Gå til innhold

Bleieslutt om natta - tips

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren sluttet med bleie på dagen i sommer og rundt juletider sluttet hun med bleie om natta også men.... (det er alltid et men) nå har hun tisset i senga flere ganger denne uka (gjorde det en gang i blandt før men nå omtrent hver natt). Hun våkner av det og roper på meg, jeg kommer trøtt og smågretten inn på rommet, oser sikkert irritasjon også. Prøver å sjule irritasjonen men skinner sikkert igjennom:/ BF forteller at hun ikke tisser i senga hjemme hos han (- hun er der 2 netter i mnd).

Jeg bruker tisselaken og tynn overmadrass over, men det går igjennom til madrassen alikevel.... Kan jo ikke kjøpe madrasser hele tia, mulig jeg er prippen altså, men det byr meg imot å ligge på en madrass med tiss på (i natt lå hun i sengen min) Ja, jeg vasker den men den blir ikke helt ren... er jeg rar? Har lyst til å bruke bleie om natta igjen... men tenker at hun vil føle det som nederlag, eller kanskje jeg legger for mye i det....

btw: hun er 3 1/2 år

Noen som har gode råd eller tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du kjenner noen som jobber i helsevesenet eller aldershjem så spør de om de kan skaffe deg et madrasstrekk.

- dotur rett før legging.

- ikke noe drikke siste timen før legging.

Gjest pupp and go
Skrevet

Legg dobbelt sett med laken og tisselaken, så er det bare å flå av på natta. Litt mindre nattarbeid, i det minste.

Skrevet

Jepp, tisselaken er gull, sånne svære som dekker sånn ca 1 m2, flere av dem så de dekker alt av madrassen. (Har prøvd å bare dekke noe av madrassen, men da kan du banne på at hun treffer akkurat der jeg ikke har dekket.) Og oppå dette har jeg lagt sånne tynne madrasser fra Jysk, slik at det ikke skal knirke, disse er rimlige og enkle å vaske og tørker fort. Men, ...

...i tillegg så bruker vi altså bleie..., snart 6 år... fin ting å arve fra farsiden... godt hun arvet det tykke fine håret også...

Så altså, ingen tips ang bleieslutt fra meg...

Skrevet

Kjøp kladder på apoteket, engangs tisselaken med sugeevne. Ellers tror jeg ikke du skal se det som et nederlag å ta bleie på en periode. Nederlaget er vel og fremst at hun tisser på seg og opplever egen skuffelse, din reaksjon(selv om den er forståelig!) og alt styret som følger med. Det haster ikke, hun blir sikkert snart klar! Lykke til!

Skrevet

Mener å huske at på Kid får du tykke tisselaken som dekker hele madrassen. De er som et strechlaken, med strikk rundt hele.

Skrevet

Vi har kjøpt tisselaken på rull på princess. Mener at de er 1,5m brede og så kan man kjøpe så mye man vil, da går det an å få det til å dekke hele senga hvis man har behov for det.

Skrevet

Skal sjekke Prinsess og Kid for de jeg har nå er små - klart hun tisser utenfor:/ Vi prøver (nok en gang) med truse i natt - jeg tar henne opp for å tisse før jeg legger meg og får sette på klokka så hun får gått på do i natt også.

Hun har fått det for seg at hun er baby når hun må ha på seg bleie (tror hun har det fra bhg, samme greia med smokk - som hun forøvrig har sluttet med, du skulle bare sett for et sabla rabalder vi hadde da et eldre barn i bhg sa at hun hadde babysete i bilen - endte med nytt sete...). Jeg har sagt at hun ikke er baby selv om hun må bruke bleie om natta noen ganger... sukk... sta liten frøken altså (som slekter på sin mor - det var en forklaring ikke en unnskyldning... hi hi).

Skrevet

Kjøp kladder på apoteket, engangs tisselaken med sugeevne. Ellers tror jeg ikke du skal se det som et nederlag å ta bleie på en periode. Nederlaget er vel og fremst at hun tisser på seg og opplever egen skuffelse, din reaksjon(selv om den er forståelig!) og alt styret som følger med. Det haster ikke, hun blir sikkert snart klar! Lykke til!

Du har nok rett, jobber med meg selv der altså. Skal sjekke apoteket også:)

Skrevet

Jeg har alltid lagt tisselakenet rett under det vanlige lakenet. Ikke noen overmadrass over. Med bredt nok (helst et som dekker hele madrassen), kan jeg ikke skjønne at det blir vått igjennom. Hvis hun tisser så mye, er hun nok ikke helt klar ennå.

Skrevet

Opptur:) greide seg fiiiint i natt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...