Gå til innhold

Å sende syke barn i bhg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er nå ganske irritert, møtte en mor i bhg på butikken i går og hun fortalte at sønnen hadde hatt feber og vært dårlig kvelden før, men når hun hadde sagt til sønnen at han måtte være hjemme hadde han blitt så lei seg at han måtte få lov å gå allikevel stakkar.

De skulle få besøk av teater og det hadde han gleda seg veldig til.

På kvelden blir min sønn dårlig med feber og ligger nå rett ut. Passer maks dårlig når vi skal avgårde på vinterferie i morgen og vi har to barn til som gjerne blir smitta.

Er nå frista til å sende en melding og si hva jeg syns om å utsette andre for smitte for å ikke ta av upopulær kamp med eget barn, men tviler på at det blir særlig godt mottatt

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde også vært fristet til å sende henne en sms. Skjønner deg godt. Jeg kan ikke fatte hvorfor folk ikke kan skjønne at syke barn skal være hjemme!

Anonym poster: 082913d6809f9a129cc1600fd2a02425

Skrevet

Feber i seg selv er ikke smittsomt og om barnet hadde noe virus så har han nok allerede rukket å smitte endel og så har man det gående.

Anonym poster: c016300c8628029e23301b9839c96a32

Skrevet

Feber i seg selv er ikke smittsomt og om barnet hadde noe virus så har han nok allerede rukket å smitte endel og så har man det gående.

Anonym poster: c016300c8628029e23301b9839c96a32

Jepp, feber er ikke smittsomt! Men stakkars gutt som blir sendt avgårde med redusert allmenntilstand!

Anonym poster: bda8784870ad3602dae6c7d0923ffef3

Skrevet

min hadde feber i går kveld og jeg var fristet til å levere han og si at han hadde feber kvelden før, og tilby meg å hente han etter to timer. slik at han i allefal fikk med seg hoveddelen av karnevalet, og så jeg rakk et møte jeg skulle på. men i dag tidlig hadde han 39 blank, og skalv, så vi ble hjemme og jeg avlyste møtet. sånn er det å ha barn. ville aldri i verden sendt han dit når han er syk, selv om det han har kanskje ikke er smittsomt..

Anonym poster: c925a1da2598c54891f7b98aacdc4505

Skrevet

Feber er ikke smitsomt, men det er jo gjerne en grunn til at man har feber.

Og barnet var generelt ikke i form heller, men fikk være under den aktiviteten han hadde gledet seg til og ble hentet etter der.

Vet det er mye smitte i bhg, men når man vet barnet er syk så holder man det hjemme uavhengig av hvor mye barnet gråter for det.

Skrevet

min hadde feber i går kveld og jeg var fristet til å levere han og si at han hadde feber kvelden før, og tilby meg å hente han etter to timer. slik at han i allefal fikk med seg hoveddelen av karnevalet, og så jeg rakk et møte jeg skulle på. men i dag tidlig hadde han 39 blank, og skalv, så vi ble hjemme og jeg avlyste møtet. sånn er det å ha barn. ville aldri i verden sendt han dit når han er syk, selv om det han har kanskje ikke er smittsomt..

Anonym poster: c925a1da2598c54891f7b98aacdc4505

Hadde du fått lov til det av barnehagen? Hos oss skal barnet ha en feberfri dag før de får lov å gå i bhg igjen

Skrevet

Jeg synes at det er så til de grader respektløst å sende syke barn i barnehagen og jeg synes at det er rimelig talentløst av denne moren å la sønnen trumfe igjennom at han skal i barnehagen når har er syk.

Det er ikke greit å utsette andre /barn og voksne) for smitte. Jeg opplever det som ekstremt provoserende når vi oppdager at foresatte eksempelvis har gikk barna feberdempende på morgenen for å sende barnet barnehagen. Det er også utrolig provoserende når foresatte ikke opplyser barnehagen om at barnet har eks. ringorm , øyekatarr, brennkopper eller lus.

Vi oppdaget lus hos et barn og ringte mor. Mor inrømmet at "hun hadde sett det på morgene", man hadde ikke tatt seg tid til å gjøre noe med det ...MEN hun hadde tenkt å ta en kur på ettermiddagen...

Ble selv smittet av ringorm av et barn - foresatte hadde ikke opplyst bhg. Foresatte inrømmet senere at "de ikke trodde at det var så farlig".

Når foresatte sender syke barn i bhg. har de ingen rett til å klage på høyt sykefravær blant bemanningen.

Anonym poster: ede1f56f003007cfa474db2adf4b65d8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...