Anonym bruker Skrevet 14. februar 2013 #1 Skrevet 14. februar 2013 Hvorfor skriver noen at "vi" er gravide når de mener "jeg er gravid"? Hvem er disse "vi"? Graviditet (svangerskap) er en biologisk prosess i kvinnekroppen. Det er bare kvinnen som blir gravid (svanger), ikke mannen. Når kvinnen har mensen er det også bare kvinnen som har mensen, mannen får ikke mensen. Derfor kan man ikke si at "vi" har mensen eller at "vi" er gravide (det er ingenting inni mannens mage). Håper dette er oppklarende. Anonym poster: 34963fcdd7a3798310fb035647176cf2
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2013 #2 Skrevet 14. februar 2013 Lurte på det samme Anonym poster: fb6be07ff6baee52a3f53b32e544d776
MammantilNurket Skrevet 14. februar 2013 #3 Skrevet 14. februar 2013 (endret) Kanskje for at gutta ikke skal føle seg utenfor? At de skal få en opplevelse at de "også er med" Endret 14. februar 2013 av MammantilNurket
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2013 #4 Skrevet 14. februar 2013 Jeg kom over et innlegg skrevet av en far der det sto "Nå har vi født" i fullt alvor... Anonym poster: 01a9df00a2c1589ed79efd08d6de6610
Ikkesåallerværst Skrevet 14. februar 2013 #5 Skrevet 14. februar 2013 Du skjønner nok hva de mener, bare du legger godvilja til.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2013 #6 Skrevet 14. februar 2013 Når jeg gikk med sønnen min var jeg helt alene og da skrev jeg "nå har jeg født eller jeg er gravid" Men nå som jeg har samboer og vi venter vårt første felles barn så sier jeg "vi er gravide" vet ikke hvorfor, men ser han liker at jeg inkluderer han . Anonym poster: b39ffe36f4df6d11c6aa86e5fbc51f9d
Vårbarnet med to små Skrevet 14. februar 2013 #7 Skrevet 14. februar 2013 JEG er gravid, ikke mannen. Men VI venter barn. Sånn sier jeg det. Han blir jo inkludert da.
BellaSuz Skrevet 14. februar 2013 #8 Skrevet 14. februar 2013 Ja det stusser jeg også på når et par sier.... "VI" er ikke gravide, men "VI" venter barn....det er noe annet. Kvinnen er gravid.
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 14. februar 2013 #9 Skrevet 14. februar 2013 Jeg har ingen problemer med at folk sier at "vi er gravide", men da jeg hadde født andremann og lå på barsel møtte jeg en gammel klassekamerat som kunne fortelle at " vannet VÅRT gikk klokka 2 om natten"!!!???? Greit nok å være gravide sammen altså, men det er for Guds skyld ikke VÅRT vann som går! Djeeses:p
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2013 #10 Skrevet 14. februar 2013 Det ergrer men også med de uttalelsene, men jeg kan godt finne på å si at "vi tok gull i skiskyting i går" selv om det bare var Tora Berger som sto for den prestasjonen. Anonym poster: 66704f97afebbbf2dc929a6c049eac38
May the force be with you Skrevet 14. februar 2013 #11 Skrevet 14. februar 2013 Søren, så mannen kan ikke overta svangerskapet når det nærmer seg fødsel??!! Hihi! Neida, men jeg skriver ofte "vi", det er jeg som bærer barnet inni min kropp.. Men det er jo noe fantastisk som vi har skapt sammen:) ..og med tanke på mine hormonelle perioder i hvert svangerskap (som går ut over mannen), så fortjener jammen mannen å bli inkludert;) hihi!
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2013 #12 Skrevet 14. februar 2013 Når jeg gikk med sønnen min var jeg helt alene og da skrev jeg "nå har jeg født eller jeg er gravid" Men nå som jeg har samboer og vi venter vårt første felles barn så sier jeg "vi er gravide" vet ikke hvorfor, men ser han liker at jeg inkluderer han . Anonym poster: b39ffe36f4df6d11c6aa86e5fbc51f9d Men det er DU som er gravid, går ikke an å inkludere noen i sin egen kropp. DERE venter barn, men DU er gravid og DU føder. Eller mener du at han overtar halvparten av bekkenløsninga, fødselssmerter, rifter, sting og etterrier fra deg? Anonym poster: 707be92bea874cce27b3e39ef59d9359
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2013 #13 Skrevet 14. februar 2013 Søren, så mannen kan ikke overta svangerskapet når det nærmer seg fødsel??!! Hihi! Neida, men jeg skriver ofte "vi", det er jeg som bærer barnet inni min kropp.. Men det er jo noe fantastisk som vi har skapt sammen:) ..og med tanke på mine hormonelle perioder i hvert svangerskap (som går ut over mannen), så fortjener jammen mannen å bli inkludert;) hihi! Jepp, mannen fortjener ditten og datten, han er jo sååå flink. Mens damer kan ikke forvente noe fødselsgave eller annen oppmerksomhet når de har vært gjennom sitt livs smertehelvete og skal amme, våke om natten og bygge opp igjen den ødelagte kroppen sin. Javel. Anonym poster: 707be92bea874cce27b3e39ef59d9359
May the force be with you Skrevet 14. februar 2013 #14 Skrevet 14. februar 2013 Søren, så mannen kan ikke overta svangerskapet når det nærmer seg fødsel??!! Hihi! Neida, men jeg skriver ofte "vi", det er jeg som bærer barnet inni min kropp.. Men det er jo noe fantastisk som vi har skapt sammen:) ..og med tanke på mine hormonelle perioder i hvert svangerskap (som går ut over mannen), så fortjener jammen mannen å bli inkludert;) hihi! Jepp, mannen fortjener ditten og datten, han er jo sååå flink. Mens damer kan ikke forvente noe fødselsgave eller annen oppmerksomhet når de har vært gjennom sitt livs smertehelvete og skal amme, våke om natten og bygge opp igjen den ødelagte kroppen sin. Javel. Anonym poster: 707be92bea874cce27b3e39ef59d9359 uff da, hehe! Du har ikke hatt en støttende mann ved din side forstår jeg:) eller er så glad i denne perioden:P jaja, ditt tap det:) selv elsket jeg ammeperioden, våkennetter var vi to foreldre om å dele på og bortsett fra at puppene får gjennomgå under amming, så synes jeg kroppen min har kommet seg bra også
Countess Skrevet 14. februar 2013 #15 Skrevet 14. februar 2013 Igår kveld, etter jeg og samboeren var ferdig med et oppussningsprosjekt vi har holdt på med en stund, sa han: "Hadde det ikke vært for at vi er gravide, skulle vi tatt oss en skjikkelig fest nå." Jeg synes det var utrolig søtt jeg Å hva i alle dager har det å si da.. Selv om noen sier, vi er gravide, så endrer det jo ikke fakta, at det er kvinnen som er gravid. Må alt være så himla korrekt hele tiden?
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2013 #16 Skrevet 14. februar 2013 Huff ja, det er mye å irritere seg over her i verden! Anonym poster: e75c1c6315c60e2846ebb811469f87e7
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2013 #17 Skrevet 14. februar 2013 Min samboer forteller alle at "vi er gravide". Jeg synes det er fint jeg! Og ja, jeg som har bekkenløsning, ryggproblem og voksende mage, men jaggu er det godt å vite at vi er to om dette lell :-) Anonym poster: 704676cf722cee1ab0089c0aff1d1180
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2013 #18 Skrevet 14. februar 2013 Søren, så mannen kan ikke overta svangerskapet når det nærmer seg fødsel??!! Hihi! Neida, men jeg skriver ofte "vi", det er jeg som bærer barnet inni min kropp.. Men det er jo noe fantastisk som vi har skapt sammen:) ..og med tanke på mine hormonelle perioder i hvert svangerskap (som går ut over mannen), så fortjener jammen mannen å bli inkludert;) hihi! Jepp, mannen fortjener ditten og datten, han er jo sååå flink. Mens damer kan ikke forvente noe fødselsgave eller annen oppmerksomhet når de har vært gjennom sitt livs smertehelvete og skal amme, våke om natten og bygge opp igjen den ødelagte kroppen sin. Javel. Anonym poster: 707be92bea874cce27b3e39ef59d9359 uff da, hehe! Du har ikke hatt en støttende mann ved din side forstår jeg:) eller er så glad i denne perioden:P jaja, ditt tap det:) selv elsket jeg ammeperioden, våkennetter var vi to foreldre om å dele på og bortsett fra at puppene får gjennomgå under amming, så synes jeg kroppen min har kommet seg bra også jada, men fortsatt - hvorfor skal MANNEN ha skryt for at han støttet oppunder kvinnens plager, mens for kvinnen er det noe "naturlig"? på samme måte som man her på DiB blir rådet til å skryte mannen opp i skyene hvis han har vasket opp en gang for året, mens man er needy og masete hvis man forventer å bli satt pris på selv, når man har 99% av husarbeid hjemme. Anonym poster: 707be92bea874cce27b3e39ef59d9359
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2013 #19 Skrevet 14. februar 2013 Som noen andre skrev over, da kan man si "VI venter barn". Høres MYE bedre ut Anonym poster: 7084452ff46ee7331c3b807d5ab02994
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2013 #20 Skrevet 14. februar 2013 Jeg er gravid, vi venter barn. Jeg har født!!! Han har vært med. Anonym poster: d2ff165474b40617fdfe4766679b88c8
Countess Skrevet 14. februar 2013 #21 Skrevet 14. februar 2013 Som noen andre skrev over, da kan man si "VI venter barn". Høres MYE bedre ut Anonym poster: 7084452ff46ee7331c3b807d5ab02994 Vet du, på min dialekt som er nordlænding, høres det heeelt fjernt ut å si "vi venter barn".. Det var en som spurte meg for etpar dager siden, om det er mange som vet at jeg bærer et barn. Jeg knakk sammen i latter.. På mi dialekt funker det bare å si, jeg er gravid... Så da skal kjæresten min få si, vi er gravid, om han måtte ønske det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå