Anonym bruker Skrevet 14. februar 2013 #1 Skrevet 14. februar 2013 Hva ville du servert til andebryst? Trenger tips og inspriasjon, og tenkte kanskje noen av dere hadde noe å komme med Til nå har jeg kommet opp med appelsinsaus ,smørstekte rosenkål, ovnsbakte rotgrønnsaker og saltbakte små poteter. Noen invendinger? Kanskje har du smakt den uslåelige kombiansjonen og vil dele den med meg? Anonym poster: b8d187ea65c5a6309eba03393fc8ce38
sisseljenta Skrevet 14. februar 2013 #2 Skrevet 14. februar 2013 Jeg er veldig glad i Håvard Bakkes andebrystoppskrift fra '4 stjerners middag' med stekt spinat, pinjekjerner, granateple, appelsinsaus og jordskokkpure. Rett og slett utrolig god! Jeg lager stappa med kun mandelpoteter, da. http://www.tvnorge.no/programmer/4-stjerners-middag/oppskrifter-10/håvard-bakke-1.2475
L-8 Skrevet 14. februar 2013 #3 Skrevet 14. februar 2013 Ikke saltbak potetene, du må jo for Guds skyld steke de i det herlige andefettet! Det er godt med sødme til anden, samt syrlighet for å balansere fettet. Jeg pleier å lage en balsamico-appelsinsaus til pannestekte bryst, og har enda ikke smakt et bedre alternativ. Ellers synes jeg det er greit å la anden få spille hovedrollen og hold tilbehøret enkelt, potetterninger stekt i andefettet, sauterte bønner, sukkererter eller snacksgulrøtter samt en "sursøt" saus så er du i mål spør du meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå