Gå til innhold

Noen som vet ang. harddisker på pc?

Anbefalte innlegg

Gjest Frøken Pripp & Røverne
Skrevet

Maskina mi har 4 harddisker og jeg har fylt C: før jeg i det hele tatt har fått brukt den!

Jeg tenkte at mediene jeg legger over automatisk blir sendt videre til D:, E: og F: siden de er "faste" harddisker, men nå ble det bråstopp :P

Er det slik at de andre harddiskene bare blir som en forstørret minnepenn/minnekort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp

Anonym poster: aa763e7067e76e7caaff28816a803ee2

Skrevet

Nei, C-disken er på en måte "MASTER" disken. Der ligger alle de viktigste filene for å holde maskinen i gang. Altså alt av software ligger der.

Du må se når du legger over filer at de legges over på riktig harddisk, for det er "automatisk" C-disken de legges inn på om du ikke endrer standaren.

Det er ikke sånn at om "begeret flyter over" at de legges over på de andre diskene. Men det du kan gjøre er å kopiere filene dine (bilder og dokumenter) over på en av de andre harddiskene sånn at du kan få litt mer "fri" diskplass på C-disken.

Anonym poster: 0fa6c03b959179a249e69a7ca7fd1b3b

Skrevet

Og for å svare på spørsmålet ditt, alle harddiskene er egne "minnepenner" bare i gigaformat..

Skrevet

Takk for svar!

Ja jeg mistenkte at det var slik det blir beskrevet her, ville vel bare ikke innse det :P

Jeg får endre oppsettet litt da, for man trenger vel en del fri plass på C: til oppdateringer og nye programmer regner jeg med ;)

Skrevet

Takk for svar!

Ja jeg mistenkte at det var slik det blir beskrevet her, ville vel bare ikke innse det :P

Jeg får endre oppsettet litt da, for man trenger vel en del fri plass på C: til oppdateringer og nye programmer regner jeg med ;)

Ja, bare som sagt - ikke flytt over ting/slett ting du ikke aner hva er for noe. Flytt bare dokumenter du har skrevet/lastet ned selv, bilder, filmer og evnt spill.

Så er du nok good.

Er også en idè å laste ned ccleaner for å renske opp i cookies du får fra internetthistorikken og div..

Skrevet

Takk for svar!

Ja, bare som sagt - ikke flytt over ting/slett ting du ikke aner hva er for noe. Flytt bare dokumenter du har skrevet/lastet ned selv, bilder, filmer og evnt spill.

Så er du nok good.

Er også en idè å laste ned ccleaner for å renske opp i cookies du får fra internetthistorikken og div..

Ja jeg tror jeg legger personlige bilder og slikt på andre harddisker :)

Jeg bruker Advanced System Care istedet for CCleaner. Mye fordi jeg har hatt treg(og full) maskin og det ble god endring ved bruk av dette programmet. Kjempebra :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...