Gå til innhold

gift med annen en bf - ant. sykt barn dager?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan blir dette egentlig?

Jeg har vært hjemme med sønnen min i 3 dager nå. På egenmeldingsskjemaet jeg skal fylle ut, er det spørsmål om jeg er alene om omsorgen for barnet.

På en måte føler jeg jo at jeg er det, da det fremdeles funker slik at han er mitt ansvar.

Får jeg 10 eller 20 dager? Hvis jeg får bare 10, har mannen min også rett til 10 dager selv om det ikke er sønnen hans?

Anonym poster: 507e37bc88d74dc217a467ff05367093

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min samboer har ikke rett på sykt barn dager for mitt barn. Jeg fikk beskjed om at så lenge vi ikke var gift eller hadde felles barn så hadde jeg mine 20 dager alene. Men nå har min samboer en super arbeidsgiver som tillater at han er hjemme med mitt barn hvis jeg ikke kan. Men da avspaser han og jobber inn senere. Har aldri vært noe problem. Han har som regel alltid mange timer å ta av.

Anonym poster: 66f29dc5365709a1a261dc0e808537ef

Skrevet

Ja, du er alene om omsorgen og har i utgangspunktet 20 dager i året. Forutsatt at barnet bor mest hos deg, ikke hos sin far.

Du har anledning til å overføre inntil halvparten av sykt barn-dagene til din ektefelle eller til barnets far. Det gjøres ved skriftlig melding til NAV.

Anonym poster: b98c3696d66a91f22b26442b8e528a48

Skrevet

Jeg skal gifte meg med samboeren, som ikke er barnas far. Fikk da beskjed om at jeg mister 10 av de 20 dagene jeg hadde som enslig forsørger. Vet ikke om det alltid går an å overføre syke barn dager man har til sin ektefelle, som ikke er barnas far, eller om det er noe arbeidsgiver vurderer. Blir kjipt hvis jeg blir stilt dårligere enn andre aleneforsørgere bare fordi jeg har ring på fingeren...

Anonym poster: 9f4a624db4ceb7bd0321bf23af2f37b8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...