Fucking Florence Skrevet 13. februar 2013 #4 Skrevet 13. februar 2013 God grunn til å lage mat fra bunnen!
katha90 Skrevet 13. februar 2013 #6 Skrevet 13. februar 2013 nå har jeg virkelig gått glipp av noe.. hestekjøtt i gratengen..
frk Nilsen Skrevet 13. februar 2013 Forfatter #7 Skrevet 13. februar 2013 http://www.dagbladet.no/2013/02/13/nyheter/lasagne/mattilsynet/hestekjott/first_price/25744013/
samu Skrevet 13. februar 2013 #8 Skrevet 13. februar 2013 http://www.dagbladet...price/25744013/ oki. leser eller ser ikke nyheter jeg. (leste ikke denne linken heller for den saks skyld.) innteresserer meg ikke, for hestekjøtt er jo ikke farlig
Gjest Kira bjeffer Skrevet 14. februar 2013 #9 Skrevet 14. februar 2013 http://www.dagbladet...price/25744013/ oki. leser eller ser ikke nyheter jeg. (leste ikke denne linken heller for den saks skyld.) innteresserer meg ikke, for hestekjøtt er jo ikke farlig Ser eller leser du aldri nyheter? Blir man ikke litt sneversynt uten muligheten til å følge med i hva som skjer i samfunnet? Spør fordi jeg er en nyhetsjunkie
Gjest sug lut Skrevet 14. februar 2013 #10 Skrevet 14. februar 2013 http://www.dagbladet...price/25744013/ oki. leser eller ser ikke nyheter jeg. (leste ikke denne linken heller for den saks skyld.) innteresserer meg ikke, for hestekjøtt er jo ikke farlig Ser eller leser du aldri nyheter? Blir man ikke litt sneversynt uten muligheten til å følge med i hva som skjer i samfunnet? Spør fordi jeg er en nyhetsjunkie Hvis svaret på det første spm er JA følger et rungende JA på det andre også.
samu Skrevet 14. februar 2013 #11 Skrevet 14. februar 2013 http://www.dagbladet...price/25744013/ oki. leser eller ser ikke nyheter jeg. (leste ikke denne linken heller for den saks skyld.) innteresserer meg ikke, for hestekjøtt er jo ikke farlig Ser eller leser du aldri nyheter? Blir man ikke litt sneversynt uten muligheten til å følge med i hva som skjer i samfunnet? Spør fordi jeg er en nyhetsjunkie ser ikke på NRK og TV2. det har jeg ikke gjort på kanskje 7-10 år. syns nyheter er så lite givende, at jeg helst slipper å bruke tiden på det. da slipper jeg også å sitte i kjedelige samtaler, om hva som har skjedd siden igår, på arbeidsplassen, og andre steder. er jeg på besøk hos noen,kan jeg jo ikke bestemme hva som er på TVn. men prøver å tune ut både lyd og bilde, mens jeg later som jeg ser på. jeg har aldri skjønt hvorfor jeg skal gjøre ting som ikke innteresserer meg, som å se nyheter. samme med sport, faktisk. godt vi ikke kan tvinges til å se nyheter og sport. samme som politikk det. på fest engang, var det ei som nettopp hadde blitt myndig, som lurte på om vi brukte stemmeretten vår. jeg svarte NEI, har null innteresse for politikk,jeg. det må ha fyrt opp den lille jenta, for hun ble hissig og sa, stemmer du ikke, kan du heller ikke klage. da måtte jeg le... og sa jeg klager heller ikke. når jeg ikke er fornøyd med tilværelsen lenger, skal jeg stemme, se nyheter og kanskje myse litt på sport. hahaha sneversynt eller ikke, jeg lever da fortsatt, i beste velgående. bare et lite pluss det, å slippe å kaste bort tiden sin. hvor mye tid bruker du/dere på nyheter da? bare spør tilbake.
Gjest Kira bjeffer Skrevet 14. februar 2013 #12 Skrevet 14. februar 2013 ser ikke på NRK og TV2. det har jeg ikke gjort på kanskje 7-10 år. syns nyheter er så lite givende, at jeg helst slipper å bruke tiden på det. da slipper jeg også å sitte i kjedelige samtaler, om hva som har skjedd siden igår, på arbeidsplassen, og andre steder. er jeg på besøk hos noen,kan jeg jo ikke bestemme hva som er på TVn. men prøver å tune ut både lyd og bilde, mens jeg later som jeg ser på. jeg har aldri skjønt hvorfor jeg skal gjøre ting som ikke innteresserer meg, som å se nyheter. samme med sport, faktisk. godt vi ikke kan tvinges til å se nyheter og sport. samme som politikk det. på fest engang, var det ei som nettopp hadde blitt myndig, som lurte på om vi brukte stemmeretten vår. jeg svarte NEI, har null innteresse for politikk,jeg. det må ha fyrt opp den lille jenta, for hun ble hissig og sa, stemmer du ikke, kan du heller ikke klage. da måtte jeg le... og sa jeg klager heller ikke. når jeg ikke er fornøyd med tilværelsen lenger, skal jeg stemme, se nyheter og kanskje myse litt på sport. hahaha sneversynt eller ikke, jeg lever da fortsatt, i beste velgående. bare et lite pluss det, å slippe å kaste bort tiden sin. hvor mye tid bruker du/dere på nyheter da? bare spør tilbake. Er du seriøs nå? Dvs at du ikke gidder å få med deg nyhetene fordi det er så lite givende og du da slipper kjedelige samtaler om hva som har skjedd? Jeg kan ikke forstå at noen virkelig tenker på den måten. Hvorfor er det kjedelig å vite hva som foregår i ditt lokalmiljø og ellers rundt i verden? Det er jo mange av disse tingene som påvirker ditt daglige liv. Selvsagt er det frivillig å følge med eller ei, men for meg personlig hadde det vært helt utenkelig å ikke få med meg hva som skjer. Kjente at jeg ble skikkelig lei meg den dagen lokalavisen la ned sin søndagsutgave, fordi jeg er avhengig av aviser til frokosten Når det er sagt, så kan du selvsagt bestemme selv hva du ønsker å gjøre. Men jeg må få kjefte litt på deg for at du ikke stemmer! Demokratiet og stemmeretten er ikke noe vi bør ta som en selvfølge, og det er derfor viktig å bruke denne retten vi er så heldige å ha. Og ettersom du spør tilbake, så må jeg si at jeg nok bruker endel timer hver dag på nyheter
Gjest Siklerotte Skrevet 14. februar 2013 #13 Skrevet 14. februar 2013 _samu: kan jeg spørre hva du jobber innen og om du har høyere utdannelse? For jeg klarer i alle fall ikke å se at man kan ha en kunnskapstørst hvis man er totalt uinteressert i verdensbildet ellers. Nå var vel heller ikke Findus-saken et spm. om hestekjøtt er moralsk å spise eller ei, men at kjøttet kan inneholde medikamenter som kan være skadelig over tid.
frk Nilsen Skrevet 14. februar 2013 Forfatter #14 Skrevet 14. februar 2013 http://www.dagbladet...price/25744013/ oki. leser eller ser ikke nyheter jeg. (leste ikke denne linken heller for den saks skyld.) innteresserer meg ikke, for hestekjøtt er jo ikke farlig Ser eller leser du aldri nyheter? Blir man ikke litt sneversynt uten muligheten til å følge med i hva som skjer i samfunnet? Spør fordi jeg er en nyhetsjunkie ser ikke på NRK og TV2. det har jeg ikke gjort på kanskje 7-10 år. syns nyheter er så lite givende, at jeg helst slipper å bruke tiden på det. da slipper jeg også å sitte i kjedelige samtaler, om hva som har skjedd siden igår, på arbeidsplassen, og andre steder. er jeg på besøk hos noen,kan jeg jo ikke bestemme hva som er på TVn. men prøver å tune ut både lyd og bilde, mens jeg later som jeg ser på. jeg har aldri skjønt hvorfor jeg skal gjøre ting som ikke innteresserer meg, som å se nyheter. samme med sport, faktisk. godt vi ikke kan tvinges til å se nyheter og sport. samme som politikk det. på fest engang, var det ei som nettopp hadde blitt myndig, som lurte på om vi brukte stemmeretten vår. jeg svarte NEI, har null innteresse for politikk,jeg. det må ha fyrt opp den lille jenta, for hun ble hissig og sa, stemmer du ikke, kan du heller ikke klage. da måtte jeg le... og sa jeg klager heller ikke. når jeg ikke er fornøyd med tilværelsen lenger, skal jeg stemme, se nyheter og kanskje myse litt på sport. hahaha sneversynt eller ikke, jeg lever da fortsatt, i beste velgående. bare et lite pluss det, å slippe å kaste bort tiden sin. hvor mye tid bruker du/dere på nyheter da? bare spør tilbake. Du tuller nå?? Ser på nyheter på TV, leser nettaviser, papiraviser, hører på radio osv. Hvor mye pr.dag det aner jeg ikke, men liker å få med meg hva som skjer i verden. Både lokalt og globalt.
samu Skrevet 14. februar 2013 #15 Skrevet 14. februar 2013 _samu: kan jeg spørre hva du jobber innen og om du har høyere utdannelse? For jeg klarer i alle fall ikke å se at man kan ha en kunnskapstørst hvis man er totalt uinteressert i verdensbildet ellers. Nå var vel heller ikke Findus-saken et spm. om hestekjøtt er moralsk å spise eller ei, men at kjøttet kan inneholde medikamenter som kan være skadelig over tid. kunnskaps tørst på det som gjelder utdannelsen..ikke nyheter.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 14. februar 2013 #17 Skrevet 14. februar 2013 Jeg blir litt lei meg av mennesker som deg. Og mulig du er høyt utdannet, men smart er du neppe.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 14. februar 2013 #18 Skrevet 14. februar 2013 Jeg finner det litt merkelig å ikke bry seg om nyheter overhodet, det skal jeg innrømme. Vel kan ikke alle være "nyhetsjunkier", som Kira skriver, men jeg ser på det som snodig å ikke i det minste ønske å ha et visst overblikk over hva som skjer i verden og/eller i lokalmiljøet. Det koster fint lite tid og energi å i det minste skumme nettavisene, for så å evt. trykke seg videre inn på artikler dersom det skulle være noe som var spesielt interessant. Jeg er en av dem som leser mye nyheter, ser dokumentarer og leser kronikker, men jeg skjønner jo at ikke alle er like interessert. Men å ikke gidde se/lese/høre nyheter i det hele tatt, det forstår jeg meg ikke på. Det har liksom noe med å se litt utover seg selv og sitt, få forståelse for hvordan verden fungerer og skaffe seg noen referanserammer. Og kanskje også litt "tyngde"- altså, man har vel ikke stort å bidra med i samtaler og diskusjoner om man ikke kan vise til et minimum av kunnskaper omkring et tema? Man har iallfall ikke mye troverdighet hvis man ikke kan vise til annet enn egen synsing og magefølelse.. Men det er nå bare min ydmyke mening.
Sikori Skrevet 14. februar 2013 #19 Skrevet 14. februar 2013 Apropos nyheter og internett og sånn http://www.aftenposten.no/meninger/Slik-banaliseres-mediene-7120544.html
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 14. februar 2013 #20 Skrevet 14. februar 2013 Apropos nyheter og internett og sånn http://www.aftenpost...ne-7120544.html Klikking er internetts forbannelse..
LillaGorilla♥♥ Skrevet 14. februar 2013 #21 Skrevet 14. februar 2013 Apropos nyheter og internett og sånn http://www.aftenpost...ne-7120544.html Klikking er internetts forbannelse.. Og "likes"
Iiiiik Skrevet 14. februar 2013 #22 Skrevet 14. februar 2013 ser ikke på NRK og TV2. det har jeg ikke gjort på kanskje 7-10 år. syns nyheter er så lite givende, at jeg helst slipper å bruke tiden på det. da slipper jeg også å sitte i kjedelige samtaler, om hva som har skjedd siden igår, på arbeidsplassen, og andre steder. er jeg på besøk hos noen,kan jeg jo ikke bestemme hva som er på TVn. men prøver å tune ut både lyd og bilde, mens jeg later som jeg ser på. jeg har aldri skjønt hvorfor jeg skal gjøre ting som ikke innteresserer meg, som å se nyheter. samme med sport, faktisk. godt vi ikke kan tvinges til å se nyheter og sport. samme som politikk det. på fest engang, var det ei som nettopp hadde blitt myndig, som lurte på om vi brukte stemmeretten vår. jeg svarte NEI, har null innteresse for politikk,jeg. det må ha fyrt opp den lille jenta, for hun ble hissig og sa, stemmer du ikke, kan du heller ikke klage. da måtte jeg le... og sa jeg klager heller ikke. når jeg ikke er fornøyd med tilværelsen lenger, skal jeg stemme, se nyheter og kanskje myse litt på sport. hahaha sneversynt eller ikke, jeg lever da fortsatt, i beste velgående. bare et lite pluss det, å slippe å kaste bort tiden sin. hvor mye tid bruker du/dere på nyheter da? bare spør tilbake. Hva fyller man tiden med da, hvis man aldri leser/ser nyheter og heller ikke følger med på sport? Verden blir jo veldig liten hvis man ikke interesserer seg for annet enn ens egen lille boble. Hvordan kan man lære barna hvordan ting henger sammen? Hvordan forstår man sin egen tilværelse? Hvor interessant blir man som samtalepartner? Leser du bøker da? Hva snakker du om i lunchpausene? Hva er du opptatt av? Jeg har en litt fjern kollega som deg. Hun ser ikke TV heller, leser ikke bøker. Hun blir rett og slett ganske uinteressant for meg. Det verste jeg vet er å havne ved siden av henne under lunchen. Man kan snakke om vær og vind. Hun kan snakke om hvor hun skal på ferie, men selv da synes jeg hun blir uinteressant, for hun vet jo ikke noe om stedet hun skal til. Skulle til Hellas i sommer og visste ikke noe om den greske økonomien, visste ikke at landet er sterkt preget av arbeidsløshet. Hun mente noe om strender da og om den greske salaten. Jeg er ingen nyhetsjunkie, men leser nyheter på nett to-tre ganger om dagen, får med meg en nyhetssending eller to på TV, leser papiraviser noen ganger i uka.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå