Anonym bruker Skrevet 14. februar 2013 #1 Skrevet 14. februar 2013 Jeg er hjemme med "sykt" barn i dag, bare at jeg vet ikke om jeg kan kalle henne syk. Hadde jeg hatt fri hadde jeg muligens sendt henne i barnehagen nå som vi har stått opp. Problemet er at hun har en veldig stygg hoste. I natt har hun holdt oss våken i flere timer, hoster slik at hun våkner og brekker seg. I tillegg sier hun at hun har vondt i halsen (3 år). Så i dag tidlig når jeg skulle vekke henne for at vi skulle på jobb/barnehage, er hun selvfølgelig stup trøtt (jeg også) og sier at hun er syk og vil ikke stå opp. Gråter fordi hun har vondt i halsen og snørret renner. Men ingen feber. Jeg tenker og tenker, men gir til slutt beskjed om at jeg blir hjemme med sykt barn. Nå har vi stått opp, hun har spist og drukket og er egentlig i helt grei form, kanskje litt trøtt og rolig. Sier at hun vil i barnehagen, men det får hun selvfølgelig ikke. Mener dere jeg har tatt rett eller feil avgjørelse? Hva ville dere gjort? Anonym poster: 8181d0f9bff13479e38756aa633841d3
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2013 #2 Skrevet 14. februar 2013 Jeg hadde helt klart gjort det samme som deg. Synes ikke du trenger å ha dårlig samvittighet. Anonym poster: cb9c1402492402695b94d641a115a4d3
missme Skrevet 14. februar 2013 #3 Skrevet 14. februar 2013 Når du er i tvil om formen er bra så er det som oftest riktig og holde hjemme. Og ut i fra beskrivelse er det absolutt ikke noe galt i og holde henne hjemme.
Gjest Morn du Skrevet 14. februar 2013 #4 Skrevet 14. februar 2013 (endret) Hun vil nok ikke bli bedre av å gå i barnehagen når hun har det sånn. Så jeg synes ikke du trenger å ha dårlig samvittighet. God bedring til jenta di Endret 14. februar 2013 av LisaGikkTilSkolen
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2013 #5 Skrevet 14. februar 2013 Takk for svar, dinbaby er jo genialt av og til Hvertfall når man får de svarene man trenger, hehe... Anonym poster: f92f80a3760a2b4f9822d589d89baf70
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2013 #6 Skrevet 14. februar 2013 Jeg er hjemme med "sykt" barn i dag, bare at jeg vet ikke om jeg kan kalle henne syk. Hadde jeg hatt fri hadde jeg muligens sendt henne i barnehagen nå som vi har stått opp. Problemet er at hun har en veldig stygg hoste. I natt har hun holdt oss våken i flere timer, hoster slik at hun våkner og brekker seg. I tillegg sier hun at hun har vondt i halsen (3 år). Så i dag tidlig når jeg skulle vekke henne for at vi skulle på jobb/barnehage, er hun selvfølgelig stup trøtt (jeg også) og sier at hun er syk og vil ikke stå opp. Gråter fordi hun har vondt i halsen og snørret renner. Men ingen feber. Jeg tenker og tenker, men gir til slutt beskjed om at jeg blir hjemme med sykt barn. Nå har vi stått opp, hun har spist og drukket og er egentlig i helt grei form, kanskje litt trøtt og rolig. Sier at hun vil i barnehagen, men det får hun selvfølgelig ikke. Mener dere jeg har tatt rett eller feil avgjørelse? Hva ville dere gjort? Anonym poster: 8181d0f9bff13479e38756aa633841d3 Jeg reagerer på at du skrivet at du muligens ville levert henne hvis du hadde fri, men siden du skulle på jobb valgte du å være hjemme?? Anonym poster: b1e51d98cd2d99b903f04975e6558777
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2013 #7 Skrevet 14. februar 2013 Jeg har et skolebarn som hoster fælt. Spesiellt om natta. Sier det klør i halsen. Klart han er trøtt om morran, men hjemme får han ikke være med mindre han er syk. Stygg hoste ja, men skulle han vært hjemme hver gang denne hosten kommer hadde syktbarndagene vært brukt opp allerede. Hosten varer jo i flere dager ikke bare en. Jeg er hjemme om dagen pga sykemelding (operert) men jeg synes det er greit at ungene lærer seg til at man er kun hjemme dersom man er syk. Dette trenger dem å skjønne den dagen dem skal ut i arbeidslivet. Litt hoste og snørr får man tåle i perioder. Hadde allmenntilstanden til jr. vært dårlig hadde selvsagt vært annerledes. Har dessverre sett litt for ofte at den generasjonen som nå er fra ca 20-30 år legger seg syke for småtteri. Sier ikke at dette gjelder alle, men dessverre veldig mange. En annen ting som også har blitt greit blandt den yngre garde er å bruke sykedager til andre ting enn sykdom. Har selv møtt kollegaer, som på morran ringte seg inn syk med influensa, på IKEA midt på dagen samme dag. Måtte jo ha fri for å få handlet sterkt møbler mens ungen var i barnehagen måtte jeg forstå. Anonym poster: a173d73ef46c7440f9691d76c2a4268f
Countess Skrevet 14. februar 2013 #8 Skrevet 14. februar 2013 Jenta mi hadde det slik for moen uker siden, og da varte det i 1,5 uker.Men en dag da, dagen etter en natt som du beskriver, virket hun piggere men fortsatt snørrete, med hoste og småtrøtt. Jeg, med haugevis av skolearbeid som skulle vært inne, sendte henne i barnehagen. Hun virket jo bedre. De ringte meg etter etpar timer å sa jeg måtte hente henne. Hun var slapp og gråt av ingenting. Eneginivået er noe helt annet der, så et tilsynelatende friskt barn hjemme, er ofte sykere i barnehagen. Men, hvorfor ville du sendt henne om du hadde hatt fri? Når hun er så ferdig etter en tung natt, og sier hun er syk? Fordi du var trøtt selv, eller missforstår jeg?
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2013 #9 Skrevet 14. februar 2013 Nei, jeg sier ikke at jeg ville sendt henne dersom jeg hadde fri, men at når vi hadde stått opp (etter jeg hadde sagt fra på jobb at jeg ikke kom) hadde hun jo fått sovet ut, og da er hun mer i form. Hadde jeg hatt en jobb hvor jeg kunne si at jeg ikke kom, for så og dra litt senere, så hadde jeg muligens gjort det, siden hun ikke virker så syk nå. Men de var usikker i barnehagen i går fordi hun hostet og snørret så, de hadde tenkt at de kanskje måtte ringe meg. Så alt i alt så har hun vel godt av en dag hjemme etter en sånn natt..... Jeg trodde vel når jeg tok avgjørelsen at hun skulle være i dårligere form enn hun er nå... Anonym poster: f92f80a3760a2b4f9822d589d89baf70
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2013 #10 Skrevet 14. februar 2013 Jenta mi hadde det slik for moen uker siden, og da varte det i 1,5 uker.Men en dag da, dagen etter en natt som du beskriver, virket hun piggere men fortsatt snørrete, med hoste og småtrøtt. Jeg, med haugevis av skolearbeid som skulle vært inne, sendte henne i barnehagen. Hun virket jo bedre. De ringte meg etter etpar timer å sa jeg måtte hente henne. Hun var slapp og gråt av ingenting. Eneginivået er noe helt annet der, så et tilsynelatende friskt barn hjemme, er ofte sykere i barnehagen. Men, hvorfor ville du sendt henne om du hadde hatt fri? Når hun er så ferdig etter en tung natt, og sier hun er syk? Fordi du var trøtt selv, eller missforstår jeg? Fordi hun har gitt beskjed på jobb at hun er hjemme med sykt barn, og kan derfor ikke sende henne i bhg likevel? Bare jeg som skjønte det...? Anonym poster: 3cd6d1d7d922596633f153750d4e816e
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2013 #11 Skrevet 14. februar 2013 Det med at jeg muligens ville sendt henne hvis jeg hadde fri, var en dum formulering for å si at da hadde jeg ikke trengt å ta den avgjørelsen så tidlig som jeg gjorde... HI Anonym poster: f92f80a3760a2b4f9822d589d89baf70
Countess Skrevet 14. februar 2013 #12 Skrevet 14. februar 2013 Jenta mi hadde det slik for moen uker siden, og da varte det i 1,5 uker.Men en dag da, dagen etter en natt som du beskriver, virket hun piggere men fortsatt snørrete, med hoste og småtrøtt. Jeg, med haugevis av skolearbeid som skulle vært inne, sendte henne i barnehagen. Hun virket jo bedre. De ringte meg etter etpar timer å sa jeg måtte hente henne. Hun var slapp og gråt av ingenting. Eneginivået er noe helt annet der, så et tilsynelatende friskt barn hjemme, er ofte sykere i barnehagen. Men, hvorfor ville du sendt henne om du hadde hatt fri? Når hun er så ferdig etter en tung natt, og sier hun er syk? Fordi du var trøtt selv, eller missforstår jeg? Fordi hun har gitt beskjed på jobb at hun er hjemme med sykt barn, og kan derfor ikke sende henne i bhg likevel? Bare jeg som skjønte det...? Anonym poster: 3cd6d1d7d922596633f153750d4e816e Njaaa, du virker ikke særlig sikker i din sak når du har spørsmålstegn bak hver setning.. Burde jeg stole på konklusjonen din?
Countess Skrevet 14. februar 2013 #13 Skrevet 14. februar 2013 Det med at jeg muligens ville sendt henne hvis jeg hadde fri, var en dum formulering for å si at da hadde jeg ikke trengt å ta den avgjørelsen så tidlig som jeg gjorde... HI Anonym poster: f92f80a3760a2b4f9822d589d89baf70 Okei, men da forstår jeg
Gjest Morn du Skrevet 14. februar 2013 #14 Skrevet 14. februar 2013 Jeg har et skolebarn som hoster fælt. Spesiellt om natta. Sier det klør i halsen. Klart han er trøtt om morran, men hjemme får han ikke være med mindre han er syk. Stygg hoste ja, men skulle han vært hjemme hver gang denne hosten kommer hadde syktbarndagene vært brukt opp allerede. Hosten varer jo i flere dager ikke bare en. Jeg er hjemme om dagen pga sykemelding (operert) men jeg synes det er greit at ungene lærer seg til at man er kun hjemme dersom man er syk. Dette trenger dem å skjønne den dagen dem skal ut i arbeidslivet. Litt hoste og snørr får man tåle i perioder. Hadde allmenntilstanden til jr. vært dårlig hadde selvsagt vært annerledes. Har dessverre sett litt for ofte at den generasjonen som nå er fra ca 20-30 år legger seg syke for småtteri. Sier ikke at dette gjelder alle, men dessverre veldig mange. En annen ting som også har blitt greit blandt den yngre garde er å bruke sykedager til andre ting enn sykdom. Har selv møtt kollegaer, som på morran ringte seg inn syk med influensa, på IKEA midt på dagen samme dag. Måtte jo ha fri for å få handlet sterkt møbler mens ungen var i barnehagen måtte jeg forstå. Anonym poster: a173d73ef46c7440f9691d76c2a4268f Når ungene er barnehagebarn og syke slik som i hi sitt tilfelle, synes jeg det er helt greit å holde barnet hjemme. Ungen er ikke frisk selvom hun fungerer greit hjemme. I barnehagen er det høyt tempo, uten samme mulighet for å hvile seg som hjemme. Da mine unger gikk i barnehage, var de hjemme litt lenger enn andre ved sykdom. Nå som de går på skole, er de så absolutt ikke hjemme for småting, og de vet godt at det ikke er greit å være hjemme fordi de hoster litt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå