Anonym bruker Skrevet 14. februar 2013 #1 Skrevet 14. februar 2013 Vi har ei jente som er småspist på middagsmat. Vi lager både fisk og potetmiddager, men det er ikke mye som blir spist. Det beste hun vet er taco og tomatsuppe. Det får hun fra tid til annen. Når det er taco spiser hun mye mer grønnsaker enn ellers, fr da er hun i taco- modus. Tomatsuppe spiser hun også flere porsjoner av. Fiskekaker likeså. Fersk fisk derimot går det smått med. Når vi lager mat salter vi som vanlig. Vi ar litt salt i pastavann, salt og pepper på fisk og salt på kjøttdeigen. Pastasausen. Hvor lite salt tåler en fireåring? Anonym poster: a9ea498f5c24271e6b881cf385599c7d
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2013 #3 Skrevet 14. februar 2013 Næh. Ikke kjernesunt, helt normalt. Anonym poster: 3adf4bfc2a9a42c6ff55fb96d6d7dd85
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2013 #4 Skrevet 14. februar 2013 Hæ? Hehe, jeg siktet til det innlegget hvor HI var sjokkert over at barnehagen hadde taco på fredager. Personlig ade eg ikke reagert på en flekk, og lurer jo på om jeg er helt uansvarlig.. HI Anonym poster: a9ea498f5c24271e6b881cf385599c7d
klg,2 boys now:) Skrevet 14. februar 2013 #5 Skrevet 14. februar 2013 Det er ikke mye salt de skal ha i seg.jeg salter aldri maten til ungene
klg,2 boys now:) Skrevet 14. februar 2013 #6 Skrevet 14. februar 2013 Må si at taco innlegget var så latterlig at vi hadde høyt lesing av det på jobb i dag.det var hysteri spør du meg
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2013 #7 Skrevet 14. februar 2013 Salt eller ikke salt og hvertfall hvor mye salt har nesten bare med vane å gjøre. Vi salter aldri pastavann, har kun litt salt på fisk og har hvertfall ikke salt i tillegg til tacopulver på kjøttdeigen, hvis det er det du mener. Vi lager tacopulveret selv sånn at vi kan unngå å ha så mye salt i. Hvis jeg spiser taco med pulver fra butikken er jeg ekstremt tørst resten av kvelden fordi det er så mye saltere enn jeg er vant til. Vi begynte å kutte saltet i maten mens barna var helt små sånn at de ikke skulle få i seg så mye og nå har det blitt en vane. Taco i barnehagen hadde jeg ikke reagert på hvis det var en gang, men hvis de spiste det hver fredag, så hadde jeg reagert. Ikke fordi det ble for mye salt, men fordi det er unødvendig å ha en sånn ting hver eneste uke i barnehagen, da ville vi jo aldri kunnet ha det hjemme heller. Varmmaten i barnehagen bør variere, akkurat som at middagene hjemme bør variere. Anonym poster: c60411cde7bf19d0cdd64853bcb5a889
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå