Gå til innhold

Dere lavkarbojenter :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eggedosis med Sukrin? Det må da være super snacks når man er søtsugen? :)

Anonym poster: aaace781f57dea4c3e5443ab5627eb03

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, hvis man liker eggedosis så ;)

Jeg lager meg noen ganger en "kaffe latte" med eggemelk, dvs sterk kaffe, eggeplommer, smør, vann og litt søtt og det smake kjempegodt!

Google eggemelk og lavkarbo, så finner du det :)

Skrevet

Har aldri hatt sansen for eggedosis, og kunstig søtning holder jeg meg unna. Jeg går for freia melkesjokolade 200 gram når behovet blir for stort.

Et annet tips er hjemmelaget is. Da trenger en lite kunstig søtning, 3 egg, 1 liten kartong fløte og en halv plate 85 % kakao sjokolade.

Skrevet

Cappucchino med 40/60 fløte/vann, litt søtt og et lite kaneldryss funker også.

Skrevet

Aldri vært så veldig søtsugen på lavkarbokost, så hadde nok følt at eggedosis hadde vært i villeste laget;-) Blir jeg litt fysen, er det beste jeg kan få 85% sjokolade, eller enda bedre hjemmelaget sjokolade. Naaaam....:-)

Mamma derimot, hun blir aldri kurert for sukkersuget sitt, og lager lavkarbokaker, kjeks og diverse med kunstig søtning. Hver sin smak:-)

Skrevet

Jeg lager meg riskrem. Pisker fløte, blander inn cottage cheese, topper med stevia eller sukrin(som IKKE er kunstig søting) og kanskje noen bringebær på toppen! Nam nam nam

Anonym poster: b66b1f0941fee62c48720c03bb8d72dc

Skrevet

Har aldri hatt sansen for eggedosis, og kunstig søtning holder jeg meg unna. Jeg går for freia melkesjokolade 200 gram når behovet blir for stort.

Et annet tips er hjemmelaget is. Da trenger en lite kunstig søtning, 3 egg, 1 liten kartong fløte og en halv plate 85 % kakao sjokolade.

Tar gjerne full fremgangsmåte på den oppskriften! :-)
Skrevet

Hjemmelaget is:

tre dl fløte

Tre ss sukrin eller litt stevia

Tre eggeplommer

Vanlije pulver

Pisk flløte til krem.

Pisk så eggeplommer, vaniljepulver og sukrin sammen

Vend kremen inn i eggeblandinger.

Sett i fryser

Eller ha rett i ismaskin!

Nyyyyyt

Skrevet

Hjemmelaget is:

tre dl fløte

Tre ss sukrin eller litt stevia

Tre eggeplommer

Vanlije pulver

Pisk flløte til krem.

Pisk så eggeplommer, vaniljepulver og sukrin sammen

Vend kremen inn i eggeblandinger.

Sett i fryser

Eller ha rett i ismaskin!

Nyyyyyt

Tuuuusen takk for at du tok deg bryet. Da vet jeg hva helgen har å by på av søtt:-)
Skrevet

Jeg bruker ca. den oppskriften, men gidder ikke bruke vaniljepulver. Hakker sjokolade og blander inn. Så har jeg det i krus og rett i fryseboksen. Har man ikke ismaskin blir isen veldig hard, så greit med porsjonser og ikke en stor klump med is der man må spise rett fra bollen.

Skrevet

Jeg bruker ca. den oppskriften, men gidder ikke bruke vaniljepulver. Hakker sjokolade og blander inn. Så har jeg det i krus og rett i fryseboksen. Har man ikke ismaskin blir isen veldig hard, så greit med porsjonser og ikke en stor klump med is der man må spise rett fra bollen.

Takk igjen:-) Noe man kan gjøre for å få kosistensen mer kremøs ? Eller er det ismaskin som gjelder ? Veldig greit tips med krus:-)
Skrevet

Du kan røre i isen ofte helt til du ikke klarer det lengre under innfrysningen.

Skrevet

Du kan røre i isen ofte helt til du ikke klarer det lengre under innfrysningen.

Det skal jeg få til. Gleder meg til å prøve:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...