Lektor Doppler med tillegg Skrevet 14. februar 2013 #1 Skrevet 14. februar 2013 Etter fiskegrateng og potet med kokte grønnsaker til middag var det is til dessert for den som ville. Men 7-åringen lurte på om jeg ikke heller kunne laget en blandet salat til henne, med salat, paprika, agurk, gulrot og eple. Bør jeg bekymre meg?
frk Nilsen Skrevet 14. februar 2013 #2 Skrevet 14. februar 2013 Forstår bekymringen din, her ville 5åringen ha hjemmelagde fiskepinner med hjemmelagd ketchup til dessert på julaften....
Gjest sug lut Skrevet 14. februar 2013 #3 Skrevet 14. februar 2013 Dere er heldige som har denslags avvikerbarn.
Nitpicker'n Skrevet 14. februar 2013 #4 Skrevet 14. februar 2013 Jeg skryter fortsatt høylytt av min 5-åring som jeg måtte krangle med ved fiskedisken i fjor. Hun ville ha kveite, til nød rødspette, mens jeg prøvde desperat å foreslå noe litt enklere, siden vi hadde veldig liten tid til å tilberede den jævla middagen. Vi mellomlandet på fiskekaker av kveite. Jeg har det ennå til gode å krangle ved godterihyllene... Føler meg velsignet langt inn i ryggmargen...
frk Nilsen Skrevet 14. februar 2013 #5 Skrevet 14. februar 2013 Det er ikke verre enn at godis står høyt i kurs på lørdager ;-) I dag var jeg så frekk at jeg la på et par sjokoladebiter på fruktfatet etter middagen, guttungen på 2,5år ropte høylytt: Nei mamma, ikke sjokolade på frukten. Han var rett og slett rystet over at frukten var tuklet med.
Gjest Nerdens'mus Skrevet 15. februar 2013 #6 Skrevet 15. februar 2013 Ikke så lenge hn spiser normale mengder mat og ikke er veldig opptatt av kroppen sin. Tror dn sukker trangen vi voksne slitter med ofte er et resultat av avhengighet. For jeg kjenner selv at et eple smaker kjempegodt og mye mer enn sjokolade, men har alikavel mer lyst på sjokkis enn frukt. Så hvis hun har fått begrensede mengder sukker så ha hun kanskje ikke rukket å utvikle sukker avhengigheten enda og det ville jeg jublet for.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 15. februar 2013 Forfatter #7 Skrevet 15. februar 2013 Hun har akkurat høvla innpå to pølser med lompe, potetgull og sjokoladekjeks, så noen Grete Rode er hun neppe..
Gjest Ziva Skrevet 15. februar 2013 #8 Skrevet 15. februar 2013 Favoritten til husets seksåring er grillet laks med agurksalat. Vi har hatt flaks, hun spiser det meste og er mest glad i fisk og grønne grønnsaker (brokkolie, erter, sukkererter og rosenkål). Eneste utskeielsen i ny og ne er polarbrød med nugatti.
Iiiiik Skrevet 15. februar 2013 #9 Skrevet 15. februar 2013 Hun har akkurat høvla innpå to pølser med lompe, potetgull og sjokoladekjeks, så noen Grete Rode er hun neppe.. Det er bra! Finnes vel ikke noe som pirker mer i den dårlige samvittigheten over eget kosthold enn en unge som sier nei takk, jeg vil helst ha litt frukt jeg.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 16. februar 2013 Forfatter #10 Skrevet 16. februar 2013 ( det var ment ironisk hele innlegget altså men så er det jo noe med at ironi ikke funker så bra skriftlig.. ) men likevel da, tenke seg å ville ha blandet salat i stedet for is..
Skylander Skrevet 16. februar 2013 #11 Skrevet 16. februar 2013 ( det var ment ironisk hele innlegget altså men så er det jo noe med at ironi ikke funker så bra skriftlig.. ) men likevel da, tenke seg å ville ha blandet salat i stedet for is.. Det kan fungere bra skriftlig også, bare man kjenner en person godt nok til å forstå ironien.
Iiiiik Skrevet 16. februar 2013 #12 Skrevet 16. februar 2013 Ironi funker hvis man som leser gidder å ta seg bryet med å tenke en gang ekstra. Skal jeg lese dette bokstavelig, mon tro? Kan huske at det skilte godt mellom G og M da jeg gikk på ungdomsskolen og vi fikk stiloppgaver som omhandlet å analysere en satirisk eller ironisk tekst
ellen-propellen Skrevet 16. februar 2013 #13 Skrevet 16. februar 2013 Jeg tok ironibiten og sliter også med sånne ufordragelige barn. Fruktsalat med youghurt isteden for lørdagsgodteri ?? Ber om fisk til middag isteden for pizza?? Der har dere nemlig mine. Jeg er overbevist om at jeg i ett annet liv var særdeles slem og karma gav meg slike barn for å tukte meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå