Gå til innhold

Hadde dere gått på jobb i denne tilstanden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er kjempeforkjølet. Potte tett i nese og bihuler, og det bare renner og renner fra nesa så jeg må snyte meg konstant. har et helt arsenal av snytepapir liggende klart på pulten. Hodepine, men ikke så kraftig, bare ganske svakt.

Ingen feber.

Har en jobb der jeg sitter mye på mitt eget kontor og i prinsippet ikke trenger å ha særlig kontakt med de andre på arbeidsplassen. Sjelden "kunder/kliener" innom hos meg.

Jeg valgte å gå (sitter på jobb nå - poppet bare inn hit i fem minutter), tror jeg klarer å få gjort litt uansett-

Anonym poster: 69036de927536198a6c1c316962fb6df

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja, definitivt. Har samme type jobb som deg, og jeg prøver alltid og dra på jobb. Blir som regel bedre etterhvert, man er sykest på morgenen og på kvelden.

Så hadde jeg unt meg noe godt og litt kos, pledd og en bok/film på ettermiddagen som "belønning"...Eller om formen VAR bedre, så hadde jeg prøvd ei treningsøkt også...Har den teori at man ved trening øker kroppstempen, som vil fungere litt som feber,- og være med på og ta knekken på bakterier/virus, som jo ikke tåler særlig mye høyere temp enn 37 grader :) Selvsagt, man presser seg ikke og prøver og oppnå "beste resultat ever";- men man prøver litt rolig innetrening (jeg trener hjemmer) og har på godt med klær for og bli skikkelig varm og svett...

Stort sett blir jeg bedre etter en slik økt,- eller man blir SKIKKELIG syk underveis (har skjedd en gang, på 10 år...Da la jeg meg, tok natta klokka 1800 pga dette, og var rimelig frisk dagen etter..SÅ på en måte så hjalp det kanskje alikevel???)og man faktisk ikke greier annet enn og sove...Og det er like greit i forhodl til og gå og "hangle"..Være for frisk til og ligge pal og for syk til og gjøre det man skulle ha gjort....:)

Anonym poster: 6970b0f96f2d1c6cdb0d1c370e845657

Skrevet

Hadde jeg hatt eget kontor og ikke vært svimmel eller hatt feber tror jeg at jeg hadde gått.

Nå jobber jeg riktignok på poliklinikk med mange syke mennesker ut og inn hver dag, så jeg kunne ikke ha gått på min jobb.

Skrevet

Nei, jeg hadde ikke gått på jobb. Men her er det åpent landskap. Jeg har imidlertid mulighet for hjemmekontor, så jeg hadde nok satt meg godt tilrette i godstolen hjemme med jobb-pc på fanget.

Skrevet

Så lenge du sitter på eget kontor mener jeg du har gjort det riktig. Sleng innpå ett par paracette så blir nok hodepinen borte.

Anonym poster: 82d49ac0bd59e432a717bbdd4315f4c6

Skrevet

Hi her.

Ja, jeg har egentlig samme erfaring som deg når det gjelder trening! Hvis man ikke har feber og ikke veldig sykdomsfølelse i kroppen, kan ei treningsøkt gjøre at man føler seg bedre.

Har dessverre ikke tid til trening, kos eller egenpleie i ettermiddag.

Det kommer til å gå i ett med å følge yngstemann på aktivitet, hjelpe med lekser, hjelpe mellomste med å øve til prøve, hjelpe eldstemann med noen søknader på nettet, så på foreldrekveld med foreldrene i klassen til mellomste, så opp klokken halv fem i morgen tidlig for å kjøre den eldste på flyplassen - han skal flytte til utlandet i fire måneder.

Skrevet

Hi her.

Ja, jeg har egentlig samme erfaring som deg når det gjelder trening! Hvis man ikke har feber og ikke veldig sykdomsfølelse i kroppen, kan ei treningsøkt gjøre at man føler seg bedre.

Det kommer til å gå i ett med å følge yngstemann på aktivitet, hjelpe med lekser, hjelpe mellomste med å øve til prøve, hjelpe eldstemann med noen søknader på nettet, så på foreldrekveld med foreldrene i klassen til mellomste, så opp klokken halv fem i morgen tidlig for å kjøre den eldste på flyplassen - han skal flytte til utlandet i fire måneder.

Jeg hadde hørt om yngstemann kunne sitte på med andre som skal (forklar du er litt forkjøla, høres sikkert på deg også) så tar du leksehjelpen litt "fort og gæli";- nå vet jeg ikke hva slags prøve det er, men også der kan jo barnet få prøve seg litt selv,- vær tilgjengelig for spørsmål, men legg hoveansvaret på barnet..For EN gang så går det, så kan du ta hensyn til "dårlgi hjelp" når karakteren kommer..kanskje går det UTROLIG bra også,- når han MÅ finne ut mer selv??

Også kutter du ut foreldrekvelden, og melder deg syk..Voila, slike ting er mulig og gjøre. OG hvorfor skal det alltid være JOBBEN man tar seg fri fra, når man fint kan "slakke av" på noen ettermiddagsaktiviteter i stedet...Noen gang velger man bort jobben, andre gang fritidsaktiviteter...SÅnn bør det være, mener jeg :)

Lykke til med dagen, i morgen blir det bedre :)

Skrevet

Ja, det hadde jeg helt klart. Men hadde tatt med et arsenal av kleenex og noe antibac.

Anonym poster: a20e22132894b0bec309ba5a8032dc1b

Skrevet

Om jeg hadde hatt eget kontor, så ja. Siden jeg ikke har det, hadde jeg satset på hjemmekontor en dag eller to.

Skrevet

Hi her.

Jeg hadde hørt om yngstemann kunne sitte på med andre som skal (forklar du er litt forkjøla, høres sikkert på deg også) så tar du leksehjelpen litt "fort og gæli";- nå vet jeg ikke hva slags prøve det er, men også der kan jo barnet få prøve seg litt selv,- vær tilgjengelig for spørsmål, men legg hoveansvaret på barnet..For EN gang så går det, så kan du ta hensyn til "dårlgi hjelp" når karakteren kommer..kanskje går det UTROLIG bra også,- når han MÅ finne ut mer selv??

Også kutter du ut foreldrekvelden, og melder deg syk..Voila, slike ting er mulig og gjøre. OG hvorfor skal det alltid være JOBBEN man tar seg fri fra, når man fint kan "slakke av" på noen ettermiddagsaktiviteter i stedet...Noen gang velger man bort jobben, andre gang fritidsaktiviteter...SÅnn bør det være, mener jeg :)

Takk for mange gode og velmenende råd.

Men jeg tror jeg bare får bite tennene sammen. Vi kjenner ingen andre barn som deltar på denne aktiviteten, så jeg må kjøre selv. Lekser og prøve-øving kan jeg sikkert slakke litt på. Foreldrekvelden har jeg egentlig veldig lyst til å gå på, for det er så mange hyggelige foreldre, og så meldte jeg avbud sist også. Men det er mulig jeg dropper den likevel. Begynner å føle meg litt syk og febril også nå, men satser på at en paracet fikser det.

Gleder meg til i morgen kveld, for DA skal jeg kose meg!

Skrevet

Å,ja...Fredager er så kooos. Jeg gleder meg MASSE til hver helg jeg. SÅ har man noe hver uke ofg se frem til :) Da har jeg tillat meg selv alt jeg greier og få i meg av sjokolade, taco, potetgull,-alt jeg ELSKER, men ikke har godt av :)

For ikke snakke om "tradisjonen" med og unne meg selv ei treningsøkt, så svømmehall med barna og deretter hele familien spiser taco og har det koselig under maten, så ser vi filmen på Diseny CHannel, eller annen familiefilm, før barna regelrett stuper i halvsøvne i seng,- og mannen og jeg har sofakroken for oss selv....Like mye DET som maten/snopet jeg gleder meg til :) Ser jeg hørtes VELDIG optatt ut av mat og drikke som kos....;)

Hi her.

Takk for mange gode og velmenende råd.

Men jeg tror jeg bare får bite tennene sammen. Vi kjenner ingen andre barn som deltar på denne aktiviteten, så jeg må kjøre selv. Lekser og prøve-øving kan jeg sikkert slakke litt på. Foreldrekvelden har jeg egentlig veldig lyst til å gå på, for det er så mange hyggelige foreldre, og så meldte jeg avbud sist også. Men det er mulig jeg dropper den likevel. Begynner å føle meg litt syk og febril også nå, men satser på at en paracet fikser det.

Gleder meg til i morgen kveld, for DA skal jeg kose meg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...