MammantilNurket Skrevet 14. februar 2013 #1 Skrevet 14. februar 2013 (endret) at hun langet ut mot tacoen og har skrevet et ode til taco ... Hva er så en fredagskveld uten de gyllengule tacoskjell? Fylt til randen med kjøttdeig og salat, med vidunderlig smak av natriumglutamat. O herlige taco, vi synger hymner og salmer om kjøpesalsa og olje fra palmer. Så kom MammantilNurket - hun skapte furore da hun kritiserte taco på middagsbordet. Hun fikk sitt pass påskrevet, Det er så sant; Tacofansen, ja, de kom, de så og de vant! MammantilNurket, hun la seg flat og beklaget sin kritikk mot folkets favorittkosemat. Endret 14. februar 2013 av MammantilNurket
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2013 #2 Skrevet 14. februar 2013 Ha ha ha! Du har min fulle støtte i den opprivende tacodebatten. I disse kjøttskandaletider er det jammen digg å være veggis på 15. året. Anonym poster: f85c92663b2f71da107c37a69ff26b40
CaptainHindsight Skrevet 14. februar 2013 #3 Skrevet 14. februar 2013 Kjempeflott! Men hvor er Oden til Grandiosaen???
MammantilNurket Skrevet 14. februar 2013 Forfatter #4 Skrevet 14. februar 2013 Våger ikke å gå til angrep på Grandiosa - av frykt for steining
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2013 #5 Skrevet 15. februar 2013 Taco er godt da. Anonym poster: c7f4331d18db7f4da8e883947294b1d7
Gilette Skrevet 15. februar 2013 #6 Skrevet 15. februar 2013 Taco er godt spess med kjøtterstatning, ett av veggis produktene som henger igjen fra ungdomstiden min :-)
Himmel og hav Skrevet 15. februar 2013 #7 Skrevet 15. februar 2013 Kunne du fått Ole Paus til å spille inn den, tror du?
Anne-B. Skrevet 15. februar 2013 #9 Skrevet 15. februar 2013 at hun langet ut mot tacoen og har skrevet et ode til taco ... Hva er så en fredagskveld uten de gyllengule tacoskjell? Fylt til randen med kjøttdeig og salat, med vidunderlig smak av natriumglutamat. O herlige taco, vi synger hymner og salmer om kjøpesalsa og olje fra palmer. Så kom MammantilNurket - hun skapte furore da hun kritiserte taco på middagsbordet. Hun fikk sitt pass påskrevet, Det er så sant; Tacofansen, ja, de kom, de så og de vant! MammantilNurket, hun la seg flat og beklaget sin kritikk mot folkets favorittkosemat. Stor diktning kommer fra store traumer. Velkommen i bohemenes rekker.
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 15. februar 2013 #10 Skrevet 15. februar 2013 Hihi, hadde ikke fått med meg hele den tacosaken...synes det høres kjipt ut med samme mat hver fredag i bhg uansett hva det måtte være! Men jeg er for øvrig en svoren tacoist da
Musemorbr / Skrevet 15. februar 2013 #11 Skrevet 15. februar 2013 Ring barnevernet. Toåringen her har aldri så mye som hørt om taco, og gjør forhåpentligvis ikke det på mange år ennå. Det er noe av det verste jeg vet, så det lages ikke her i huset.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2013 #12 Skrevet 15. februar 2013 Om man så gjerne skulle prøvd og bytte ut "Santa Maria" tacon, så er det ikke alltid like enket. Vi kan variere med skjell eller lemser (fra Santa Maria), men mer enn det, så er hele fredagskvelden ødelagt for barna våre.. Ja, nå kan jeg jo PRØVE noe annet da,- mener mange,- og jeg har prøvd....Tacosuppe, tacopizza,- taco laget fra bunnen av både krydder, salsa og lemser, suppe og pizzza med ferdig/halvfabikata og "Hjemmelaget" utgave...Nei, det ble gråt og styr og utrivelig ved bordet...Prøvde til og med og bytte med barnas favorittmat UTENom SantaMaria Tacon. Pannekaker f.eks,- nei det var jo FREDAG, og ble IKKE godtatt....Variere med andre tacomerker,- old el paso f.eks..Nei ble IKKE godt motatt...(herregud, jeg kjenner ikke forskjell en gang...) Kan jo si vi har skyld i det selv,- men i en periode passet det perfekt inn i fredagene våre også Til vi gikk lei, men da var det for sent...Og nå har vi kommet til en sånn "Likegyldighetsfølelse" for taco. det er MÅLTIDET som er fokusen, vi "spriter opp" med litt eksotisk og ny drikke og prøver ut ulike grønnsaker og tilbehør til tacon...men hovedsaken er at vi alle sitter rundt bordet, vi alle liker maten og vi har en trivelig og rolig stund, hvor vi avslutter med og se film sammen før barna går i seng Alle har vi sikkert våre "familietradisjoner" som vi holder på, selv i perioder vi er drit lei..Ikke bare på matfronten, men på andre områder også (f.eks svømmehallen hver fredag,- FØR tacon....)..Men om BARNA liker disse tradisjonene, så tror jeg de færreste av oss bryter med de. Såfremt det ikke kan være skadelig for de på sikt...Kanskje?... VI trøster oss med at begge spiser både tomat, agurk, salat (uavhengig om det er isberg, hodekål, crispi eller annen type), mais kjøttdeig og ost...Ingene annen måte vi får i de så mange forskjellige grønnsaker på i løpet av en dag ialefall Akkurat DET glemmer mange som disser tacon..Men selvsagt, om barna spiser bare lemser, kjøttdeig og ost.......Da tror jeg at jeg hadde jobbet LITT hardere emd utbyttingen altså....Men mulig jeg hadde gitt meg ende over uansett... Skjønner at de som IKKE spiser taco hver fredag, finner det kjedelig og rart,- på samme måte som jeg finner det stressende og kjedelig og "måtte" dra på hytta 99% av alle helgene i året, og stresse hjem fra jobb HVER fredag, eller torsdag ved langhelg, for og handlie inn, pakke og kjøre til hytta FØR rushtrafikken Eller og drikke shake (selv om det er uliek smaker) HVER froskost.... Anonym poster: 178b601a4fe0e9d29a4275aab08c8252
Mamsemums Skrevet 15. februar 2013 #13 Skrevet 15. februar 2013 Tacoen er vel langt fra det verste man kan spise. Her spises det med kylling, masse grønnsaker, ost, lettrømme, skjell el lefser (old el paso produkter står det på pakningen at det er solsikkeolje som er brukt) og salsa. Tror ikke det er verre enn mange andre poseprodukter/ferdigmat. De flestenordmenn liker taco. Får dere en egen tilfredsstillelse av å rakke ned på dem som liker det?
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 15. februar 2013 #14 Skrevet 15. februar 2013 Her i huset spises det ikke taco (grunnet to taco-i-revers-episoder som gravid). Klarer ikke engang lukten av taco, men at hun som er minst spiser det andre steder spiller ingen rolle for meg. Det var nok ikke selve tacoen som gjorde at folk ble "litt" hissige, men måten det ble lagd frem på. Du vet: "...det var måten du sa det på..."
Gjest Antarctica Skrevet 15. februar 2013 #16 Skrevet 15. februar 2013 Vakker lyrikk! ... nå mangler det imidlertid bare at noen kommer og påstår at de lager tacoen fra BUNNEN av! De kverner maismel selv, kjevler tortillalefser, friterer dem i håndpresset olivenolje med sunne fettsyrer, fyller dem med hjemmedyrkede frilandstomater og økologisk oksekjøtt fra fetterens charolais-fe som bare tygger kunstgjødselfritt gress på de grønne holmene i Blindleia.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2013 #17 Skrevet 15. februar 2013 Jeg ELSKER taco! Spiser det hver dag annehver helg når ungen er hos faren Nammenamme! (spiser sunt alle andre dager og trener 5 dager i uka, bare så det er sagt!) Anonym poster: dc24d4e84a605662080385e1d6b9c201
Soon to be mum Skrevet 15. februar 2013 #18 Skrevet 15. februar 2013 Jeg er en voksen (uten barn til og med) som ikke har noe problem med å innrømme at jeg like taco og texmex generelt. Siden du nå har tatt opp problemet med palmeolje i produktene, sjekket jeg Grønn Hverdag sin palmeoljeguide, og det viser seg at jeg er heldig. Jeg har alltid likt Old El Paso best, og alle deres produkter bortsett fra to er helt fri for palmeolje, og de to bruker ikke jeg uansett. Ellers bruker vi alltid karbonadedeig (til all 'kjøttdeigmat') så fremt vi ikke har tilgang på elg, og så mye grønnsaker at vi vel heller burde si at vi spiser tacosalat. Så jeg kjenner at når vi for barn har jeg ingen problemer med å servere det til dem. Det hender til og med at vi lager krydderet selv, men det er kanskje bare halvparten av gangene (når vi har tid og gidder mao).
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 15. februar 2013 #19 Skrevet 15. februar 2013 Tusen takk for inspirasjon til kveldens kooooos har just konmet hjen fra Rema og har handleposene full av taco stuff ikke en fullkornslefse en gang! Flott dikt forresten måtte le godt da jeg leste det
i<3am Skrevet 15. februar 2013 #20 Skrevet 15. februar 2013 Hahaa det der var helt fantastisk skrevet
MammantilNurket Skrevet 15. februar 2013 Forfatter #21 Skrevet 15. februar 2013 Takk, takk håper at tacofolket tilgir meg. Vurderer å skrive et ode til grandiosa i løpet av helgen ...
Mamma4livet Skrevet 15. februar 2013 #22 Skrevet 15. februar 2013 Fantastisk! Herlig humor du har, Mammantil Nurket!
Fucking Florence Skrevet 15. februar 2013 #23 Skrevet 15. februar 2013 Og jeg synes du skulle løsne litt mer på snippen din nå som du skal flytte ut i den store verden. Kanskje til og med prøve taco? Du har mange spennende fordommer du skal få bryne deg på( og det har sannelig de nye naboene dine også:-)) Sjekk trinesmatblogg for krydderblanding og tips. Vi er urbane matsnobber her i huset også, men vi er så gamle at texmex var stuerent da vi traff hverandre, så fajitas og taco og nachos og alt det andre lager vi i fleng. Uten glutamat.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2013 #24 Skrevet 15. februar 2013 Skal kose meg med hjemmelaget tacokrydder,salsa og guacamole, men alt annet er kjøpt inn. Taco er nydelig, men oppdaget at den var myyyye bedre når jeg selv hadde stått for krydderet og det andre Anonym poster: 01da5918aed881278612fd38e32c351f
☆☆☆ Skrevet 15. februar 2013 #25 Skrevet 15. februar 2013 Sjå der ja, der fekk vi beklagelsen eg sakna i går
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå