Gå til innhold

Pcos, Metformin og lavt blodsukker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har gått på Metformin i snart 3 mnd (850mg pr dag) pga PCOS. Ble sjekket for insulinresistens og diabetes for 3 år siden, men da var alt bra. Hadde bittelitt høyt blodsukker den gangen, så har målt en gang i ny og ne, men alltid hatt normalt blodsukker.

Siste uka har jeg vært så tørr i munnen. Ikke tørst, men bare tørr. Tok tilfeldigvis å målte blodsukkeret 2 timer etter frokost (2 skiver kneip med hvitost og tomat+et glass juice). Hadde da blodsukker på 3,4! Er ikke dette lavt?

Kan det være Metforminen sin skyld? Andre med erfaring?

Anonym poster: 91bc3ccaeabcff886f914dc690facc65

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det virkelig legen din som har startet deg på dette? Du står faktisk på en dose som nesten tilsvarer det en diabetiker trenger, så ikke så rart du får lavt blodsukker.

Anonym poster: bbd084c31ad11c8f8e5f57fce43815c8

Skrevet

Det er gynekologen min som har gitt de til meg. Egentlig skal jeg ta 2-3 tabletter står det på resepten, men jeg tar bare 0,5x2 siden magen min ikke tåler mer.

Så det kan være tablettene altså? Kanskje jeg bare burde ta en halv per dag.

Skrevet

Prøvde Metformin, men syns ikke det var greit for kroppen min.

Jeg hadde større effekt av å endre kosthold til lavkarbo.

Det har gitt stabil menstrusajonssyklus, 33 kg vektnedgang, jevnere humør... alt er egentlig mye bedre nå.

Anonym poster: 946e5c8c19428f35f3be6eecd210faad

Skrevet

#4: så flott at alt har blitt så mye bedre for deg:)

Jeg har prøvd lavkarbo to ganger, men jeg ble så dårlig at det går rett og slett ikke. Ble så svimmel at jeg måtte holde meg fast i ting for å klare å gå, hadde også konstant sultfølelse og fikk forstoppelse i magen. Men prøver selvsagt å kutte ut mye sukker og hvitt mel i kosten til daglig. HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...