Gå til innhold

Hvilken strekkmerkekrem/-olje anbefaler du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte "Estelle & Thild - Pregnacy oil" på apoteket, men det finnes kanskje noen som er bedre andre plasser? Jordmor anbefate produkter fra apotek eller The Body Shop. Hvilken liker du best?

Anonym poster: f904f86b9f08dd9572a47f9d3622d30e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan smøre med hva du vil, men det hjelper ikke mot strekkmerker. Jeg smurte med bodybutter fra bodyshop, rett og slett fordi det klødde mindre når jeg smurte med den. Det at jeg ikke fikk strekkmerker hadde helt sikkert ingenting med kremen å gjøre, men at huden min tålte godt å bli strukket. Ved strekkmerker sprekker huden uansett lengre ned enn det kremen du smører på når.

Anonym poster: f3da824fea5f9402b61c38bce145a77c

Skrevet

Jeg spurte jordmor om det hadde hensikt å smøre, å det svarte hun ja til, så jeg gir det et forsøk uansett.

HI

Skrevet

Jeg brukte Body butter stick fra body shop i forrige sv.skap.

Fikk tre strekkmerker der jeg ikke tenkte på å smøre.

Nå bruker jeg den igjen og smører overalt. Så får jeg se etter babyen er ute om den funker igjen :)

Anonym poster: 3f247c618b093a4935b6ce3c6f9411ff

Skrevet

100% ren mandelolje! Dette funker helt supert!

Smør på et tynt lag morgen og kveld :)

Skrevet

100% ren mandelolje! Dette funker helt supert!

Smør på et tynt lag morgen og kveld :)

Hvor får man kjøpt det?

Skrevet

Smurte dere alle både MORGEN OG KVELD?

Skrevet

Jeg brukte Body butter stick fra body shop i forrige sv.skap.

Fikk tre strekkmerker der jeg ikke tenkte på å smøre.

Nå bruker jeg den igjen og smører overalt. Så får jeg se etter babyen er ute om den funker igjen :)

http://webshop.bodyshop.no/main.aspx?page=article&gid=50103&artno=83391

Denne bruker jeg, smører etter hver dusj.

Skrevet

Min jordmor anbefalte bodybutter fra bodyshop. Det brukte jeg i begge mine sv.skap og har ikke fått et eneste strekkmerke. Om det var pga kremen eller ikke skal jeg ikke si. Smurte meg hver dag på mage, litt bak mot ryggen, lår og hofter/rumpa :)

Anonym poster: 80e6416a4fb949ac51a3de4878ee1460

Skrevet

Beste kremen er å ikke legge på seg så mye. Slanke damer har mindre strekkmerker enn tykke.

Og ikke legge på seg alt på kort tid. Huden må strekkes langsomt for å ikke sprekke.

Mine pupper revnet da de gikk fra str C til E på to dager.

Anonym poster: f02c4b4d166aed140d55308b209699cb

Gjest MaJo0812
Skrevet

Stick fra bodyshop. Ser ut som en svær leppepomade, bare spør etter den sticken for strekkmerker, de har bare en. Svak kakao duft og ikkeno klin å smøre på, iogmed at du slipper å få den på fingrene :) brukte opp to sånne pr svangerskap jeg, ikke ett merke! :-)

Skrevet

Hos meg har det vært hormonelt så ingen krem hadde hatt effekt. Jeg fikk mine strekkmerker i puberteten, var tynn som en strek. I løpet av svangerskapene har det ikke kommet et eneste ett. Har da vært lett overvektig fra før jeg fikk barn. Det er min personlige erfaring, men skal ikke lage så veldig lange teorier pga. det.

Det kan hjelpe å ikke gå for fort opp i vekt slik at huden får strekt seg gradvis, men det er ikke så lett å styre når en går gravid. Det aller beste er å ikke få så mange hormonelle forandringer mens er gravid, det er heller ikke så lett å styre selv. Så kan dere jo smøre om det gir dere ro i sjelen. Oppnår du det så virker forsåvidt kremen til en viss grad.

Skrevet

Stick fra bodyshop. Ser ut som en svær leppepomade, bare spør etter den sticken for strekkmerker, de har bare en. Svak kakao duft og ikkeno klin å smøre på, iogmed at du slipper å få den på fingrene :) brukte opp to sånne pr svangerskap jeg, ikke ett merke! :-)

Jeg har lagt ut link på den litt lengre opp :)

Den er altså fantastisk :D

Skrevet

Har prøvd Weleda svangerskapsolje og dr.greve sin krem. Brukte også bodybutter. Strekkmerkene kom likevel, de. Det er hormonelt styrt - det er ingen kremer som virker nede i underhuden. Jeg trodde som deg at jeg kaaaaanskje kunne forhindre det, men ak nei.

Pengene ut av vinduet, spør du meg.

Anonym poster: 7e40143098d2214419d9b52840878576

Skrevet

Jeg tror det har mest med hormoner å gjøre, og ikke at huden strekker seg fort eller sakte. Jeg hadde silikon for mange år siden, da gikk jeg fra 65 AA til 65D på to minutter, men ikek et strekkmerke. Derimot har jeg noen strekkmerker på hoftene/lårene fra tenårene, men jeg har aldri vært tykk, så det var det hormoner, ikke vektøkning, som gjorde.

Anonym poster: 3ef38604dd9e93bf5bcd47de720e7123

Skrevet

Det hjelper ikke å smøre seg! Sånn er det bare! Enten så får du dem,eller så gjør du det ikke - uavhengig om du smører deg eller ei...

Skjønner ikke at folk gidder bruke penger på sånt,men det er meg!

Anonym poster: ee2a68eebaa550c77ef80a1a2d6e3fed

Skrevet

Jo det kan hjelpe med jordnøttolje fra apoteket!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...