Anonym bruker Skrevet 15. februar 2013 #1 Skrevet 15. februar 2013 Er litt grønn på hvordan dette fungerer, så spør dere kloke damer... Jobber skift og sjefen er hovedstillitsvalgt der jeg jobber. Noe flere mener ikke er så lurt. Nå er det forskjellige omrokkeringer, og merker at hun som er tillitsvalgt gjør en dårlig jobb. Hun snakker ledelsen etter munnen, og umulig å få informasjon ut av henne. Hvordan få henne fjernet? Må man vente til neste gang hun er på valg? Anonym poster: f4c2f0075f1376d15578c6fb01e9db46
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2013 #2 Skrevet 15. februar 2013 Er litt grønn på hvordan dette fungerer, så spør dere kloke damer... Jobber skift og sjefen er hovedstillitsvalgt der jeg jobber. Noe flere mener ikke er så lurt. Nå er det forskjellige omrokkeringer, og merker at hun som er tillitsvalgt gjør en dårlig jobb. Hun snakker ledelsen etter munnen, og umulig å få informasjon ut av henne. Hvordan få henne fjernet? Må man vente til neste gang hun er på valg? Anonym poster: f4c2f0075f1376d15578c6fb01e9db46 I de fleste organisasjoner kan medlemmene kreve ekstraordinært årsmøte/generalforsamling eller liknende hvis de er mange nok. Da vil de kunne fremsette mistillitsforslag mot den/dem som er valgt og velge nye. Les vedtektene til fagforeningen. Anonym poster: c448c462bced950a13a2693d9e250eaa
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2013 #3 Skrevet 15. februar 2013 Ok, takk for svar! Problemet er kanskje å få noen til å ta dette vervet.. Anonym poster: f4c2f0075f1376d15578c6fb01e9db46
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2013 #4 Skrevet 15. februar 2013 Tror det er ulovlig at sjefen er hovedtillitsvalgt. Anonym poster: daf3ea3723f1240a528861d5a458cd5a
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2013 #5 Skrevet 15. februar 2013 Tror det er ulovlig at sjefen er hovedtillitsvalgt. Anonym poster: daf3ea3723f1240a528861d5a458cd5a Har flere områder der vi jobber, og hun er en slags "minisjef". Er iallfall ikke gunstig... Anonym poster: f4c2f0075f1376d15578c6fb01e9db46
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2013 #6 Skrevet 15. februar 2013 Ok, takk for svar! Problemet er kanskje å få noen til å ta dette vervet.. Anonym poster: f4c2f0075f1376d15578c6fb01e9db46 Du får ta det selv da hvis du tror du ville gjøre en bedre jobb. Anonym poster: c448c462bced950a13a2693d9e250eaa
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2013 #7 Skrevet 15. februar 2013 Ok, takk for svar! Problemet er kanskje å få noen til å ta dette vervet.. Anonym poster: f4c2f0075f1376d15578c6fb01e9db46 Du får ta det selv da hvis du tror du ville gjøre en bedre jobb. Anonym poster: c448c462bced950a13a2693d9e250eaa Ja, det er det jeg vurderer. Anonym poster: f4c2f0075f1376d15578c6fb01e9db46
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2013 #8 Skrevet 15. februar 2013 Man får de tillitsvalgte man vil ha..... Tillitsvalgt er faktisk VALGT av de ansatte i samme fagforening (uansett om det er passivt eller aktiv valg). Det er ikke ulovlig å ha en leder som tillitsvalgt - om det er så smart er en annen sak...... Er man ikke fornøyd med den tillitsvalgte, så får man velge en annen. Man kan ikke bare klage for så å si at ingen andre vil ta vervet....... Anonym poster: 78a2b0e0e7faf3fba38a2ebd3f46b81f
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2013 #9 Skrevet 15. februar 2013 Man får de tillitsvalgte man vil ha..... Tillitsvalgt er faktisk VALGT av de ansatte i samme fagforening (uansett om det er passivt eller aktiv valg). Det er ikke ulovlig å ha en leder som tillitsvalgt - om det er så smart er en annen sak...... Er man ikke fornøyd med den tillitsvalgte, så får man velge en annen. Man kan ikke bare klage for så å si at ingen andre vil ta vervet....... Anonym poster: 78a2b0e0e7faf3fba38a2ebd3f46b81f Helt enig! Er ganske fersk i denne jobben, så får bruke det som "unnskyldning"... Anonym poster: f4c2f0075f1376d15578c6fb01e9db46
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå