Gå til innhold

Jobbintervju og referanser!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er innkalt til intervju i neste uke og de ønsker referanse fra nåværende leder, men jeg og leder kommer ikke så godt overens og jeg har dessverre testet ut hans referanse overfor meg og derfor kommer det ikke til og bli aktuelt og oppgi lederen jeg nå har, hva bør jeg gjøre? Si at vi er uenig om endel ting og at jeg av den grunn vet at han ikke vil gi meg den referansen jeg mener jeg fortjener eller ? Er veldig rådvill og vil gjerne bort fra dette stedet, men tror ikke det skjer med det første og jobb må jeg jo ha!

Anonym poster: 758a68074de2a910513d176e5ecc8fe4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si at du ikke har informert nåværende arbeidssted om at du ser på andre muligheter, og tilby annen referanse. Enten kollega der du er nå eller tidligere leder.

Anonym poster: 3e585e551c8b82ed68da60694742fd9a

Gjest Kira bjeffer
Skrevet (endret)

Enig med anonym ovenfor!

Si at du ikke ønsker å involvere din nåværende sjef, ihvertfall ikke så tidlig i prosessen. Gi dem to andre referanser; en tidligere sjef som kan svare på hvordan du utfører dine arbeidsoppgaver og hvilke erfaringer du har og en kollega som kan være en mer personlig referanse på hvordan du er å jobbe sammen med.

Endret av Kira bjeffer
Skrevet

Kan du bruke en kollega som du jobber sammen med som referanse? Det må jo ikke være sjefen? For mange er sjefen en de nesten ikke har kontakt med, og som slett ikke vet hvordan hver ansatt utfører sine areidsoppgaver (noe du kan evt begrunne hvorfor ikke sjef er satt opp som ref).

Ellers, hør på kloke damer over, særlig kira bjeffer tror jeg kan komme med masser av gode råd, for hun er vel sjef/leder av noe slag, så vidt jeg kan huske??????

Masser av lykke til på intervju :)

Gjest Kira bjeffer
Skrevet

Ellers, hør på kloke damer over, særlig kira bjeffer tror jeg kan komme med masser av gode råd, for hun er vel sjef/leder av noe slag, så vidt jeg kan huske??????

Jeg må nesten takke for den, det var hyggelig sagt av deg :)

Skrevet

Tusen takk for tips, nei sjefen vet ikke hvordan jeg jobber da jeg er nå i helsevesenet og sjefen sitter for det meste på et kontor og stirrer i en vegg med gule post it lapper!:-)

Anonym poster: 758a68074de2a910513d176e5ecc8fe4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...