Gå til innhold

Lavt SFmål

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 28 nå, og har hele veien hatt lavt SFmål og nesten ikke synlig mage. Ble henvist til ekstra UL rett etter jul for å sjekke babyens vekst, da viste det seg at livmora mi er bakovervendt, og at babyen er helt normal i sin vekstkurve. Var hos jordmor igjen i går, og hun fokuserer fortsatt mye på at SFmålet er lavt(men det følger sin kurve, ser jeg) og stilte mange spørsmål om hvor mye mat jeg spiser og hvor mye jeg og mine søsken veide da vi kom til. Hun var ikke akutt bekymret, sa hun, men kom til å henvise neste gang, hvis ikke SFmålet steg. Mitt spørsmål er: vil ikke SFmålet alltid være ganske lavt, når livmora er bakovervendt? Kjenner jeg blir litt stressa, jeg gjør jo alt jeg kan for at den lille der inne skal ha det best mulig...

Anonym poster: df1b266b26ca3a2f10a002a933f049cd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etterhvert vil livmoren "rette seg ut" ettersom barnet vokser, men sålenge baby følger sin kurve ville jeg ikke uroet meg. Jeg hadde lavt sf helt til uke 38, da først "poppa" magen ut. Mini hadde det fint hele tiden, og var 3600gr, 50cm ved fødsel. Jeg ble og henvist pga jordmors bekymringer, hun skremte meg veldig første gangen hun begynte å nevne det, da målte hun et godt stykke under nedre referanseområde, men på sykehuset viste estimeringen seg til åvære helt fin, mini lå bare på skrå, og dermed ble jordmors mål feil.

Anonym poster: 93bca4e152e8b685011ea6764b8aab69

Skrevet

Noen vil bare sjekke for sikkerhetsskyld, de mener ikke å skremme men klarer ikke å berolige samtidig som de vil være sikre. De fleste er vel heller en gang for mye enn en for lite typen. Men, det er jobben deres. Alt er vel fint med den lille.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...