Gå til innhold

Har du hatt en arbeidskonflikt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I så tilfeller hva gikk det ut på?

Min var virkelig surrealistisk med misforståelser, løgner, underliggende agenda og ett år i depresjon for meg... Jeg følte st jeg ble brukt, lekt med og kastet. Det værste var at de var dritfornøyd med jobben jeg gjorde og løy til meg for å ha meg på gress, også ender jeg opp med et lass med møkk i fanget...

Anonym poster: 5ec3eb902897eee698dcafca92ac688a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Annen person som trakasserte meg, også seksuelt, samt at samme person var faglig udyktig, noe jeg kunne dokumentere. Jeg gikk til ledelsen med dokumentasjon. Jeg endte som synder, det var jo jeg som "startet" bråket. Jeg endte med å slutte. Senere sluttet 3-5 andre på samme sted pga samme person. Ledelsen har i ettertid beklaget... men det vil aldri kunne erstatte mine tap både økonomisk og mentalt.

Andre gang ble jeg skviset ut av en leder som bl.a. følte seg truet faglig sett. Samme leder har gjort det samme med minst 3-4 andre tidligere har jeg senere funnet ut. Valgte å slutte der, innså at det ikke var noen fremtid for meg der.

Før mente jeg at når man har en sånn konflikt, og i hvert fall når man kan dokumentere at man har rett i det man sier, så skulle man kjempe for det. Nå mener jeg at risikoen for ikke å bli hørt er altfor stor og at belastningen med å være "varsler" er for tøff.... så nå anbefaler jeg konsekvent folk om å søke seg andre stillinger hvis de ikke har en ekstremt oppegående og fornuftig ledelse. Jeg trodde jeg hadde det begge steder, og likevel endte jeg som "taperen".

Så i steden for å slite seg selv ut med en kamp man dessverre sjelden vinner, så er det bedre å bruke kreftene sine på å finne en ny jobb - mens man fremdeles har krefter til det.

Anonym poster: de06fafeee52a8c242009c9e1e398e01

Skrevet

Har vært i konflikt med et par damer jeg har jobbet med. Vet ikke hvorfor, men de hadde virkelig bestemt seg for at jeg visste ikke hva jeg drev med. Så de gikk bak ryggen min og pratet om meg, mens jeg hørte om ryktene fra noen andre. Jeg ble fratatt oppgaver og satt til forefallende. Ble kontaktet av sjefen som bad om min side av saken, men følte aldri at hun trodde meg helt, så det endte med at jeg sa opp til slutt. Slet lenge med dårlig selvtillit etter det.

Anonym poster: 10c2a94b1315874d5af37da490057a68

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...