Gå til innhold

Kloramfenikol salve.. hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt har øyekatarr igjen, og denne gangen har vi fått kloramfenikol salve. Men det er jo klin umulig å få smurt, prøvd å "lure" ved å få han til å holde noe og se opp både sittende og liggende.. har til og med holdt fast ben og armer, men han kniper øynene så hardt at jeg ikke klarer å få noe inn der.. noen som har noen gode tips og trisk å dele?

hilsen frustrert mamma.. er alene så kan ikke få noen andre til å holde han fast heller.. noe jeg i grunn synes er for ille å måtte gjøre.. :(

Anonym poster: acca06ec33ba8a5b90980a313360df8b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er han? Kan han bestikkes? Kan du gjøre det mens han sover?

Skrevet

han er snart 2 år, så å bestikke fungerer desverre dårlig.. han er ikke villig til å se/høre på noe som helst.. kjempevanskelig. han har også fått penicillin for ørebetennelse og den spyttet han rett ut igjen.. skal ikke være så enkelt å få i de medisiner.. :(

hi

Anonym poster: 571c205033a88170f257e0b2e7aed488

Skrevet

salve skal legges på med øyet igjen, så det er ikke noe problem at han kniper øyet igjen. legg den langs øyevippene på øvre øyelokk så vil den “smelte“ inn i øyet av seg selv

Skrevet

salve skal legges på med øyet igjen, så det er ikke noe problem at han kniper øyet igjen. legg den langs øyevippene på øvre øyelokk så vil den “smelte“ inn i øyet av seg selv

fungerer det også når han kniper de igjen? står på pakningen at kremen skal legges på nedre øyelokk, men det kan jeg nok bare glemme å få til. men da prøver jeg å få smurt inn litt godt med lukkede øyne i morgen tidlig :)

hi

Skrevet

Prøv å snik det på når han sover.

Skrevet

så lenge han ikke fjerner den selv med hendene ville jeg gjort et forsøk iallfall, den salva er utrolig ubehagelig å ha rett i øyet. synet blir sløret en lang stund også så skjønner godt han vegrer seg ;-) lykke til

Skrevet

Da mine var små så pleide jeg å legge dem på ryggen og be dem knipe øynene igjen. Så la jeg en dæsj salve i øyekroken og ba dem blunke. Da rant salva inn i øyet av seg selv.

Skrevet

Tusen takk for svar, nå har jeg et par nye metoder å teste ut :D han er så sår og rød, så vil jo gjerne få hjulpet han til å bli bedre :)

noen gode tips for å få i penicillin via pipette også? eller noe godt jeg kan blande det i som han garantert vil drikke opp?

hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...