapet eller noe
BellaSuz Skrevet 15. februar 2013 #19 Skrevet 15. februar 2013 Liten digresjon.. Kan noen beskrive for meg hva en daddel smaker? Det ser vannvittig ekkelt ut.. Men alltid hatt lyst til å lage disse baconsnurrete greiene når jeg lager tapas.. Baconsurrede dadler er helt nydelig! De er ca 5 cm lange, brune og skrukkete, og er ofte til selvplukk i fruktavdelingen. Snitt opp, fjern steinen, surr en halv skive bacon rundt og stikk gjennom en tannstikker (uten smak). Stekes i ovnen på ca 200 grader til baconet er stekt/sprø. Spises varme slik de er. Kombinasjonen søtt og salt er fantastisk! Takk må prøves i morgenkveld.. Vet hva en daddel er, men de har aldri fristet der de ligger.. Hehe..føler det her kan bli en favoritt. Får vel dilla nå da og må sende mannen på daddeljakt midt på natta resten av svangerskapet eller noe De ser ikke særlig delikate ut, men smaken er spennende. Litt sånn "altforsøt" og litt klissete alene, men som sagt med bacon rundt er det fantastisk. Jeg er hekta! Og gravid....hehe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå