Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har gått til samtaler på sykehuset pga fødselsangst? Hjalp det? Hvordan var det? Har blitt henvist av legen min

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Det var veldig ok. Det hjalp litt, men jeg hadde fortsatt angst og veldig redd. Snakket om det jeg var opptatt av og la en plan for fødselen. Det var først da jeg var i fødsel og etterpå at jeg skjønte hvor mye det faktisk hadde hjulpet.

Dette var ahus.

Lykke til!

Skrevet

Er det noen her som har gått til samtaler på sykehuset pga fødselsangst? Hjalp det? Hvordan var det? Har blitt henvist av legen min

Jeg har gått til samtaler på St.Olavs. For meg hjalp det veldig, klarte til slutt å glede meg litt. Fikk laget en fødselsplan også, og den ble fulgt til punkt og prikke :)

Anonym poster: 508a51e059df76248d249f500134a598

Skrevet

Kan tenke eg at en fødselsplan kan hjelpe mye. Forrige fødsel ble mine ønsker totalt overkjørt uten forklaring. Skjønner jo at ting kan skje, men da må de jo ta seg tid til å forklare hvorfor de ikke vil følge mine ønsker

Skrevet

Hatt Embla-samtale med jordmor og føler at det hjalp meg mye. Dette var på A-Hus. Husk å formidle alle dine ønsker og å få det journalført :)

Skrevet

Angsten ødela for meg nesten hele gleden ved å være gravid igjen; jeg hadde en tøff fødsel forrige gang og ønsket derfor keisersnitt. Dette ble ikke innvilget. Jeg gikk til flere fødselsforberedende samtaler på sykehus, Drammen. Lagde plan osv. Kunne komme inn så fort jeg kjente tegn til at fødsel var igang, få morfin for å roe nervene, epidural, vaginal bedøvelse osv. Men jeg oppsøkte selv psykolog to mnd før termin, takk og lov! Det var reddningen for meg. Da fødselen var i gang dro vi raskt. Det er en halv time å kjøre til sykehuset og jeg hadde sterke rier i bilen. Ble hentet i rullestol og skrek etter smertestillende da vi kom til undersøkelsesrommet. Like etter reiste jeg meg opp av stolen, dro ned bukse og truse, la meg på senga.. Tre trykk og hun var ute! Jeg fødte med jakke og sko på.. Sånn gikk det med min detaljerte plan gitt! Jeg vil råde deg til å gå i samtaleterapi, det vil hjelpe. Lykke til:)

Skrevet

Ja, jeg gikk til samtaler på Riksen :) Veldig bra! Hadde en kjip førstefødsel og hadde noia for at det skulle skje igjen. Jeg fikk tilbud om KS dersom jeg ønsket det - men det ville jeg ikke (men bare det at jeg fikk muligheten til å velge!) Vi la en fødselsplan dersom det samme skulle skje igjen. Veldig betryggende. Var på 3 samtaler :) Det var også veldig godt at jordmoren min på HS ikke ville at jeg skulle gå over termin pga stort barn før termin første gang.

Alt gikk strålende - ikke behov for å ty til planen. Lillebror skle ut i badekaret uten smertestillende 6 dager før termin :) Masse lykke til!

Anonym poster: 488770162997081db3908db57624f9bc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...