Gå til innhold

Hmmmmmm! Hvordan andre ser på meg (psykisk syk)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg undrer meg litt over hva det er som gjør at folk ser rart på meg eller undrer seg over det jeg sier når jeg forteller at i vinterferien så skal vi bare være hjemme å tenke på bare oss, dvs mange turer i akebakken, bygge snømann, gå på tur med niste og kakao, spille brettspill osv... av hyggelige gratisgleder. Hva er det som gjør det? Bruker ikke "folk som meg" å gjøre det? Folk sier: "bare dere 2?, Ååå?" Akkurat som om det skal være uvanlig.

Hva pleier dere "normale" å gjøre i ferien da, og dere "andre som meg"?

Videoannonse
Annonse
Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Høres ut som en toppers vinterferie det der :)

Jeg har ikke vinterferie og etter å ha vært syk i en uke så har jeg heller ingen fridager å gå på :( Så her blir det dårlig med vinterferie i år.... blæh! Kjedelig, men vi tar det igjen i helgene og til påske

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Haha! Akkurat det tror jeg ikke er diagnosebetinget ;) Hadde ikke vi "mått" reise på tur til svigers så skulle jeg bare liggi hjemme på sofaen å pleiet meg selv og bekkenløsninga, blitt dulla med av mann og barn og bare kost oss!

Skrevet

Det er vel kanskje ikke så uvanlig, men jeg personlig ville syntes det var litt kjedelig med bare meg og ett barn. Liker bedre å være flere, så vi er mye sammen med familien min. Ellers må jeg innrømme at jeg nok ikke orker å være like aktiv som du har tenkt å være, men skal prøve å finne på NOE hver dag i allefall.

Jeg går vel under "folk som deg" tenker jeg.

Anonym poster: bbc6b9ffae0dbb331078dcedeb26753a

Skrevet

Jeg synes du er heldig som har fri jeg, og planene deres høres jo kjempekoselige ut :)

Selv skal jeg jobbe hele vinterferien, bortsett fra fredag, så for vår del blir det bare mann og barn som har fri. De har kun planer om å kose seg hjemme de også, med kanskje en tur på skøytebanen en dag..

Skrevet

Jeg synes det høres koselig ut jeg da. Vi elsker å være hjemme i ferier vi. Borte bra, men hjemme best. Vi har god råd, så vi har råd til å reise bort, men liker oss best hjemme.

Gutten vår koser seg også. Rolige, avslappende dager. Vi har endel besøk da, og drar på skogsturer i nærmiljøet sammen med venner. Men å bo hjemme er supert.

Jeg synes ungene har nok stress og jag med barnehage ellers, så i ferier er det hjemmekosetid:)

Vi pleier å ta en sydentur i året da, men den tar vi på høsten, slik at vi kan ha sommerferien hjemme:)

Skrevet

Det er bra. En må begynne å lure litt på hva enkelte tenker. Bra ikke alle er like dømmende. Jeg elsker å gjøre aktiviteter med gutten min. Enkelte ganger må jeg se meg i speilet rett og slett for å se etter om jeg har noe i ansiktet, for folk kan se nokså rart på meg noen ganger som om jeg var en alien eller noe. Hehe :)

Skrevet

Sliten alenemor til et barn her : vi nyter hjemmeferie her denne uken :) lett blanding av stilt & rolig + turer i marka med matpakke :) helt hærlig å kjenne at overskuddet kommer sakte men sikkert tilbake. Guttungen har fått hatt to overnattingsbesøk, så han er stor fornøyd :P

Vi har vært på biblioteket, i skogen, spilt kort, hatt pannekaker til kvelds og sett filmer :) en ferie etter mitt hjerte !

Anonym poster: c61a1e2d7e1a610f5d4935ea911de55b

Skrevet

Hm......jeg tenker at du kanskje er litt overfølsom på folk reaksjoner. Det er jo overhodet ingenting rart med de planene du kommer med, bare koselige fritidssysler som veldig mange andre også gjør.

Det kan jo hende det er mest hos DEG dette sitter. Og at du egentlig overdimensjonerer/tolker andres reaksjoner.

Skrevet

Hvordan vet du at andre undrer seg over det du sier da, eller synes det er rart? Har de sagt det? Kanskje de faktisk bare synes det høres hyggelig ut, og at dette egentlig er noe de kunne tenkt seg selv?

Nå skal jeg gi deg et råd jeg håper du vil prøve å jobbe litt med (du sier du er psykisk syk?):

Ikke bruk energi på å tenke og lure på hva andre tenker om deg! Tenk at DU ER GOD NOK. Velg det som du synes er best for deg og din familie/barn. Da vil du få det så mye bedre med deg selv og dermed vil dere alle ha det bedre. Jobb med å være trygg i den du er, livet er for kort til å gå og ta hensyn til hva andre må tenke og tro. Så lenge man oppfører seg godt mot andre, synes jeg denne leveregelen er gull for meg.

Anonym poster: 28cc8af4d7f3f1691ec90f5267f662b5

Skrevet

Hm......jeg tenker at du kanskje er litt overfølsom på folk reaksjoner. Det er jo overhodet ingenting rart med de planene du kommer med, bare koselige fritidssysler som veldig mange andre også gjør.

Det kan jo hende det er mest hos DEG dette sitter. Og at du egentlig overdimensjonerer/tolker andres reaksjoner.

Det kan hende. Kanskje jeg burde spørre der å da om vedkommende synes det er rart når jeg får en slik reaksjon.

Skrevet

Enkelte ganger må jeg se meg i speilet rett og slett for å se etter om jeg har noe i ansiktet, for folk kan se nokså rart på meg noen ganger som om jeg var en alien eller noe. Hehe smile.png

Da er det nok heller noe som er i ditt hode, men det er du kanske klar over? Ferieplanene du beskriver er hvertfall helt vanlige.

Anonym poster: f655297cdd86a94e118decb89861e210

Skrevet

Det kan hende. Kanskje jeg burde spørre der å da om vedkommende synes det er rart når jeg får en slik reaksjon.

Enten det, eller så kan du velge og heve det over det. Tenke at det fakisk er helt normale aktiviteter for en vinterferie :-)

Skrevet

Hvordan vet du at andre undrer seg over det du sier da, eller synes det er rart? Har de sagt det? Kanskje de faktisk bare synes det høres hyggelig ut, og at dette egentlig er noe de kunne tenkt seg selv?

Nå skal jeg gi deg et råd jeg håper du vil prøve å jobbe litt med (du sier du er psykisk syk?):

Ikke bruk energi på å tenke og lure på hva andre tenker om deg! Tenk at DU ER GOD NOK. Velg det som du synes er best for deg og din familie/barn. Da vil du få det så mye bedre med deg selv og dermed vil dere alle ha det bedre. Jobb med å være trygg i den du er, livet er for kort til å gå og ta hensyn til hva andre må tenke og tro. Så lenge man oppfører seg godt mot andre, synes jeg denne leveregelen er gull for meg.

Anonym poster: 28cc8af4d7f3f1691ec90f5267f662b5

Det har bare hørtes å sett slik ut som at folk syntes det er rart at JEG får til slikt, men det kan godt hende at det ikke er meningen og at jeg bare tolker reaksjonen feil.

Du har veldig rett i det du sier om å ikke bruke energi på å tenke på hva andre måtte tenke, det er et veldig godt tips som jeg faktisk har jobbet mye med. Men jeg må repetere det i mellom for jeg glemmer det etter en stund med mye motgang. :)

Skrevet

at i vinterferien så skal vi bare være hjemme å tenke på bare oss, dvs mange turer i akebakken, bygge snømann, gå på tur med niste og kakao, spille brettspill osv... av hyggelige gratisgleder.

Syns det høres ut som en helt topp vinterferie! For en heldig gutt du har, han gleder seg nok masse <3

Anonym poster: f655297cdd86a94e118decb89861e210

Skrevet

Jøss, er det uvanlig? Hadde vi hatt fri skulle vi ha gjort akkurat det samme :).

Anonym poster: ceee1e0105d8f876d4591a25aa7f7fec

Skrevet

Her blir barna plassert i bhg og sfo i vinterferien. Jeg og mannen jobber fullt hele uken. Satser på aketurer i helgen. Jeg synes dine barn får en bedre ferie enn mine, men tror barna mine også får det fint uten ferie

Anonym poster: f0ca49eae7c4765f0a882c5cc4184a3a

Skrevet

Her skal jr til besteforeldre og mannen jobbe. Jeg går hjemme sykmeldt og gravid.

Skulle ønske vi kunne ha en slik ferie som deg og din.

Tror nok det er mer det du tror folk tenker om deg, har selv litt lett for å overtolke hva andre tenker og mener. Men det har jo ingenting å si så lenge dere koser dere og har det bra :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...