Gå til innhold

Amming / gå ned i vekt med nr. 2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare nysgjerrig.

Kiloene raste av når jeg ammet førstemann, selv om jeg var tynn i utgpunktet. Nå veier jeg litt under set jeg burde (170 høy og 52 kg).

Gravid på nytt nå, 1 år etter førstemann og lurer på om vekta raste like raskt nedover med nr 2?

Anonym poster: 4231e113603738ae5d3d99af6eb7da6a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gikk ned raskere etter nr 2 enn nr 1, tette svangerskap der storesøster var 19måned når nr 2 kom...

Ingen trening såvidt ett par gåturer, fødte i vinter så har vært "fanget" av kulde :P

Mistet alt på 2mnd. Normal vektig.

Anonym poster: dda07e3a6056ef4e5f2ffb84513a1f6a

Skrevet

Jeg har brukt litt lenger tid med nr 2, til tross for at jeg gikk opp mindre. Men hadde jula inni der, så skylder på den denne gangen:-) Nå, etter snart 4 mnd, har jeg 1 kilo igjen til normalvekt, og en del av det er nok pupper:-) Har spist det jeg vil, og ikke gjort annet for å gå ned enn turer og den treningen jeg rekker (som er litt mindre enn før snuppa kom;-))

Gjest sussie77
Skrevet

Ammet ikke første mann da. Men hadde vel.noen få kg som jeg ikke gikk ned. Sist nå så ammet jeg og gikk ned masse. Faktisk et par kg fra det som var normalvekten min. Så var en periode litt for tynn. Men la de på meg igjen når jeg sluttet å amme.

Skrevet

Jeg veier ca 52 når jeg ikke er gravid. Med nr. 1 la jeg bare på meg 12 kg og raste dermed ned til undervektig under amming og måtte erstatte ett av måltidene med mme. Med nr 2 la jeg på meg 15 kg og da klarte jeg å ha nok energi til både meg og baby, men jeg tror det gikk omtrent like fort. Nede i normalvekt før 6 mnd. (kanskje mye før, husker ikke)

Gjest Skofantomet
Skrevet

Jeg gikk fortere ned med andremann og enda mer ned enn jeg var før graviditet. Tok under 2 uker.

Skrevet

Men det er jo så mange som sier at det går tregere med nr. 2? Virker jo ikke sånn på dere :)

Anonym poster: 6a909174f420b435473d429bb7d345b0

Skrevet

Jeg jobber med vekten fra nr to nå. For min del gikk det fortere med nr en, men tror også jeg spiser litt mer godis denne gangen ;) første gang var jeg på normalvekt etter ca 6 mnd og nå er jeg like langt og har enda noen kg igjen.

Anonym poster: 27211fbdfd731c1b345b2ff7ac802432

Gjest Kira bjeffer
Skrevet

Med nr 1 raste kiloene av, og jeg ble mye tynnere enn hva jeg var før jeg ble gravid. Med nr 2 var det en helt annen sak!

For å si det sånn, de kiloene sitter fortsatt godt fast et år senere ;)

Skrevet

Jeg raste ned i vekt etter begge fødslene, to tette her også. Alltid vært slank og har gått ned for mye ved amming. Men det har pleid å stabilisere seg etter ammeslutt.

Anonym poster: 2773f477f2919decb9339b8be585745f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...