Gå til innhold

Tykke lag med prim hver dag??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette serverer barnehagen barnet mitt. Har tatt det opp med dem å fikk til svar "vi prøver å gi hun litt forskjellig med når de ikke spiser så må vi gi etter". Men jeg har hørt de si "xx skal du ha skive med prim?". Dette irriterer meg utrolig mye, hun har lagt på seg 2,5kg etter hun begynte i barnehagen. Hjemme koser hun seg mye med feks. grov skive med god og mager leverpostei og agurkstrimler, så tror ikke helt på at hun ikke spiser annet.

Hva ville dere gjort? Er så usikker på om jeg skal ta det opp igjen. Eller om jeg bare skal la det gå, bytter uansett barnehage i august.

Anonym poster: bbc70e295d46e89ddc30e16288efbbb8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor gir du barnet ditt mager leverpostei?

Anonym poster: 5be0ed49c99e03289ff666f985b4a671

Skrevet

Hvorfor gir du barnet ditt mager leverpostei?

Anonym poster: 5be0ed49c99e03289ff666f985b4a671

fordi den ble best i test i foreldre og barn. Forskjellen er at fetter kommer fra planteoljer og ikke er spekk.

Anonym poster: a224c29ae2ebd85e0710ddedd37533d4

Skrevet

Mine barn vil bare ha gomme i barnehagen.

De får ei eller to skiver med det, og så må de velge noe annet...

Tror ikke prim gjør at en liten unge går opp 2,5 kg på noen mnd. Det er jo vanlig at de øker i vekt ettersom de vokser ;-)

Anonym poster: 2c772f1fba9c22df066718c7f957b5c4

Skrevet

Mine barn vil bare ha gomme i barnehagen.

De får ei eller to skiver med det, og så må de velge noe annet...

Tror ikke prim gjør at en liten unge går opp 2,5 kg på noen mnd. Det er jo vanlig at de øker i vekt ettersom de vokser ;-)

Anonym poster: 2c772f1fba9c22df066718c7f957b5c4

har ikke blitt høyere. Spiser TYKKE lag på tynne skiver. 3-4 skiver til hvert måltid fordi hun synes det er godt. Selvfølgelig skal hun få vokse å bli tyngre, men synes det er viktig å variere kosten. Alt jeg mener er at de kunne i det minste prøvd å gi noe annet en gang i blandt.

Skrevet

Skriv en mail til styrer/ evt eierne til barnehagen hvor du forklarer at du ikke ønsker at barnet skal kun ha prim på brødskiva. Kan også ta det til FAU, kanskje er flere foreldre ikke særlig fornøyd med dette!?

Jeg jobber i barnehage og vi på vår avdeling har bestemt at vi kun tilbyr prim 1-2 dager i uka, og dette fungerer greit. Tror heller ikke en liten dose prim er skadelig, men det er jo ofte sånn at får barna noe de liker på brødskiva, særlig noe søtt spiser de selv om de er mette og mer enn de bruker.

Gjest sussie77
Skrevet

Går det ikke an å gi bedskjed at barnet bare skal ha et tynt lag med prim på?

Skrevet

Ditt barn, du bestemmer. Det er ikke verre enn å si til barnehagen at ungen ikke skal ha mer enn maks en skive med prim til hvert måltid, og "ikke smør så mye på, er dere snille."

Anonym poster: 3d3879b9dcec70151d6ccc049d02211f

Skrevet

Testene der "best i test" for BARN kåres, gjennomføres med overvektige voksne som målgruppe. Magert ditt og magert datt, barna trenger karbohydrater, fett og proteiner, og skal ikke slankes med mindre de er overvektige!!! Og det er mer usunt med brød hele dagen, slik mange i Norge spiser, enn at man bruker et bestemt pålegg 1 gang om dagen.

Anonym poster: 49358466ad19c41bdeec3a7bf1e7b2fd

Skrevet

Hvordan vet du at de smører tykt lag på? Er du der når de spiser lunch? Et lite barn sier vel ikke at h*n får tykke lag på skiva. Bare lurer. Og selvfølgelig er det best når alt er med måte

Anonym poster: fbdf957f97161fae402c5a36911c5cb0

Skrevet

Om dette hadde vert en gang i blandt hadde jeg selvfølgelig ikke reagert. Her er det snakk om 10 måltider i uka, 6-8 skiver hver dag. Jeg har sakt i fra to ganger og de har valgt å ignorere meg. Jeg er absolutt ikke hysterisk, leverposteien var et eksempel, ungene får mye forskjellig pålegg på rugbrød, havrebrød, rundstykker, kneip eller knekkebrød.

Poenget mitt var bare at et barn som skal vokse og utvikle seg trenger mer enn BARE sukker. Og syntes dette var i meste laget. HI

Skrevet

Skriv en mail til styrer/ evt eierne til barnehagen hvor du forklarer at du ikke ønsker at barnet skal kun ha prim på brødskiva. Kan også ta det til FAU, kanskje er flere foreldre ikke særlig fornøyd med dette!?

Jeg jobber i barnehage og vi på vår avdeling har bestemt at vi kun tilbyr prim 1-2 dager i uka, og dette fungerer greit. Tror heller ikke en liten dose prim er skadelig, men det er jo ofte sånn at får barna noe de liker på brødskiva, særlig noe søtt spiser de selv om de er mette og mer enn de bruker.

takk for tips, Mail er sendt :-)

Skrevet

Hvordan vet du at de smører tykt lag på? Er du der når de spiser lunch? Et lite barn sier vel ikke at h*n får tykke lag på skiva. Bare lurer. Og selvfølgelig er det best når alt er med måte

Anonym poster: fbdf957f97161fae402c5a36911c5cb0

ja, har ved flere anledninger sett det..

Skrevet (endret)

Dette hadde eg ikkje akseptert. Min tynne gut får ei skive med prim heime før han må velge anna pålegg. Han kan ete 3 - 4 skiver i eit måltid, men det er mykje og vert kommentert av personalet i bhg fordi det er uvanleg.

Om dei har prim på bordet (vår bhg har kutta det ut pga sukkeret) hadde eg kanskje sagt at ho kunne få ei skive med det, og så gjeve dei forslag til anna pålegg jenta kan ete. 2,5 åringen her et berre ei skive til lunsj, men er likevel heilt på normalkurva vektmessig, så dei treng då ikkje stresse med at ho skal få i seg så mykje mat dersom ho ikkje er undervektig.

Om du ikkje får respons på dette hjå barnehagen kan du snakke med foreldrerepresentanten i bhg, så kan dei ta det opp, evt ta opp på foreldremøte. Det er sikkert fleire foreldre som reagerar dersom dette er haldninga i bhg.

Endret av soleia
Skrevet

Om de ikke klarer å forholde seg til beskjeder om å begrense mengden, så hadde jeg rett og slett sagt at hun skal ikke ha prim punktum. Foreldrene bestemmer hva barnet ikke skal spise, uansett om det er pga allergier eller av andre grunner.

Anonym poster: 7c4be187be41163f47feadaf8b778717

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...