Gå til innhold

Serverer du kjøttkaker til middag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lager hjemmelaget kjøttkaker av kjøttdeig av svin. Inni de putter jeg kruskakli, revne gulrøtter og krydder! Barna elsker de!

Anonym poster: 9af6ee12dfc46971b5515fad3991f1cd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, kjøttkaker er en favoritt her. :)

Anonym poster: eead4a1c552a4d3cd101a17aea93ff47

Skrevet

Ja, men lager av kjøttdeig og serverer med gulrøtter og blomkålmos og ertestuing. Ikke helt det samme som med poteter, men det er greit nok.

Skrevet

Jepp, lager av karbonadedeig, er det som er min favoritt :) Har brukt lam til å lage kjøttboller også.

Skrevet

Ja, hvorfor ikke?

Anonym poster: 41fced146d8909b8f7ed8783e9d921db

Skrevet

Ja. Jeg bruker karbonadedeig, og fyller med løk eller purre, luffsmuler, og persille. Serverer med kokte poteter, gulrøtter, erter og god saus.

Skrevet

Jeg lager av elgkjøttdeig, eggeplommer og fløte - pluss litt chili og revet ost.. Supergodt :-)

Skrevet

Jeg lager med kjøttdeig av kylling, bare egg og krydder i. Grønnsakene kommer ved siden av.

Anonym poster: b6e90230d66564edcc6d121f22148b1e

Gjest Skofantomet
Skrevet

Jepp, av karbonadedeig og potetmos istedenfor poteter.

Gjest overlord
Skrevet

Ikke av den tradisjonelle typen (selv om jeg syns det er godt hjemme hos mamma), men lager kjøttboller med ulike typer krydder. En favoritt er greske kjøttboller med tzatsiki og gresk salat oppi pitabrød.

Skrevet

Ja, vi lager det av elgkjøttdeig og serverer med poteter, brun saus og grønnsaker noen ganger også med enten kålstuing eller kålrabistappe. Tradisjonsrikt og godt :-)

Skrevet

Ja, lager som regel av to pakker karbonadedeig og en pakke kjøttdeig, tar det på slump med krydder, raspet løk, egg, litt melk og slike "smuler".

Serverer med stekt løk, kokte poteter, brokkoli, gulrøtter, hjemmelaget brun saus og tyttebærsyltetøy.

Blir mange kjøttkaker, men har fire barn og resten går på nista dagen etter.

Anonym poster: 2c4af90653f49794f95796127593aec4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...