Gå til innhold

Skjønner ikke greia med "godt levert"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok så får man 3 eller 5 middagsoppskrifter med råvarer på døra, men de kommer jo ikke med dopapir, brød og alt det andre skrotet man trenger..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For ikke å snakke om at det er møkkadyrt.

Skrevet

Jeg skjønner veldig godt greia. Å hamstre dopapir og brød klarer man fint med å handle en sjelden gang. Det å planlegge og handle inn til middag er hos oss en nokså stor stressfaktor i hverdagen.

Gjest sug lut
Skrevet

Jeg vil jo ha det JEG vil ha, ikke noe jeg må se på oppskrift for å lage, da går vinninga opp i spinninga siden man uansett må tenke. Dessuten liker jeg å handle mat, det er terapeutisk å ha et smalt, smalt fokus gjennom matbutikken, og jeg liker å lage middag også, men ikke om jeg må tenke.

Skrevet

Og jeg hører dessuten til den snodige gjengen som alltid må vri og vende på skinkepakkene, lete gjennom hele rekken før jeg blir fornøyd.. Jeg vil ikke ha nødvendigvis der de putter i posen min, vil jeg anta? Og handler jeg en gang i uken er det ikke så mye tid som går med. Men vi er jo forskjellige, jeg prioriterer å ha tid til å handle og å lage mat:-)

Skrevet

Og jeg hører dessuten til den snodige gjengen som alltid må vri og vende på skinkepakkene, lete gjennom hele rekken før jeg blir fornøyd.. Jeg vil ikke ha nødvendigvis der de putter i posen min, vil jeg anta? Og handler jeg en gang i uken er det ikke så mye tid som går med. Men vi er jo forskjellige, jeg prioriterer å ha tid til å handle og å lage mat:-)

Haha, jeg er også sånn som må sjekke 20 forskjellige pakninger med f.eks Strandaskinke, før jeg finner en som "passer", og tar ALLTID produkter som ligger bakerst, eller sjekker datomerkingen på alle, for å få den med lengst holdbarhetstid. Sjekker datomerking på alt.

Frukt og grønt, da må jeg se over og velge de/det som tiltaler meg mest, ikke bare slenge tilfelig fra kant opp i posen...

Høres kanskje ut som om jeg er en somlefant med OCD, men det meste går på autopilot :-) Tror ikke jeg bruker lengre tid i butikken enn andre...

Gjest Siklerotte
Skrevet

Jeg elsker også å handle mat (og gjør det gjerne flere ganger om dagen), jeg er bare ikke like glad i å lage noe av det jeg kjøper. Aldri i verden om jeg hadde gitt opp handleturene mine frivillig.

Skrevet

Jeg må alltid sjekke varene når jeg handler, snu, sjekke osv. Mannen er frustrert fordi han mener jeg bruker for lang tid. Men han kan bare furte i vei, jeg bruker den tiden jeg trenger!

Jeg lager all maten her i huset, bruker nesten alltid mine egne oppskrifter som ligger i hodet, så hadde nok aldri giddet å bruke oppskriftene som følger med matvarene.

Ja, jeg vet, er ganske nerd her

Skrevet

Jeg hater å lage mat, så eneste jeg hadde giddet betale for, var om middagsrettene kom fiks ferdig på døra ved middagstid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...