Gå til innhold

Hva ville dere gjort ang. fritidsaktiviteter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et barn i 2. klasse. Han trener en time i uken kampsport. Jeg synesegentilig det er nok da han sliter litt på skolen og bruker laaaaang tid på lekser.

Men så ser jeg jo at de fleste guttene i klassen hans spiller fotball.

Redd han skal være utenfor fellesskapet siden han ikke er med.

Ingen av de andre i klassen trener kampsport sammen med han.

Ville dere oppmuntrer til å begynne med fotball også?

Selv føler jeg meg ferdig med dugnader, kioskvakter, kjøring på andres møkkete unger til og fra kamp og for ikke å snakke om all frysningen på treninger og kamper. Har et eldre barn som har drevet med fotball tidligere så er rimelig mettet. Men vil jo ikke at det skal være årsaken til at yngste ikke er med.

Anonym poster: 61fdd0ebcab6380076963f38df618937

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde ikke oppmuntret om ikke ungen selv tok det opp.

Vil helst slippe fotball.

Anonym poster: a7f9d14a8be27c3371571b3ca9f14833

Skrevet

Hva med å droppe kampsport til fordel for fotball hvor de andre barna er?

Fotball er topp!! Sosialt for oss foreldre også!

Hilsen mamma til to, snart tre fotballgutter!

Anonym poster: cdf07ba5e264e957337ecb85fff59779

Skrevet

Jenta mi har valgt hesteridning og ønsker å starte med dans. Det vanlige her vi bor er fotball, håndball og ski og det er ingen andre hun kjenner fra bhg/skole som går på ridning eller på dans der hun eventuelt begynner.

Ser ikke det som et problem og har ikke tenkt å oppfordre henne til å begynne med noe hun ikke har interesse for bare for å være sosial med de som hun ser hver dag i annen sammenheng.

Kommer hun selv derimot å ønsker å spille noe av dette så får vi se på det.

Om gutten din ønsket å være med på fotball hadde han sagt det. Hjelper ikke på det sosiale å skulle få ungen med på noe det selv muligens ikke ønsker å ta del av

Anonym poster: 358503af98c990aa615822a3ff1b8606

Skrevet

Hadde nok ikke oppmuntret til det om han ikke tok det opp selv. Men hadde han tatt det opp tror jegat jeg ville latt han spille

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Hva har gutten selv lyst til? Fotball er ikke "lykken" for alle så om han er fornøyd med kampsport så ville jeg latt det bli med det. Men du får spørre hva han har lyst til.

Skrevet

Har også gutt i 2.klasse.

Jeg hadde spurt om han ville være med på fotball, også hadde han fått om han ville.

Gutten min er med på håndball og ski, og rekner med det blir fotball til våren, synes det er greit å være med ungene å delta på det de er med på.

Anonym poster: 1895d2a3e5782c9d0026eccc548a9344

Skrevet

Jeg oppfordrer ikke ungene til å starte på flerer ting, så lenge de er med på noe de liker. Hun ene går på noe som ingen hun kjente gikk på, det var helt uproblematisk selv om hun er en veldig stille og sjenert jente. Nå har hun blomstret mere opp og fått seg mange nye venner. Venner i ulike aldere, det er noe jeg også syns er veldig bra. I år fikk startet en av vennene hennes fra skolen på det samme, men i år øver de ikke samtidig det gjør de til nesteår og det gleder hun seg til.

Men ungene er aktive og har mange venner å leke med, så jeg ser absolutt ikke behovet for at de skal gå på noe for å være sosiale med vennene sine uten om skolen. Ungene er heldigvis ganske klare på at de ønsker å ha tid hjemme, ha dager der det ikke er kjøring og bringing hele dagen. Dager de kan ha med seg venner hje, bli med venner hjem og bare nyte dagene med det de ønsker.

Sliter barnet ditt på skolen ville jeg ikke pushet på for at han skulle drive med enda en ting i friditiden, da blir det mer stress som igjen kanskje går utover det han sliter med.

La han kose seg på kampsporten om det er det han liker, det er ett supert sted å treffe nye mennesker. Når han blir litt større blir det konkuranser og litt forskjellig å være med på.

Anonym poster: 383f5b4c4564fc09f2dcd9bcea0327b6

Skrevet

Her går jr på ishockey og det er det ikke så mange på skolen som gjør. Han spiller i tillegg på laget til en annen bydel. Han har ikke spurt om annet å gjøre sammen med klassen. Tror han får litt nok av de på skolen. Så med mindre han ber om det blir det ikke noe annet her nei.

Gjest Idakl87
Skrevet

Jeg kommer til å prøve å pushe datteren min til å spille fotball når den tid kommer og turn. Er det noe hun heller vil gjøre eller hun ikke trives bytter vi selvfølgelig, men ønsker at hun skal ha aktiviteter, er altfor mange stillesittende barn der ute(inne)

Skrevet

Har også gutt i 2.klasse.

Jeg hadde spurt om han ville være med på fotball, også hadde han fått om han ville.

Gutten min er med på håndball og ski, og rekner med det blir fotball til våren, synes det er greit å være med ungene å delta på det de er med på.

Må bare føye til litt her.

Mitt barn hadde ikke valgt å være med på verken ski, håndball eller noe annet om han hadde fått valgt helt selv, han hadde da helst kun vært hjemme med meg.

Han er lite sosial i fritida, og lite aktiv, så jeg har valgt å "pushe" han litt, nå elsker han å være med på de aktivitetene.

Jeg mener lagsport er viktig for barn, for å lære seg å være ett lag/team, og for å ha felles regler å måtte følge.

I tillegg er ofte barn for stillesittende, og data/tv tar mye tid, og barna får dårlig helse.

Jeg er nå høygravid, og samboer som jobber borte, så jeg må kjøre/hente på aktivitetene, er ikke i form, men vi klarer å komme oss til aktivistene.

(Har også ett større barn som er aktiv innenfor håndball, fotball og ski, så er en del oppfølging, men slik er det å ha barn)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...