Anonym bruker Skrevet 14. februar 2013 #1 Skrevet 14. februar 2013 Hei. Har ei jente på 2.5 år som har begynt å tilfredstille seg selv i barnehagen ved å gni seg mot stoler etc. Har bare opplevd det en gang hjemme etter pedagogisk leder i bhg. sa det til meg for ei uke siden. Pedagogisk leder virker nesten både litt flau/flirfull og irritert over at hun gjør det. Senest idag da jeg kom å hentet henne fikk jeg beskjed om at "idag har det vært så mye gnikking! Å hun er helt sår altså! På en litt irritert måte. Rekner med at det er flere som har barn som tilfredstiller seg selv, hva gjør dere? Overser det? Er redd for at hun kan bli mobbet i bhg hvis hun fortsetter, og hvis ped. leder er irritert så merker hun jo det også. Varte denne perioden lenge hos deres barn? Ble noe tatt på sengen, for syns hun er så lita enda Anonym poster: 8c89703875620d8f0845065043b65c17
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 14. februar 2013 #2 Skrevet 14. februar 2013 Har ikke erfaring med det selv, men jeg synes det er lite profesjonellt av ped.leder å virke irritert over dette! Spør henne hva de gjør når de oppdager henne. De bør jo muligens avlede henne på en skånsom måte, eller geleide henne til et sted hun kan være ifred for andre barn. Det er jo ikke unormalt det hun gjør heller, så de må jo ha visse erfaringer med det i barnehagen.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2013 #3 Skrevet 14. februar 2013 Jeg også syns det er uprofesjonellt av ped.leder. Men godt råd at jeg kan spørre hva de gjør ja. Noen flere som har svar/synspunkter på noen av spm. mine? Anonym poster: 8c89703875620d8f0845065043b65c17
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2013 #4 Skrevet 14. februar 2013 Hadde heller ikke likt en sånn reaksjon fra ped.leder. De må jo av alle mennesker skjønne at dette er ikke noe foreldrene kan kontrollere. Vi kan si til barnet at man kan gjøre sånn når man er alene på soverommet, men ikke i barnehagen. Anonym poster: ce0b6dfb371186e9194db2adb40d3fb7
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2013 #5 Skrevet 14. februar 2013 Jeg ville sagt til ped.leder at hun kan prøve å avlede barnet, men at du ikke finner deg i at hun oppfører seg irritert eller lignende. Det kan skade mer enn det hjelper - og barnet kan føle seg flau. Det er naturlig for barn å utforske kroppen sin - slik blir de kjent med seg selv (og det burde ped.leder vite). Det går også an å si til barnet at "det er helt greit at du koser med tissen din, men jeg vil at du skal gjøre det når du er alene". Hilsen en annen pedagog Anonym poster: a670b1644e14050cd32ac857b5495c69
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå