Gå til innhold

Hvordan ser kostholdet mitt ut synes dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøver å spise relativt lavkarbo, da jeg merker at dette er best for meg, men det viktigste er å holde meg til ca 1600 kcal om dagen for å gå ned de kiloene jeg trenger.

I dag har jeg spist:

Frokost: skinke, brieost og ett par gulrøtter

Lunsj: iskaffe laget av usøtet soyamelk og stevia, skinke, cottage cheese og paprika.

Mellommåltid: proteinshake

Middag: Kyllingfilet toppet med magerbacon og to bakte tomater med ost

Kveldsmat: Pistasjnøtter, en atkinsbar og te med kokosolje

Dette blir altså 1600 kcal. Har også trent en time styrke i dag.

Anonym poster: 708d4b44f2967f0dd8e05a6e5bb19ca3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytt

Skrevet

Virker lite, men hvis det er 1600 kalorier så er det vel greit :) synes du er flink som klarer å holde deg "innenfor" grensene du har satt deg. Prøver å begrense kaloriene selv, men i dag har jeg spist ikke mindre enn:

- frokost: 2 grove baguetter, 1 med ost og skinke og en med 200 gram reker! (Hele boksen forsvant gitt)

- lunsj: en laksefilet med wokede grønnsaker. Sprakk pg spiste 2 kvikklunsj.

- Mellommåltid: havregryn med vaniljeyoghurt og banan.

- Mellommåltid (ja, du leste riktig): 1 brødskive med nugatti og en med kalkunfilet.

- Middag: kokt torsk med tilbehør.

- Mellommåltid: Fruktsalat med vaniljeyoghurt.

- Kveldsmat: Vafler (4 plater) med brunost og syltetøy.

- Snavks etterpå blir vel litt cottage cheese med syltetøy.

I tillegg; 2 glass melk, 3 glass juice, en del vann.

Så all kred til deg ;)

Anonym poster: cf4a818fdfe0d52095a95d7abf1423d4

Skrevet

Jaja, jeg er ikke like flink hver dag :P

Men nå skal jeg virkelig klare å være like flink hver dag, jeg har nemlig ett mål som skal nås før jul, og jeg MÅ være flink dersom jeg skal klare det.

Lurer kanskje på om jeg skal la være og telle kalorier 1-2 lørdager i måneden, blir litt sliten av å tenke kalorier HELE tiden, veie og måle...

Skrevet

Du burde definitivt få i deg mer grønnsaker HI. Gulrot og mais er litt fy fy på ekstrem lchf (som det virker som du satser på), men hva med spinat, salat, broccoli, sukkererter, blomkål, kødkål, reddiker, neper, purre, tomat, bønnespirer etc?

Anonym poster: 286ee3b10a6870cd8a9b7be575067f84

Skrevet

Høres ut som et trist og lite variert kosthold (usunt). Hva med frukt og grønt?

Skrevet

Du burde definitivt få i deg mer grønnsaker HI. Gulrot og mais er litt fy fy på ekstrem lchf (som det virker som du satser på), men hva med spinat, salat, broccoli, sukkererter, blomkål, kødkål, reddiker, neper, purre, tomat, bønnespirer etc?

Anonym poster: 286ee3b10a6870cd8a9b7be575067f84

Tomat har jeg spist i dag! Jeg satser definitivt ikke på ekstrem lchf, og jeg dropper ikke gulrøttene. Det er mettende og sunt.

Mais spiser jeg ikke mye av da. Men er veldig glad i brokkoli og blomkål, så det går det mye av i forskjellige varianter.

Skrevet

Hva er usunt egentlig? Jeg har spist grønnsaker til frokost, lunsj og middag, men jeg burde nok spist mer i dag.

Skrevet

Jaja, jeg er ikke like flink hver dag :P

Men nå skal jeg virkelig klare å være like flink hver dag, jeg har nemlig ett mål som skal nås før jul, og jeg MÅ være flink dersom jeg skal klare det.

Lurer kanskje på om jeg skal la være og telle kalorier 1-2 lørdager i måneden, blir litt sliten av å tenke kalorier HELE tiden, veie og måle...

Hehe, godt å høre det ikke bare er meg :P jeg pleier å spise litt mer variert enn du, for jeg spiser det jeg vil men teller kalorier (satser ikke på lavkarbo eller lignende). Det fungerer så lenge jeg holder meg til det sntallet kalorier jeg skal ha. Jeg skeier ut en dag i uka, på lørdager spiser jeg akkurat det jeg vil, enten det er potetgull eller bare gulrøtter med dip ;)

Det er kjedelig å telle kalorier ja, men etter hvert som jeg har holdt på så klarer jeg å "se"/huske hvor mye jeg kan spise av hva. Du vil ikke behøve å telle kalorier for resten av livet :)

Men om du vil skeie ut annenhver lørdag feks så gjør ikle det at du raser opp i vekt :)

Anonym poster: cf4a818fdfe0d52095a95d7abf1423d4

Skrevet

Frukt er ikke bra for en som slanker seg, bedre med bær og grønnsaker.

Skrevet

Hva er usunt egentlig? Jeg har spist grønnsaker til frokost, lunsj og middag, men jeg burde nok spist mer i dag.

Jamen, da vet du jo hva du må gjøre da ;)

Skrevet

Man kan spise LITT frukt selv om en slanker seg.

Skrevet

Jamen, da vet du jo hva du må gjøre da ;)

Smoothie og juicemaskina mi er på reperasjon! Lager vanligvis smoothie og/eller juice av grønnsaker og litt frukt til frokost eller kvelds ;)

Skrevet

Man kan spise LITT frukt selv om en slanker seg.

Hun skriver at hun prøver å være relativt lavkarbo, da er det jo bedre unngå frukt helt, og heller få i seg akkurat de samme næringstoffene pluss mer fra bær, og heller kose seg med gulrøtter etc som hun sier. Det er bare en myte at man MÅ ha frukt for å være sunn.

Skrevet

Jeg synes dette var lite mat, jeg gikk på Grete roede for noen år siden og spiste 1500 kcal om dagen og jeg spiste mye mer mat enn det du gjør.

Hadde droppet protein shaken og heller fått ett ordentlig måltid inn der.

Føler du deg opplagt og energisk med kostholdet du har nå?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...