Gå til innhold

Dere med lette fødsler :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som synes fødselen var lett og ikke så alt for smertefull, hvordan var kynnere i svangerskapet? Merker jeg har ofte kynnere, magen blir hard som stein, men ikke noe ubehag. Merker kynnerne kun om jeg tilfeldigvis tar på magen akkurat da.

Begynte å tenke på om dette har noen sammenheng med svake rier kanskje? Født en gang og smertene var langt mer enn overkommelig altså :)

Nei dette er ikke et skryteinnlegg, så dere ekle anonyme kan la være å kommentere. Jeg lurer faktisk på om dette kan stemme!

Anonym poster: 548b825f8ade6a9d05e7050818b1de53

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har i grunn aldri vert plaget med kynnere..

Og har hatt 2 lette fødsler bak meg, ikke hatt bruk for smertelindring, og fødslene var ganske raske i grunn, 4t på eine og 3 t på nr 2 :)

Anonym poster: 53bc3175699b2e5961301f0179b58cfa

Skrevet

Jeg hadde det på samme måte.

Merket ikke så mye til kynnere og når fødselen var igang gikk det fort. Under hele fødselen ser jeg tilbake på åpningsriene som d verste.

Brukte 2 pressrier på å få han ut.

Fødte en 2,7 kg baby i uke 36.

Så størrelsen kan jo ha noe og si.

Men når jeg sier at det ikke var så vondt å føde (det er jo min opplevelse) er det ingen som tror på meg.

Anonym poster: 1f8a34786785cfbb0f4df3752d97195d

Skrevet

Jeg hadde det på samme måte.

Merket ikke så mye til kynnere og når fødselen var igang gikk det fort. Under hele fødselen ser jeg tilbake på åpningsriene som d verste.

Brukte 2 pressrier på å få han ut.

Fødte en 2,7 kg baby i uke 36.

Så størrelsen kan jo ha noe og si.

Men når jeg sier at det ikke var så vondt å føde (det er jo min opplevelse) er det ingen som tror på meg.

Anonym poster: 1f8a34786785cfbb0f4df3752d97195d

Str kan ha noe å si ja, men min søster som har født en på 2500 g og en på 3900 g syntes at minstemann var desidert medt smertefull :P

Skjønner at ingen tror på det, har det sånn selv :)

Skrevet

Jeg hadde mye kynnere, helt fra uke 18 ca. Hadde en veldig grei fødsel :) Ankom sykehuset med 7cm åpning og bare få timer etterpå hadde jeg født. Vondt var det såklart, men veldig overkommelig :)

Anonym poster: 939fd7c8b494c1a4d3dbe4a8b94ec739

Skrevet

Ikke plaget med kynnere i den forstand at de ikke var smertefulle. Magen ble steinhard, så kynnere var det..

Ikke så sikker på det med størrelse jeg heller, for jeg fødte en på over 4 kg (i uke 42).

Skrevet

Dere som synes fødselen var lett og ikke så alt for smertefull, hvordan var kynnere i svangerskapet? Merker jeg har ofte kynnere, magen blir hard som stein, men ikke noe ubehag. Merker kynnerne kun om jeg tilfeldigvis tar på magen akkurat da.

Begynte å tenke på om dette har noen sammenheng med svake rier kanskje? Født en gang og smertene var langt mer enn overkommelig altså smile.png

Nei dette er ikke et skryteinnlegg, så dere ekle anonyme kan la være å kommentere. Jeg lurer faktisk på om dette kan stemme!

Hadde aldri vonde kynnere. Syntes riene var grusomt vonde uansett! Har født 4 av mine 5 på under to timer fra første murring, så er vel ikke så rart det var vont da ;)

Min letteste fødsel var den jeg trente hele svangerskapet. Da viste jeg ikke at jeg var i fødsel da jm sjekket meg med 8 cm åpning!

Skrevet

Jeg føder veldig lett. De siste to fødslene har vært uten smerter i det hele tatt. (Så det går faktisk ann, selv ikke når babyen skal ut har jeg vondt, ingen brennende smerter eller noe som helst )

Jeg har alltid hatt mye kynnere, lange og kraftige, men vonde er de ikke. Men har ofte pustebesvær mens jeg har kynnere, rett og slett fordi alt blir så stramt at jeg ikke helt klarer å trekke ned pusten skikkelig.

Når jeg begynner med rier, kan jeg nesten ikke merke de, må ofte kjenne etter om jeg har eller ikke. (Når man er på det punktet i fødselsforløpet at man må holde litt kontroll på mellomrom mellom riene.

Mine rier varer veldig kort (10-15 sek), er veldig uregelmessige, men tydeligvis veldig effektive. Har korte fødsler, og ungene kommer i grunn ut av seg selv;)

Jeg har født unger fra godt over 4 kg, så tror ikke str har så mye å si, men hodeomkretsen har jo litt å si da.

Anonym poster: 60d35a18f638d7b586408500ae2e7aa6

Skrevet

Jeg syntes heller ikke kynnerne var vonde, og de hindret meg aldri i å gjøre noe som helst. Magen ble steinhard, men det var ikke vondt. Eneste problem kunne være at mageskinnet strammet veldig, eller at det ble tyngre å puste.

Har hatt tre raske og lette fødsler, der de første timene med åpningsrier har vært nesten smertefrie, dvs fullt mulig å sove videre. Siste del av fødselen, overgangsfasen og pressefasen var vond! Men slik er det jo for alle?

Den letteste og kjappeste fødselen var faktisk med det største barnet (over 4 kg)! Tror også oppreist fødestilling og å holde seg i bevegelse under fødselen har mye å si.

Anonym poster: ae7165455e3bbbfda823b27390e45d81

Skrevet

Jeg hadde MASSE kynnere i svangerskapet og i tillegg en lett og relativt rask fødsel.

Skrevet

Har en fødsel av hvert slag; en styrtfødsel som gikk ganske så lett, og en fødsel på grensen til styrtfødsel som var et rent helvete og har gitt meg fødselsangst. Hadde ingen kynnere i noen av svangerskapene.

Skrevet

Har ikke hatt en eneste vond kynner i mine 2 svangerskap, hadde en lang og dryg fødsel med laaang åpningsfase første gangen, og en som var over på 4 timer fra vannet gikk andre gangen (uten smertestillende, i vann).

Skrevet

Hadde en lang og hard fødsel, og en lett. Kjennte ikke noe til kynnere i noen av svangerskapene.

Anonym poster: 05c8ff7cdbca6ab39e34777f45f321b5

Skrevet

Jeg var ganske mye plaget med kynnere, men hadde en veldig lett fødsel siste gangen.

Anonym poster: 9a3211f26c168703f9b1b9d3100e7682

Skrevet

Jeg har ikke hatt smertefrie fødsler, men ville bare kommentere at det er ikke størrelsen på selve barnet som har så mye å si, men derimot hodeomkrets og hvordan barnets skuldre ligger :)

Hadde bare kynnere med sistemann, de var vondte og tenkte flere ganger at nå er det igang!

Alle 3 barna har vært nærmere 4 kg, akkurat passe med andre ord. Og med normal hodeomkrets på ca. 36 cm. Første og sistemann presset jeg ut på en ri, ikke det smarteste :P Revnet ekstremt mye med første, ingenting med de 2 andre. Men sistemann "fløy" ut :P

Anonym poster: 4fd120df49d35d7ccb565343ee45d7f0

Skrevet

Jeg hadde ingen kynnere i svangerskapene. Fødte i uke 38 og 40. Selv om tanken på om jeg kom til å dø, slo meg hardt i begge fødslene, hadde jeg raske og greie fødsler begge gangene, og slapp smertestillende. Men jeg fødte små babyer, 2700 og 2800, samt at begge var 33 rundt hodet. Kjentes ut som en millimeter til aldri i verden hadde gått, så jeg tror størrelsen på babyen (hodet) har mye å si egentlig. Fødslene varte 3,5 time og 2 timer uten komplikasjoner, derfor kaller jeg dem raske og greie tross nesten uutholdelige smerter. Det er jo ganske intenst når så mye skjer med kroppen på så kort tid.

Skrevet

Var ikke plaget av kynnere i svangerskapet, så de første vondtene jeg fikk var i forbindelse med fødselen. Gjorde vondt, ja, men med riktig pusting gikk det an å komme gjennom det. Kom på sykehus med 6 cm åpning og fødte tre timer etter det:)

Skrevet

Hadde kynnere de siste par mnd med førstemann men merket de ikke med mindre jeg så at magen strammet seg. Hadde en grusomt smertefull fødsel likevel.

Anonym poster: 6c5a7b771bdeddf6d8e2ead5ef2223f2

Skrevet

Jeg hadde mye kynnere, helt fra uke 23-24. Måtte sykmeldes pga det.

Fødte på under to timer ;)

Anonym poster: 294595f3ddc3db66e4fe4f9a3ad1bd30

Skrevet

Begynte å tenke på om dette har noen sammenheng med svake rier kanskje? Født en gang og smertene var langt mer enn overkommelig altså :)

Jeg hadde en dritlett fødsel. Var skikkelig plaget av kynnere i svangerskapet, ble innlagt på sykehuset og greier. Har selv tenkt at kynnerne var med på å gjøre kropp og sinn forberedt og klar :)

Anonym poster: 66de64f281cbf411a7e08c599800a509

Skrevet

Hadde mye kynnere som modnet meg tidlig. Med første var det fare for fødsel fra uke 27 men pga ro kom hun ikke før uke 38. Helt perfekt fødsel. Vondt men kunne gjort det igjen med noen timers pause. Var lang da. 4 cm kl 18.00 å hun kom ikke før kl 08.10. Siste var nå for snart et år siden. Ekstremt med kynnere å fare for fødsel fra uke 30. På kontroll i uke 36 var jeg helt avflatet å 1 cm åpning. (Onsdag) lørdag hadde jeg maserier hele dagen å søndag dro vi på sykehuset. Alt startet kl 23.30 å var på sykhuset kl 24.20 da hadde jeg 5 cm åpning. Men så stangnerte det litt å han kom ikke før kl 09.22. Ingen smertelindring på noen av de bortsett fra litt lystgass under pressriene da mini satt fast så kunne ikke trykke. (To pressrier) å da fikk jeg lystgass for å konsentrere meg.

Begge fødslene var uten stort blodtap. Revnet endel med første men gikk helt fint. To dager etter var vi på juleshopping en hel dag. Med gutten var vi på gåtur til barnehagen til storesøster to dager etter. Helt normal i kroppen. Ikke sliten eller noe. Vet heg er heldig. Jordmor sa jeg var ment til å føde. Å at kroppen gjore mye forarbeid før fødselen faktisk var i gang. ;)

Skrevet

Hadde masse kynnere, men de var ikke vonde. Hadde en veldig lett og grei fødsel. Ankom sykehuset med 7 cm åpning 4 timer etter riene startet og var da ikke spesielt preget av riene. (måtte inn pgr av av lang reisevei med ferge som slutter og gå utpå kvelden). 1,5 time etter ankomst var gutten ute! :) de siste riene før pressriene var vonde, men hadde sett for meg laaaangt verre! Ikke merket jeg noe sæli av at han stod i åpningen eller kom ut heller..! :) gjør det gjerne igjen! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...