Gå til innhold

Trenger saus-tips :)


Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal servere lam på søndag. Finner ikke en god saus å lage. Det jeg finner på nettet er så avansert med ingredienser jeg aldri har hørt om.

 

Forslag til en "enkel" og god saus til lam?

 

Anonym poster: bec3eaf2683beaee16d3d75ea7d9d319

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spiser sjelden lam, men hvis du tror det kan passe så prøver jeg mer enn gjerne det :)

 

Anonym poster: bec3eaf2683beaee16d3d75ea7d9d319

Gjest Antarctica
Skrevet

God buljong, fra egen kraft el. fra terning(grønnsaksbuljong f eks)

Jevnes med hvetemel. Tilsett fløte, ingefær og litt sitron. Smak til med salt og pepper.

Skrevet

Takk :)

 

Anonym poster: bec3eaf2683beaee16d3d75ea7d9d319

Skrevet

Smelt smør og ha i mel, la det bli brunt ikke brent.

Spe med kraften fra steken. Ha i fløte og litt krydder etter smak.

Skrevet (endret)

Smelt smør og ha i mel, la det bli brunt ikke brent.

Spe med kraften fra steken. Ha i fløte og litt krydder etter smak.

 

En liten skvett cognac og litt pepper gjør susen ;)

 

Eller en liten kvast med frisk rosmarin eller timian.

Endret av frk Nilsen
Skrevet

Jeg har et tips ;) ikke bruk posesaus!! Gjør heller som Ziva.. Bruk smør/mel jevning og soe med kraft, fløte og andre ting som smaker godt ;)

 

Noe annet som er veldig gidt til lam, er myntegele ;)

Skrevet

Kommer jo an på hvordan du skal tilberede det og hva du bruker av tilbehør, men jeg synes det er supert med en god rødvinssaus til lam :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...