Gå til innhold

Nordmenn jobber mindre enn grekerne...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå finnes det langt flere velferdsordninger enn uføretrygd da.

Men uansett, hva foreslår du da? La oss si oljeverdien synker fordi nye energikilder tar over (dette er ikke et urealistisk scenario, tvert imot), norsk økonomi møter en krise. Det lille vi gir i u-hjelp er ikke i nærheten av å dekke inn for tapte oljeinntekter.

Hva gjør vi i Norge da?

Anonym poster: 686607a94d2d8e21570f348d48f2d525

Først og fremst bør vi investere i utlandet, dette vil også hjelpe de i nød på en bedre måte enn u-hjelp noensinne vil.

Bygge opp Norge, investere i infrastruktur slik at et fattigere Norge kan opprettholde og ikke bygge alt på nytt.

Investere og forske på andre ting som sikrer fremtiden.

Begrense asylstrømmen markant og ha strenge linjer for dem som slipper inn. Er enig i at vi kan kutte i mange velferdsholdninger, men akkurat hjelp til gamle, syke og unge bør opprettholdes.

Vi skulle heller aldri solgt gullagrene våre, dette er det dummeste Norge kunne ha gjort.

Anonym poster: 65f03de88997c91b15f2468465438d85

Men hvem skal gjøre jobben med å bygge veier og sykehjem? Det er så å si full syttelsetting i Norge, så jeg lurer på hvor man skal ta arbeidsfolk fra?
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå finnes det langt flere velferdsordninger enn uføretrygd da.

Men uansett, hva foreslår du da? La oss si oljeverdien synker fordi nye energikilder tar over (dette er ikke et urealistisk scenario, tvert imot), norsk økonomi møter en krise. Det lille vi gir i u-hjelp er ikke i nærheten av å dekke inn for tapte oljeinntekter.

Hva gjør vi i Norge da?

Anonym poster: 686607a94d2d8e21570f348d48f2d525

Først og fremst bør vi investere i utlandet, dette vil også hjelpe de i nød på en bedre måte enn u-hjelp noensinne vil.

Bygge opp Norge, investere i infrastruktur slik at et fattigere Norge kan opprettholde og ikke bygge alt på nytt.

Investere og forske på andre ting som sikrer fremtiden.

Begrense asylstrømmen markant og ha strenge linjer for dem som slipper inn. Er enig i at vi kan kutte i mange velferdsholdninger, men akkurat hjelp til gamle, syke og unge bør opprettholdes.

Vi skulle heller aldri solgt gullagrene våre, dette er det dummeste Norge kunne ha gjort.

Men hvem skal gjøre jobben med å bygge veier og sykehjem? Det er så å si full syttelsetting i Norge, så jeg lurer på hvor man skal ta arbeidsfolk fra?

Man kan jo foreksempel se til USA hvor fanger ofte gjør arbeid mens de sitter inne. Jeg er for å bruke rehabilitering og ikke straff, men jeg tror det kan kombineres.

Sannheten er jo at i Norge bruker man mer penger på fanger enn på eldre, og det syntes jeg er en skam.

Det er også mange systemer innenfor NAV jeg føler ikke hjelper, og jeg tror de fleste som ikke er alvorlig syke kan forsøke seg på en eller annen jobb. NAV har en alt-eller-ingenting politikk jeg ikke har noe til overs for.

Man bør også ha bedre rutiner og strengere krav, det er for lett å "nave" her i Norge. (Da snakker jeg selvfølgelig ikke om de som faktisk er syke)

Jeg har heller ingenting imot arbeidsinnvandrere, annet enn at det norske systemet er latterlig når arbeidsinnvandrere kan få barnetrygd når barnet ikke engang bor i Norge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...